FANDOM

Annemie Van Lierde
Seizoenen 2 ProfielAnnemieS2
Eerste verschijning Aflevering 174 - 26 november 1992
Laatste verschijning Aflevering 231 - 8 maart 1993
Gespeeld door Camilia Blereau
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Annemie Van Lierde is een gastpersonage dat van 26 november 1992 tot en met 8 maart 1993 vertolkt wordt door Camilia Blereau.

Familie en Liefdesleven

Annemie is recent weduwe geworden door de dood van haar echtgenoot Alex. Ze verhuist naar de andere kant van het land en wordt de nieuwe buurvrouw van François Van den Bossche en Simonne Vercauteren. Annemie springt bij in het huishouden van François na het ontslag van Angèle en hun vriendschap evolueert naar liefde. Hun prille liefde wordt overschaduwd door het schuldgevoel van François en de harde reactie van de familie. Wanneer haar moeder een beroerte krijgt, moet Annemie afscheid nemen van François en ze maakt een einde aan hun prille relatie.

Verhaallijnen

Aflevering 174 03.42.15
Aflevering 177 13.20.34

Nieuwe buurvrouw

Annemie is verhuisd naar Mechelen na de dood van haar echtgenoot Alex en wordt de nieuwe buurvrouw van François Van den Bossche en Simonne Vercauteren. Wanneer Annemie haar nieuwe buren een bezoekje brengt, wordt ze afgesnauwd door Simonne. Annemie is volledig in de war, maar krijgt nadien het volledige verhaal van François te horen. Simonne heeft dementie en reageert niet goed op nieuwe mensen. Wanneer François vervolgens door zijn huishoudster in de steek wordt gelaten, kan Annemie het niet aanzien hoe François aan het knoeien is om alles alleen klaar te krijgen. Ze biedt haar hulp aan en kan François zo uit de nood helpen. Simonne raakt al snel gewend aan de aanwezigheid van Annemie en bloeit ook terug open.

Aflevering 182 08.34.56
Aflevering 193 20.07.29

Meer dan vriendschap?

Annemie springt bijna dagelijks binnen bij François en Simonne en al snel is ze onmisbaar geworden. François is vooral blij dat hij iemand heeft om af en toe een goed gesprek mee te hebben. De ziekte van zijn vrouw weegt zwaar op zijn schouders en Annemie lijkt de enige te zijn die hem volledig begrijpt. De aanwezigheid van Annemie zorgt al snel voor vraagtekens bij de familie van François. Anna begrijpt niet waarom de vrouw zo vaak langskomt en vraagt zich af of er meer aan de hand is. Ze pakt François hier dan ook hard over aan en tegen Annemie kan ze geen enkel vriendelijk woordje zeggen. François maakt zich druk over het geroddel, want zelfs de andere buren in de omgeving denken dat François nu een relatie heeft met Annemie.

Aflevering 210 11.49.03
Aflevering 218 19.37.36

Toch gevoelens

Terwijl François tegen iedereen beweert dat hij geen gevoelens heeft voor Annemie, is het tegendeel waar. Op een dag probeert François haar te kussen en Annemie zet het op een lopen. Simonne is in de war wanneer Annemie een paar dagen niet meer langskomst. Uiteindelijk komt Annemie toch terug en ze ligt net zoals François met haar gevoelens in de knoop. Ze voelt zich schuldig tegenover Simonne, maar toch geven Annemie en François toe aan hun gevoelens. Hun prille relatie wordt overschaduwd door de harde reacties van de familie, met vooral Anna en Walter in het bijzonder. Ook Peter fronst zijn wenkbrauwen wanneer hij de twee aan het werk ziet, maar François geeft aan zijn neef toe dat hij de intimiteit gemist heef

Aflevering 229 15.19.07
Aflevering 231 17.30.01

Het afscheid

Wanneer Simonne zwaar ten val komt, moet ze enkele dagen in het ziekenhuis blijven. François wil niet alleen zijn en vraagt aan Annemie om bij hem te blijven overnachten. De volgende ochtend krijgt Annemie een verbaasde Anna aan de lijn en die kan de puzzelstukjes onmiddellijk in elkaar leggen. François krijgt er het flink van langs en Annemie voelt zich slecht in haar vel. Ondertussen krijgt Annemie een alarmerend telefoontje van haar moeder, die aan de andere kant van het land woont. Ze heeft een beroerte gehad en Annemie wil voor haar zorgen. Ze neemt voor een tijdje afscheid van François. Uiteindelijk besluit Annemie om terug bij haar moeder in te trekken en ze maakt François duidelijk dat ze het contact beter definitief verbreken.

Trivia

Foto's