FANDOM

† Alex De Grauwe
Seizoenen 23 PortretAlex
Eerste verschijning Aflevering 5112 - 3 september 2013
Laatste verschijning Aflevering 5135 - 4 oktober 2013
Gespeeld door Maarten Claeyssens
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Alex De Grauwe is een gastpersonage dat van 3 september 2013 tot en met 4 oktober 2013 vertolkt werd door Maarten Claeyssens.

Verhaallijnen

Familie afl5112 03
640px-Familie afl5116 04

Ontsnappingsplan

Alex is een celgenoot van Bert Van den Bossche. De twee hebben al jarenlang geen enkel contact met elkaar, tot Bert met zijn ontsnappingsplan start. Alex is een sluwe crimineel die zeer populair is binnen de gevangenis. Hij kan namelijk de andere celgenoten voorzien van sigaretten, drugs en andere middeltjes. Wanneer Bert hem drugs ziet dealen, begint hij contact te zoeken met Alex. Bert legt zijn plannetje uit, maar Alex ziet meteen de negatieve kanten. Hij vreest dat het niet zal lukken zonder extra help en bovendien werkt Alex al jarenlang samen met een andere celgenoot, die niet zomaar wil meewerken. Bert schakelt de leverancier van Alex uit en chanteert cipier Daniël om hen te helpen.

Alexdood

Ontsnappingsplan

Begin oktober is het grote moment aangebroken. Bert heeft achter de rug van Alex een nieuwe identiteit laten maken op de naam van Alex. Bert vermoordt vervolgens Alex en hij verwisselt hun kleren. Nadien wordt Alex in brand gestoken zodat hij volledig onherkenbaar is voor de politie en Bert kan ontsnappen.

Trivia

Foto's