FANDOM

Amaryllis-1
Amaryllis Temmerman
is een all-round artieste, die al heel wat watertjes doorzwommen heeft. Ze studeerde pers- en communicatiebeheer in Gent, maar de podiumdroom liet haar niet los. Daarom volgt ze op latere leeftijd toch nog les aan de musicalafdeling van het conservatorium van Brussel.

Bijna onmiddellijk na die studies zet ze een eigen productie op, Groeipijn. Hiermee toert ze langs de Vlaamse culturele centra. Ze krijgt een rol aangeboden in Ben, de musical en De Rocky Horror Show bij het NTG, om daarna op JIMtv in de serie De Vuilbek als femme fatale uit de hoek te komen. Amaryllis speelt ook in een aantal educatieve theaterproducties en in 2002 pakt ze uit met een tweede soloproject: Vallende ster. Ook in enkele Nederlandstalige films is ze te zien o.a. Anyway the wind blows. 
Een ontmoeting met David Poltrock in 2003 leidt tot haar eerste album: In alle eenvoud. Bij het grote publiek wordt ze bekend als ze deelneemt aan Eurosong met ‘God in alle eenvoud’. We schrijven dan 2004, het jaar van de doorbraak voor haar.

Ze krijgt de kans om op VTM Puzzeltijd te presenteren en op diezelfde commerciële zender speelt ze ook een belangrijke rol in de ziekenhuisserie Spoed.

Presenteren en acteren zitten haar dus in het bloed, maar zingen zal ze altijd blijven doen. Gelukkig maar is in 2006 een derde soloproject van Amaryllis. En in 2007-2008 is ze een hele tijd onderweg met Johny Voners en Expo 58. Hierin zingt ze Nederlandstalige covers van beroemde hits uit de jaren 50. De liedjes worden gebundeld op een volgend album; Expo 58. 
Op het einde van die tournee schrijft ze samen met Jos Dom een kleutervoorstelling Prinsesje en de Beer, waarmee ze vrijwel onmiddellijk kan rondtouren in Vlaanderen. Ook deze liedjes komen op een cd terecht Prinsesje en de Beer.

In 2008 is Amaryllis te zien als presentatrice op Liberty TV en nieuwsanker bij TV Oost. 
Vanaf januari 2009 is ze het nieuwe gezicht van het lifestyle programma Trendiez op RTV en presenteert ze samen met Eveline Hoste en Vincenzo De Jonghe Studio tv Oost. 
Vanaf 2010 kan je haar ook aan het werk zien als presentatrice van het literaire programma Bladwijzer op RTV.

In 2011 herneemt ze samen met Lore DeJonckheere de kindervoorstelling Vossenstreken, gebaseerd op de fabels van La Fontaine.

In 2012 komt de single ‘Miljoenen dingen’ op de markt die meteen genomineerd wordt voor radio 2 zomerhit bij beste Nederlandstalige lied. De full CD ‘De tijd is nu’ verschijnt in oktober 2012.

Van 2013 tot en met 2017 is ze gedurende bepaalde periodes als Greet Baele te zien in de televisieserie Familie.