FANDOM

Downloadchristophe
Christophe Haddad (Wilrijk, 24 oktober 1978) is een Belgische acteur, die al vanaf zijn zesde acteert. Hij is van Libanese afkomst.

Na de middelbare school kreeg Haddad een rol in de musical Sneeuwwitje, waarmee zijn carrière begon. Al verschillende malen had Christophe in Nederland opgetreden in diverse musicals, maar de musical Titanic, waar hij in 2002 in meespeelde, was zijn eerste musicalproductie van een Nederlandse producent. Na deze musical kreeg hij in 2003 een rol in de musical De 3 musketiers. In België heeft hij ook in een paar televisieseries en musicals meegespeeld. In 2007 deed hij mee met de dansshow Dancing with the Stars van de Nederlandse televisiezender RTL 4 en danste hij onder begeleiding van Ilse Lans. Uiteindelijk verloor hij in de finale van deze show van weervrouw Helga van Leur.

Vanaf november 2003 tot juni 2009 speelde Haddad de rol van Nick Sanders in de Nederlandse soapserie Goede tijden, slechte tijden. Op 9 maart 2009 werd bekend dat Haddad vertrok uit Goede tijden, slechte tijden, 4 juni 2009 was zijn laatste speeldag. Haddad verliet naar eigen zeggen de serie om zijn dromen na te jagen en een acteeropleiding te volgen aan het Lee Strasberg Theatre and Film Institute in New York. Vanaf 5 juli 2011 keerde Haddad echter weer terug in GTST, om even later weer te verdwijnen. In het seizoen 2010 - 2011 had Haddad een hoofdrol in de VTM-telenovela Ella als Frederico. Sinds 2011 heeft hij een vaste bijrol in Zone Stad. In 2012 speelde Haddad de hoofdrol in de kortfilm < 3 van Sjoerd de Bont.

In 2013, 2014 en 2015 was Haddad te zien in de Vlaamse soap Familie als Gunther Poucke. Op 24 november 2014 is hij terug in GTST om wraak te nemen op Ludo. Ditmaal door de zoon van Janine te ontvoeren. In het najaar van 2015 beslist Haddad om de overstap naar Thuis te maken. Hij vertolkt daar sinds 16 oktober 2015 het personage Bob Sleeckx. De reden hiervoor is dat de acteur geen toekomst zag in het personage Gunther én slechts een opvulling was voor de (tijdelijke) afwezigheid van Hanne Van den Bossche (Margot Hallemans) op de set.