FANDOM

Andrea De Praetere
Seizoenen 222324 ProfielAndreaS24
Eerste verschijning Aflevering 5045 - 5 april 2013
Laatste verschijning Aflevering 5335 - 5 september 2014
Gespeeld door Arlette Sterckx (voorheen een andere actrice)
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Andrea De Praetere is een gastpersonage dat op 5 april 2013 vertolkt werd door een onbekende actrice en van 27 juni 2014 tot en met 5 september 2014 vertolkt werd door Arlette Sterckx.

Beroepsleven

Als modejournaliste heeft Andrea een hoge reputatie in de Belgische modewereld. Ze werkt voor het exclusieve modeblad Flash en kwam hierdoor in contact met zowel Vero Bello als VDB Fashion.

Verhaallijnen

Het team van VDB Fashion maakt zich op voor de grote modeshow. Iedereen beseft wat er op het spel staat, en de zenuwen lopen dan ook hoog op. Modejournaliste Andrea de Praetere is ook aanwezig op de modeshow.

Familie 5325 034

Modeshow

Vero Bello heeft zijn eerste modeshow en Andrea is aanwezig voor een kritische blik op de collectie. Hanne Van den Bossche is onder de indruk, omdat volgens haar Andrea één van de strafste modejournalisten van het land is. Ze werkt voor het modeblad Flash.

JuneAndrea
S24E007 16

Het debat

Het startend modehuis Vero Bello heeft er alle belang bij om bij Andrea op een goed blaadje te staan. June Van Damme probeert dan ook al snel om in ruil voor een aantal scoops, positieve recensies van haar te verkrijgen. Andrea wil wel een artikel schrijven over Vero Bello, maar ze heeft één voorwaarde: Ze wil een interview met Veronique Van den Bossche. Andrea gaat ook naar Peter Van den Bossche, met de vraag of hij ook een interview wil geven voor haar modeblad Flash. Zonder dat ze het weten, worden Peter en Veronique in de Foodbar samengebracht door Andrea voor een debat.

S24e008 07
S24E010 12

De deal met June

Peter en Veronique zijn niet blij en Veronique voelt zich gebruikt. Andrea denkt dat ze gewoon bang is van Peter. Tijdens het interview wordt al snel duidelijk dat Andrea vooral positief is over Vero Bello, waardoor Peter ook een deal met Andrea wil sluiten. Ze krijgt exclusief vier prototypes van de nieuwe collectie te zien in ruil voor foto's. Andrea is laaiend enthousiast over de ontwerpen van Hannah Van den Bossche, maar wanneer enkele dagen later het artikel in Flash verschijnt, is Andrea zeer hard voor VDB Fashion. Dat komt door de deal die June gesloten heeft in ruil voor exclusieve scoops.

Trivia

Foto's