FANDOM

Seizoen 26

Seizoen 27

De ontvoering van Stefanie Coppens

Algemene Informatie

Dit drama is te zien van 16 mei 2017 (aflevering 5955) tot en met 27 oktober 2017 (aflevering 6033). Gedurende deze tijd wordt Stefanie meerdere keren ontvoerd door Simon en zijn de oorzaken en de gevolgen van die ontvoeringen te zien.

Inhoud

De terugkeer van Stefanie

Familie 5955 033
18699508 10155419409852491 8418161876494662225 o

In mei 2016 keert Stefanie na een jaar in Nieuw-Zeeland vervroegd terug naar België. Haar werk op de filmset is afgerond en na een kort bezoek aan haar moeder, Liesbeth Pauwels, in Nederland, keert ze terug naar haar familie en haar vrienden in België. Iedereen is heel blij om haar terug te zien, inclusief Simon Feyaerts, haar ex-lief. Het wordt al snel duidelijk dat hij nog altijd verliefd op haar is en ook van haar kant komen er na een tijdje opnieuw gevoelens voor Simon. Zo vertrouwt ze hem op een dag toe dat Jason Drake, een regie-assistent uit Nieuw-Zeeland, verliefd op haar was en hij haar op een keer zelfs heeft zat gevoerd en haar dan bijna heeft verkracht. Ook wanneer ze terug in België is, krijgt ze nog altijd verontrustende berichten van hem op Facebook.

Wanneer Stefanie een telefoontje uit Nieuw-Zeeland krijgt, vertelt ze aan haar familie en Simon dat ze terug naar daar moet voor reshoots. Simon heeft het er zeer moeilijk mee omdat Stefanie de enige is die nog met hem wil praten. Nadat ze afscheid genomen heeft van Simon in de foodbar, vertrekt ze.

De verdwijning van Stefanie

19225420 10155485267457491 3998426521354463625 n

Benny maakt zich zorgen wanneer hij Stefanie al enkele dagen niet te pakken krijgt. Ook Simon wordt ongerust, zeker wanneer hij aan het voorval van Jason denkt. Simon schakelt Hanne in en samen gaan ze op het facebookprofiel van Stefanie om meer te weten te komen over Jason. Ook Benny wordt ingelicht en hij stapt naar de politie omdat hij het zaakje niet vertrouwt. De politie wil eerst niet helpen, tot ze te weten komen dat Stefanie nooit op het vliegtuig gestapt is en dus draait het om een onrustwekkende verdwijning.

Simon heeft Stefanie ontvoerd

Familie 5986 extra 002

Terwijl de volledige familie Pauwels en Coppens bij elkaar komt om Stefanie te zoeken, zit Stefanie al dagenlang opgesloten in een kelder. Haar ontvoerder is steeds gekleed als een motorrijder, met een zwarte helm op dus ze weet niet wie het is. Ze vermoedt dat ze in Nieuw-Zeeland zit en dat Jason haar opgesloten heeft. Dit blijkt niet te kloppen, want het is uiteindelijk Simon die Stefanie ontvoerd heeft omdat hij niet wou dat ze naar Nieuw-Zeeland zou vertrekken. Het loopt echter volledig uit de hand wanneer Jason opduikt in België, omdat hij ook ongerust is over de verdwijning van Stefanie. Jason volgt Simon naar een afgelegen huis midden in een bos en vindt daar een uitgeputte Stefanie terug. Wanneer hij Stefanie wil bevrijden, keert Simon echter terug en wordt hij vermoord door Simon.

De ontsnapping van Stefanie

Familie 5988 seizoensfinale na 009
5988-4

Stefanie is ten einde raad en doet er alles aan om te kunnen ontsnappen. Ze slaagt erin om de sleutel te bemachtigen die nog op de deur zat en kan ontsnappen. Ze probeert haar GSM op te zetten, maar die valt vrijwel onmiddelijk terug uit omdat de batterij leeg is. Wanneer haar 'ontvoerder' terugkomt, besluit Stefanie het op een lopen te zetten, maar Simon achtervolgt haar. Ze slaagt er bijna in om te ontsnappen, maar hij is haar te slim af. Er ontstaat een schermutseling tussen de twee en uiteindelijk valt Stefanie met haar hoofd tegen de muur en ze raakt bewusteloos. Tijdens de schermutseling heeft Stefanie de bivakmuts van Simon afgetrokken. Simon kon haar echter verblinden waardoor Stefanie nog steeds niet weet dat het Simon is. Stefanie wordt terug opgesloten, maar ondertussen is de politie het spoor van Stefanie op de hielen, door haar GSM-signaal.

De bevrijding van Stefanie

S26 afl5988 635
Familie 5989 002

Simon is nu volledig in paniek omdat hij bang is dat Stefanie hem toch heeft herkend. Hij ziet geen andere uitweg dan haar te vermoorden. Wanneer Simon echter voor Stefanie staat met een mes, wordt voor Simon duidelijk dat Stefanie hem toch niet herkend heeft. Zij denkt juist dat hij haar komt redden en het touw waarmee haar handen zijn vastgebonden wilt doorsnijden. Na een korte aarzeling besluit Simon om haar te laten leven en te doen alsof hij haar inderdaad gered heeft. Op dat moment komen ook Benny en Patrick aan in het gebouw en sluiten ze Stefanie in de armen, volledig opgelucht.

Wanneer Stefanie na haar bevrijding en na een ondervraging door de politie eindelijk thuiskomt, staat haar familie haar al op te wachten. Ze wordt meteen in de armen gesloten door iedereen, al is ze zelf nog altijd een beetje verdwaasd. Ze wilt zelf dan ook meteen eerst een badje nemen en dat doet ze dan ook.

Simon en Stefanie terug een koppel

Familie 5990 extra 004

Stefanie is Simon heel dankbaar dat hij haar gered heeft uit de kelder en ze zijn in de laatste twee maanden dan ook terug een koppel geworden. Wanneer de twee echter een intiem moment beleven, krijgt Stefanie plots terug last van flashbacks, alsof ze precies terug echt in de kelder bij haar ontvoerder zit. Ze krijgt hier in de volgende dagen alsmaar meer en meer last van en dan ook vooral als ze bij Simon is of als ze in contact komt met hem. Ze krijgt dan ook opnieuw het idee om toch terug naar slachtofferhulp te gaan, al raadt Simon haar dat natuurlijk af.

Stefanie krijgt flashbacks

Familie 6002 002

In de dagen daarna krijgt ze alsmaar meer en meer flashbacks en wanneer ze in de Foodbar aan de praat raakt met Marie Devlieger, zelf een ex-psychiater, raadt die haar aan om professionele hulp te zoeken en ze geeft haar het nummer van een psycholoog. De sessies met de psycholoog zijn heel succesvol, totdat hij op een dag plots in een auto-ongeval terechtkomt en Stefanie dus niet meer bij hem kan langsgaan. Uiteindelijk begint Marie met sessie met Stefanie, die ook heel succesvol zijn, tot grote spijt van Simon.

Het politieonderzoek

Familie 6003 004
Familie 6003 extra 017
Familie 6005 003

Simon is de sessies van Stefanie met Marie beu en om Stefanie terug dichter bij hem te krijgen, trekt hij opnieuw zijn motorpak aan en gaat hij haar in een verlaten straat opnieuw lastigvallen. Het is echter niet zijn bedoeling om haar opnieuw te ontvoeren, maar om haar gewoon bang te maken. Daarom laat hij haar al snel weer ontsnappen en zij gaat zich snel verstoppen achter een paar vuilbakken. Daar belt ze snel naar Simon en die komt haar opnieuw 'redden'.

Voor dit voorval heeft Simon echter wel een nieuwe motorhelm moeten kopen en dus wordt het politieonderzoek opnieuw geopend. Ze kunnen de ontvoerder echter niet identificeren, maar op camera's is wel zijn auto te zien. Simon kan dus niet langer met die auto als ontvoerder rondrijden. Door het politieonderzoek groeien inspecteur Tom Scheerlinck en Stefanie dichter naar elkaar toe en ze beginnen met elkaar af te spreken. Na een tijdje vraagt ze dan ook aan Simon om een even pauze te nemen in hun relatie. Zijn stoppen slaan echter door en wanneer Tom op bezoek gaat in de pizzeria, waar Simon ooit een pizza is gaan kopen voor de ontvoerde Stefanie, die toen nog in de kelder zat, vermoordt Simon hem bijna. Hij bedenkt zich echter op het laatste moment en hij vlucht weg.

Simon en Stefanie terug bij elkaar

Familie 6020 001

Wanneer Tom en Stefanie een date hebben in een restaurant, achtervolgt Simon hem, opnieuw gekleed in zijn motorpak. Hij bedenkt zich echter wanneer Tom en Stefanie, ten voordele van het onderzoek, ruzie krijgen en Stefanie alleen terug naar huis vertrekt. Hierdoor groeien Simon en Stefanie terug dichter naar elkaar toe en Simon geeft Stefanie ook meer vrijheid, zoals ze zelf wou. Hij installeert ook afluisterapparatuur in de living van Stefanie, om zo haar gesprekken met Marie af te luisteren. Na een tijdje besluit Stefanie echter om ook hier mee te stoppen en het is een hele klus voor Simon om de afluisterapparatuur terug we te krijgen uit de living. Niet veel later vertrekken Simon en Stefanie voor twee weken samen op reis naar Brazilië.

Simon ontvoert Stefanie opnieuw

Familie 6028 003
Familie 6029 003
2017-10-23 (8)
2017-10-25 (6)
Familie 6031 003

Wanneer Marie erachter komt dat Simon en Stefanie samen op reis gaan, verwittigt ze meteen Tom, maar wanneer die ten huize Coppens-Pauwels arriveert, zijn ze al lang naar de luchthaven vertrokken. De politie zet meteen de achtervolging in. Ondertussen is Stefanie in slaap gevallen in de auto van Simon. Wanneer ze een liedje hoort dat Simon meeneuriet, krijgt ze plots een flashback van wanneer ze door Simon naar de kelder gebracht werd en hij dat liedje toen ook aan het neuriën was. Ze ontdekt eindelijk dat Simon haar ontvoerder is en ze slaagt volledig in paniek. Ze zegt hem dat ze moeten terugkeren omdat ze haar paspoort vergeten is en ze wilt ook even stoppen langs de kant van de weg, omdat ze dringend moet plassen. Ze loopt snel het bos in en ze belt er snel naar Benny, waaraan ze alles vertelt. Die slaagt meteen in paniek, maar Stefanie verzekert hem dat ze meteen zullen terugkeren naar huis. Ondertussen ontdekt Simon in de auto echter dat Stefanies paspoort gewoon in haar handtas zit en gaat haar opzoeken in het bos. Daar slaagt Stefanie opnieuw in paniek en ze liegt opnieuw tegen hem. Hij heeft echter door dat ze weet dat hij haar ontvoerder is en hij slaagt haar neer.

Wanneer Stefanie terug wakker wordt, zit ze vastgebonden op een bed in een hotelkamer, waar ook Simon aanwezig is. Hij maakt haar los op voorwaarde dat ze niet zal proberen ontsnappen en zij doet alsof ze hem alles vergeeft en ze met hem naar een ver land wilt vluchten. Simon gelooft haar en wanneer Stefanie vraagt om nog één keer naar haar vader te bellen mag dat dan ook van hem. Tijdens het gesprek kan ze via verschillende tips aan Benny duidelijk maken dat ze in hotel 'De Twee Berken' zitten. Wanneer de politie daar aankomt, zijn ze echter alweer terug vertrokken. Stefanie heeft echter wel nog een geheime boodschap achtergelaten op de spiegel in de badkamer: Frankrijk. De politie gaat dus meteen op zoek naar hen in Frankrijk. Ondertussen liggen Simon en Stefanie samen te slapen in de auto op een verlaten parking. Wanneer Stefanie wakker wordt en ze ziet dat Simon nog aan het slapen is, probeert ze te ontsnappen, maar wanneer ze de deur opent, wordt Simon wakker en hij bindt haar opnieuw vast en hij sluit haar op in de koffer van de auto.

Het gevecht tussen Simon en Stefanie

Familie 6032 Simon
Familie 6032 Stefanie
Gevecht-Simon-Stefanie 022
Familie 6033 004
Gevecht-Simon-Stefanie 044

De volgende morgen krijgen alle Van den Bossches plots een raar berichtje van Simon: "Jullie zijn voorgoed van mij verlost, maar de familie Van den Bossche zal altijd met de schuld moeten blijven leven." Wanneer Jan dit aan Benny vertelt, wordt die alleen nog maar ongeruster en heeft hij door dat Simon opnieuw iets van plan is met Stefanie.

Die avond neemt Simon een videoboodschap op voor zijn familie. Hij zit in het kantoor van Lars bij VDB Fashion, waar het voor hem allemaal begonnen is. Stefanie zit vastgebonden op een stoel. Hij zegt dat hij er genoeg van heeft en dat hij samen met Stefanie zelfmoord zal plegen. Na de videoboodschap probeert hij Stefanie te kalmeren, maar dat lijkt niet te lukken. Hij belt nog snel naar Jan, maar Benny neemt de telefoon op. Op die manier komt hij te weten dat Simon en Stefanie bij VDB Fashion zitten en hij haast er zich meteen naartoe.

Ondertussen maakt Simon zich klaas voor het grote moment en hij maakt Stefanie los. Hij maakt haar duidelijk dat ze voor altijd samen zullen zijn als ze allebei dood zijn. Stefanie vraagt hem wat ze hem ooit misdaan heeft en hij antwoordt dat ze hem tekens opnieuw afwijst en dat hij daar niet langer meer tegenkan. Plots geeft Stefanie hem een kopstoot en Simon valt op de grond. Ze pakt snel zijn mes af en er ontstaat een gevecht. Stefanie verwondt Simon meermaals met hem mes, maar dan duwt Simon haar tegen de deur van het kantoor. Ze kan het mes nog net weg krijgen en ze vallen allebei op de grond. Ze liggen op elkaar en ze proberen elkaar allebei te verwonden met het mes, maar het is uiteindelijk Stefanie die Simon kan steken met het mes, ter hoogt van zijn hart. Meteen daarna komt Benny binnen, die Stefanie probeert te troosten en te kalmeren.

Foto's

Trivia

  • Oorspronkelijk hadden de makers van 'Familie' aan actrice Jasmijn Van Hoof gevraagd om haar haar heel kort te laten knippen voor de ontvoering van Stefanie, maar omdat de actrice dat niet zag zitten, hebben de schminksters ervoor gezorgd dat Stefanies haar heel vuil en vettig leek.

Lees Meer