FANDOM

David Cantens

David Cantens is een Vlaams acteur. Zijn bekendste rol is die van de autistische Rudy Marsman in de tv-serie Marsman. Verder was hij te zien in Nieuw Texas, Brabançonne, De Vijfhoek, Ella, Zone Stad, Aspe, Witse, Flikken, Wittekerke en Het Huis Anubis. Tijdens het 16de seizoen van Familie vertolkte hij de rol van Dirk Seymens, tijdens het 19de seizoen vertolkte hij de rol van Filip Van Waaienberg en sinds het 28ste seizoen vertolkt hij de rol van Jonas Versteven.

Na enkele theaterproducties bij Het Paleis (De Winter onder de tafel, Da iss, Marianne), NTG en De Kopergietery speelde hij vanaf 2004 bij De Paardenkathedraal in Utrecht. Daar speelde hij als acteur in De Vader, Bedrog, Bedankt lieve ouders, Kassa, Tsjechov&Tsjechov en Closer. Hij componeerde ook de muziek voor Paris Texas, Nachtwake, Bedrog en Closer.

Daarna speelde hij in Mathilde en Soeur Sourire van Theaterproductiehuis Zeelandia, Mamadeern van Productiehuis Brabant, Zielsverwanten van Peter De Graef/Ensemble Leporello en componeerde hij de muziek voor 'Wie is er bang voor Virginia Woolf' van Hummelinck Stuurman producties.

Vanaf 2010 maakt David deel uit van de vaste kern van theatergezelschap De Spelerij, het gezelschap rond theatermaker Paula Bangels. Hij speelde in Othello, Frederik, Vrijdag en Drie Zusters.

In 2016-2017 speelt hij in True West samen met Jurgen Delnaet en Hele Dagen in de Bomen van Theater Malpertuis.

In 2018 is hij te zien in de EEN-reeks Gevoel voor tumor en speelt hij in 'De Drie Mannen Van Ypsilanti' van Cantens, Timmermans en Verelst.