FANDOM

Derijcke
Seizoenen 232425 DerijckePortret
Eerste verschijning Aflevering 5157 - 5 november 2013
Laatste verschijning Aflevering 5585 - 16 oktober 2015
Gespeeld door Peter Van Gucht
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenBehandelde ZakenFoto's

Algemene Informatie

Inspecteur Derijcke is een gastpersonage dat van 5 november 2013 tot en met 16 oktober 2015 vertolkt wordt door Peter Van Gucht.

Verhaallijnen

Inspecteur Derijcke komt voor het eerst in beeld tijdens de inbraakgolf in Mechelen. Hij onderzoekt deze zaak en komt zo te weten dat Mathias Moelaert een buurtinformatienetwerk heeft opgericht. Maar wanneer er al snel enkele heethoofden, waaronder Didier Spinel en Luc, hier misbruik van maken om de plaatselijke zigeuners lastig te vallen, vraagt Derijcke aan Mathias om subtiel een oogje in het zeil te houden.

Derijcke is belast met het onderzoek naar de dood van Elise Casters en heeft de moeilijke taak om haar vriend Peter Van den Bossche op de hoogte te brengen. Hij ondervraagt Peter en start de zoektocht naar zijn dochter Louise Van den Bossche, die op dat moment vastgehouden wordt door Delphine Van Winckel.

Ook later in het seizoen komt hij nog bij andere zaken in beeld, zoals het onderzoek rond Menno Van Calster, die Evy Hermans ontvoerde. Derijcke is echter niet meteen overtuigd dat Evy wel degelijk ontvoerd is, want Menno ontkent alles en ze konden Evy niet terugvinden in zijn huis. Tot Evy zelf kan ontsnappen en naar de politie stapt met haar verhaal. Derijcke wil Menno ondervragen, maar de vogel is gaan vliegen. Nadien kan hij Menno toch nog oppakken en wordt hij naar de gevangenis gebracht.

David Contout heeft bekend dat hij de moord op Xavier D., een ex-lief van Delphine Van Winckel, heeft gepleegd. Hij vertelt de politie echter dat hij niet weet wat er nadien met het lijk is gebeurd. Agnes Moelaert, die dacht dat haar dochter Xavier had vermoord, besloot vroeger om een put te graven en zijn lijk erin te dumpen met de bedoeling Delphine uit de gevangenis te houden. Patrick Pauwels kan niet omgaan met deze situatie en wil dat Agnes haar verhaal bij de politie gaat doen. Wanneer ze weigert, laat Patrick inspecteur Derijcke tot bij Agnes komen. Die neemt haar mee naar het politiebureau voor ondervraging. Agnes moet zich beschikbaar houden voor het onderzoek.

Behandelde Zaken

Trivia

  • Peter Van Gucht is naast acteur ook de huidige scenarist van de stripreeks Suske & Wiske.
  • Tijdens het 28ste seizoen vertolkt Van Gucht de rol van corrupte wijkagent Andy Vereecken.

Foto's