FANDOM

3760
Davy Vrancken
(Rillaar, 10 februari 1976), beter bekend onder zijn artiestennaam Davy Gilles, is een Vlaams acteur en musicalster.

Als kind was Davy reeds zeer talentvol. Zo zong hij op feesten van de KLJ in Rillaar.

Gilles heeft geacteerd in verschillende Vlaamse televisieseries zoals Vennebos, Hallo België, Rupel, Verschoten & Zoon, Zone Stad, Wittekerke en LouisLouise.

Ook speelde hij in verschillende musicals mee. Zo vertolkte hij in 2002 de rol van Jonathan in de musical Doornroosje (Studio 100). In 2006 speelde hij Sky in Mamma Mia, in 2007 stond hij op het podium als de prins van Sneeuwwitje en in 2008 speelde hij Danny in de musical Grease.

Van 1998 tot en met 2006 vertolkte Gilles de rol van cafébaas Rik Ghijselinck in de Vlaamse televisieserie Familie. Van 2005 tot 2008 speelde Gilles de rol van verpleger Jasper Landuyt in de Vlaamse televisieserie Wittekerke.

Samen met zijn ex-coacteurs Chris Van Tongelen en Gunther Levi van de serie Familie zingt hij in de succesvolle slagergroep De Romeo's.

Samen met zijn ex-vriendin heeft Gilles een dochter, geboren in 2003. Op 28 mei 2009 kreeg Gilles een tweede kind, een zoon, van zijn 'minnares' Aurelia Picard. Hoewel de acteur in eerste instantie ontkende dat hij ook maar iets te maken had met de zwangerschap, heeft een DNA-test recent het tegendeel bewezen. Hij is getrouwd met actrice en musicalster Sasha Rosen. Samen hebben ze één zoon en één dochter.