FANDOM

Eva Vennens
Seizoenen 2728 Eva27
Eerste verschijning Aflevering 5996 - 6 september 2017
Laatste verschijning Aflevering 6210 - 28 augustus 2018
Gespeeld door Lotte Vannieuwenborg
Huidig beroep Onbekend
Huidige partner Manon
Kinderen Finn Vennens
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Eva Vennens is een gastpersonage dat van 6 september tot en met 2 november 2017 en van 19 juni tot en met 28 augustus 2018 vertolkt werd door Lotte Vannieuwenborg.

Familie en Liefdesleven

Eva is lesbisch van geaardheid en heeft een relatie met Manon, met wie ze een paar jaar in Brussel heeft gewoond. In 2017 beslissen de twee voor een kindje te gaan. Eva zoekt Zjef De Mulder op en vertelt hem dat zij en Manon hem als zaaddonor willen. Omdat Zjef niet geschikt is als donor, kiezen de twee voor Rudi Verbiest als vader van hun kindje. In augustus 2018 wordt na de tijdsprong duidelijk dat Finn Vennens tijdens de zomer geboren is.

Studies en Beroepsleven

Eva is een oude, goede vriendin van Zjef De Mulder. Ze leerden elkaar indertijd kennen op de humaniora. Na het middelbaar onderwijs is Eva naar Amsterdam getrokken om daar Grafische Vormgeving te gaan studeren.

Verhaallijnen

Zjef komt zijn vroegere vriendin van de humaniora, Eva, tegen in de Foodbar en ze praten bij tijdens zijn pauze. Al snel wordt Eva uitgenodigd door Zjef bij hem thuis voor een etentje. Wanneer ze terug opduikt in de Foodbar, biecht Eva Zjef op dat hun ontmoeting toch niet zo toevallig was. Zij en haar partner Manon willen graag een kindje en dachten aan Zjef als zaaddonor. Niet veel later maken Zjef en Rudi ook kennis met Manon.

Zjef staat onder druk sinds het bezoek van Eva. Rudi wijst hem op het belang van de beslissing die hij moet nemen. Een gesprek met Emma doet Rudi de zaak van een andere kant bekijken. Wat later loopt Zjef de muren op van de stress en neemt een besluit. Hij vertelt Eva en Manon het goede nieuws dat hij ervoor wil gaan. Na enkele testen blijkt echter dat de kwaliteit van Zjefs sperma niet optimaal is. Hij kan dus geen donor worden. Eva wil verder blijven zoeken en vraagt het nadien aan Rudi Verbiest. Hij gaat akkoord en deze keer lukt het wel. Eva wordt zwanger en vertelt enkele maanden later dat het een meisje zal zijn.

In juni gaat Eva op bezoek bij Zjef. Haar zwangerschap loopt op zijn einde, maar Eva maakt zich vooral zorgen over Quinten Godderis. Ze spoort Zjef aan om het op te zoeken.

Binnenkort

Foto's