FANDOM

Deze pagina gaat over de reeks van De Zaak Bart. Voor meer informatie over de applicatie, zie hier.
[[]] De Zaak Bart Nieuw Leven

De Zaak Bart (ook wel De Zaak van Bart genoemd) is de reeks die loopt van 26 juni 2015 tot 14 augustus 2015. De webserie telt 36 afleveringen. De webisodes gaan over de dramatische gebeurtenissen in het bedrijfsleven van Bart Van den Bossche waardoor hij gedurende het 24ste seizoen moest onderduiken. In dit seizoen wordt de familie wijsgemaakt dat Bart stierf in een auto-ongeluk. Hij vertrok echter naar Los Angeles om er een nieuw leven te beginnen nadat ook Midas en Maureen vermoord werden door de Italiaanse maffia. De kans bestaat dat hij misschien ooit zal kunnen terugkeren naar zijn vrienden en familie in België.

Verhaallijnen

"Bart werkte samen met zijn collega Angeline voor staatsveiligheid. Hun opdracht was om een tak van de Italiaanse maffia, geleid door Alfredo Gallo, op te rollen. Met de hulp van Bart en Angeline slaagden ze er in om een deel van het netwerk op te rollen, na een succesvolle inval. Alfredo Gallo, de “Godfather”, kwam er achter dat Bart Van den Bossche hiervoor verantwoordelijk was. Hij stuurde zijn kleinzoon Umberto en diens neef, Paolo, naar België om wraak te nemen. Vanaf dat moment was zowel Bart, als zijn familie, niet meer veilig. Bart en Angeline schakelden zowel Umberto als Paolo uit, maar jammer genoeg moesten zowel Angeline, als haar kinderen, dit met hun leven bekopen. Staatsveiligheid reikte Bart –onder dwang- één oplossing aan: hij moest verdwijnen om zichzelf én zijn familie te beschermen. Het dodelijk ongeval werd in scène gezet en Bart vertrok undercover naar Amerika." - Familie, 10 januari 2017

Personages

Terugkerende personages

Nieuwe personages

Flashbacks

Dossier

De personages die voorkomen in het dossier van De Zaak Bart zijn:

Webisodes

Zie hier.

Locaties

Trivia

  • Op 13 juni 2015 werd de reeks aangekondigd, maar het verhaal wordt nog niet volledig vrijgegeven tot op het einde van de 24ste seizoensfinale op vrijdag 26 juni 2015 (zie ook: seizoensfinale).
    • Er gebeurde een fout, waardoor er al 6 webisodes van de webreeks twee weken eerder online kwamen te staan. Ze bekijken ging nog niet, maar er waren wel al afbeeldingen zichtbaar en dit verklapte dus ook het concept.
  • Dit is de eerste webreeks van Familie. Na het succes van de zaak Bart, werd er in oktober 2015 een nieuwe webreeks uitgebracht, genaamd 'Nieuw Leven', over de zwangerschap van Guido en Emma.
  • Vanaf aflevering 15 komen de bekende decors van uit de reeks in beeld.
  • In deze webreeks sterven vele personages: Pierre, Anneleen, Angeline, de man die Angeline naar de auto begeleidde, Paolo, Umberto, de handlanger van de familie Gallo, Midas en Maureen.
  • De scènes van de Federale Politie werden opgenomen in en rond de gebouwen van C-Mine in Genk. Opvallend is dat de 24ste seizoensfinale ook op die plaats in Genk werd opgenomen.
  • Eind april 2016 krijgt Faroud van Verhasselt een nieuwe undercoveropdracht, die te maken heeft met de familie Gallo, dezelfde maffiafamilie die achter Bart aanzat gedurende het 24ste seizoen (zie 'De Zaak Bart').

Lees Meer