FANDOM

† Andy Vereecken
Seizoenen 28 ProfielANdyS28
Eerste verschijning Aflevering 6211 - 29 augustus 2018
Laatste verschijning Aflevering 6306 - 9 januari 2019
Gespeeld door Peter Van Gucht
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Andy Vereecken is een gastpersonage dat van 29 augustus 2018 tot en met 19 september 2018 en van 3 tot en met 9 januari 2019 vertolkt werd door Peter Van Gucht.

Beroepsleven

Andy was jarenlang wijkagent, totdat hij voor enkele jaren kantoorwerk moest gaan doen door Niko en Michiel. Hij was namelijk een zeer agressieve agent en werd hiervoor gestraft, maar nadien mocht Andy terug aan de slag als wijkagent alsof er niets gebeurd was.

Verhaallijnen

Andy Vereecken is sinds kort terug aan de slag als wijkagent. Michiel komt zijn jeugdvriend Niko waarschuwen voor de terugkeer van Vereecken. Al meteen de dag nadien loopt ook Niko de wijkagent terug tegen het lijf in de Jan & Alleman. Michiel en Niko merken al snel dat Vereecken nog geen haar verandert is en herinneren zich de belofte die ze deden om hem terug te pakken.

Michiel ontvoert Vereecken en vraagt Niko's hulp. Die weigert mee te werken, maar moet toch toegeven wanneer Vereecken hen allebei herkend heeft. Niko vertelt Mieke over wat er vroeger gebeurd is, maar zij blijft argwanend en denkt dat er meer gaande is. Niko probeert te onderhandelen met Vereecken om hem te doen bekennen, maar door een tussenkomst van Michiel loopt het helemaal fout. Hij wilt het op zijn eigen manier oplossen en is zelfs bereidt om Vereecken te laten uitdrogen tot hij zijn daden bekent.

Ondertussen ziet Mieke op de televisie een opsporingsbericht van Vereecken en is bang dat Niko meer weet. Hij ontkent. Wanneer Niko overweegt om Vereecken te bevrijden ontdekken hij en Michiel dat Vereecken ontsnapt is. Mieke komt achter de ontvoering en belt de politie, waarna het drietal opgepakt wordt. Mieke voelt zich schuldig, maar Niko wordt echter al snel weer vrijgelaten. Michiel en Vereecken blijven aangehouden.

Enkele maanden later komt Vereecken echter al terug vrij, terwijl Michiel nog in de gevangenis zit. Vereecken zoekt Niko terug op en wil wraak nemen. Hij blijft Niko achtervolgen en uitdagen. Wanneer hij bij Niko een gevoelige snaar raakt, slaan de stoppen door en duwt hij Vereecken. Die valt verkeerd en ligt bewusteloos op de grond... In eerste instantie besluit Niko te vluchten, maar hij keert terug en belt de hulpdiensten. In het ziekenhuis overlijdt Andy aan zijn verwondingen en wordt Niko gearresteerd voor geweld met de dood tot gevolg.

Trivia

Foto's