FANDOM

Algemene Informatie

De Lork is een restaurant waar de familie Van den Bossche geregeld ging tafelen. Meestal ging het daarbij om zakendiners, maar ook voor speciale gelegenheden zoals verjaardagen waren ze er steevast te gast. De opening van het restaurant vond plaats op 30 maart 1993 (aflevering 247) tijdens het tweede seizoen. In de loop van het 4de seizoen verhuist het restaurant naar een nieuwe locatie. Tijdens het achttiende seizoen verdween dit restaurant uit beeld.

Personeelsleden

Na haar scheiding met Jan Van den Bossche wil Monique Stevens in het zakenleven stappen. Ze stampt haar eigen restaurant uit de grond met financiële hulp van François Van den Bossche. Voor de start van De Lork neemt Monique de chefkok Henk in dienst, maar ze moet hem ontslaan wegens ongewenste intimiteiten en ze neemt Daniël Goormans aan als vaste chef. Wanneer Monique en Didier De Kunst een relatie beginnen, investeert hij mee in de zaak en kan De Lork verder groeien op een nieuwe locatie. Na verloop van tijd vervoegt maître Frank Coosemans ook het personeel.

Na de dood van Monique nam cafébazin Elke Baertsoen de zaak over en nadien was Els D'hollander nog een tijdje uitbater wanneer Elke naar Nederland verhuist. Na het vertrek van Els naar Cyprus, neemt Suzy Mariën de leiding even over, maar nadien verdwijnt het restaurant uit beeld. Wat Els juist met het restaurant gedaan heeft, is onduidelijk.

Vorige Personeelsleden

Evenementen

Trivia

  • Een leuk weetje is dat De Lork geen studio was, maar een echt restaurant, dat overigens vandaag de dag nog steeds bestaat. Het is gelegen op enkele meters van de studio waar Familie wordt opgenomen en was indertijd twee werkdagen per week gesloten om beschikbaar te zijn voor opnames. De trouwe maître Frank die in de soap geregeld in beeld kwam, is ook in het echte leven de zaalverantwoordelijke van het restaurant.

Foto's