FANDOM

Biomade
BioPro-Made is een bedrijfje dat handelt in biologische voedingswaren. Het wordt geleid door Mathias Moelaert.

In het 23ste seizoen richtte Mathias, samen met zijn nicht Delphine Van Winckel, het bedrijf aanvankelijk op onder de naam Bio-Made. Delphine ging heimelijk in zee met de voedselmaffia uit puur winstbejag. Wanneer ze wordt gechanteerd door Bernard Cryns, een van haar dubieuze partners, kan ze maar net vermijden dat Mathias en de politie haar vuil spel ontdekken. Delphine blijft buiten schot, maar Mathias en alle klanten van Bio-Made komen er wel achter dat ze met valse producten te maken hadden. Niemand wil nog met het bedrijf samenwerken.

Uiteindelijk geeft Mathias niet op en zet de zaak verder onder een nieuwe naam: BioPro-Made. Dit doet hij echter zonder Delphine, die niet in de zaak gelooft en zich liever op haar werk bij VDB stort. Beetje bij beetje wint Mathias zijn klanten terug. Zo wordt hij bijvoorbeeld terug leverancier voor de Foodbar.

Familie 5369 004
Mathias kan het werk niet meer bijhouden, omdat het te veel is en hij zoekt een secretaresse. Ondertussen leert hij op skype een gekke vrouw genaamd Agnes Moelaert kennen die verkeerde bedoelingen heeft. Ze neemt zichzelf aan als secretaresse van Mathias en doet gekke dingen in huis, om het hart van Mathias voor zich te winnen. Ze wordt niet veel later dan ook direct ontslagen en Mathias gaat opzoek naar een nieuwe secretaresse. Hij bekijkt de sollicitatiebrieven nog eens en uiteindelijk neemt hij Jenny Versteven aan. Jenny is een harde tante maar ook een harde werker. Tijdens het 25ste seizoen beslist Mathias om Jenny bij VDB aan te nemen als receptioniste, aangezien hij BioPro-Made een beetje wilt afbouwen. Op 1 juni 2016 wordt duidelijk dat Mathias gestopt is met BioPro-Made.

Personeelsleden bij einde

Vorige Personeelsleden