FANDOM

10336842 10204110502708704 3636231974286914662 n
Bab Buelens
(Begijnendijk, 23 mei 1994) is een Belgische zangeres en actrice.

Muziek

Ze nam in 2007 deel aan de Belgische voorronde van het Junior Eurovisiesongfestival. Ze werd in de finale verslagen door de groep Trust. Haar liedje 'Laat me gerust' gaat over één van haar beste vriendinnen die haar vriendje stal. De naam van de jongen is verzonnen, maar al het overige is naar verluidt waargebeurd.

Sindsdien bracht ze al vijf singles uit. Bab was ook een van de kinderen in de documentaire Sounds like teen spirits - a popumentary, een documentaire over het Junior Eurovisiesongfestival in 2007. Ook deed Bab mee aan de eerste editie van Ketnetpop, waar ze onder meer de nummers 'Laat mij gerust' en 'Zo is er maar één' zong. Bab was de jongste zangeres die ooit op Vtm live stond.

Televisie

In 2010 begon ze ook te acteren en nam ze de rol van Sophie in de serie SKILZ voor haar rekening. Vanaf het najaar van 2014 is Bab een gloednieuw VTMKZOOM-gezicht. Ze presenteert samen met Femme Swinnen en Arne Vanhaecke vtmKzoom. Eind 2014 maakt Bab haar debuut in Familie als Emma Verdonck. In het najaar van 2019 verdwijnt Bab's personage Emma uit de reeks.