FANDOM

Francine Verbiest
Seizoenen 25262728 FrancineVerbiestS26
Eerste verschijning Aflevering 5705 - 1 april 2016
Laatste verschijning Aflevering 6259 - 5 november 2018
Gespeeld door Hilde Uitterlinden
Kinderen Rudi Verbiest en Carla Verbiest
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Francine Verbiest is een gastpersonage dat van 1 april 2016 tot en met 2 november 2016, van 5 juni 2017 tot en met 28 augustus 2017 en van 31 oktober 2018 tot en met 5 november 2018 vertolkt werd door Hilde Uitterlinden.

Familie en Liefdesleven

Francine is de vrouw van Fons Verbiest. Samen met hem heeft zij 2 kinderen: Rudi Verbiest en Carla Verbiest.

Verhaallijnen

Nu Rudi Verbiest al een tijdje naar de psycholoog gaat, moet hij als opdracht terug contact zoeken met zijn ouders. Francine en Fons Verbiest hebben hun zoon indertijd nooit gesteund in zijn studiekeuze en nadien verwaterde het contact. Rudi nodigt de twee stiekem bij hem thuis op zijn appartement uit, omdat hij niet wil dat ze Zjef De Mulder ontmoeten. Vooral omdat Rudi nooit uit de kast gekomen is. Omdat Zjef snel jaloers is, en vreest dat Rudi hem opnieuw bedriegt, maakt hij plots zijn opwachting in het appartement van Rudi. Tot Zjefs grote verbazing stelt Rudi hem gewoon voor als een collega van het werk.

Nadien zoeken Francine en Fons opnieuw veel contact met hun zoon en maken ze ook hun opwachting bij VDB Fashion om te ontdekken wat voor talenten hun zoon allemaal heeft. Fons moet toegeven dat hij de job van Rudi anders ingeschat heeft en dat hij bovendien trots is op alles dat hij al verwezenlijkt heeft in zijn leven.

Fons en Francine zijn vooral nieuwsgierig of Rudi ondertussen geen vriendinnetje heeft. Hij durft nog steeds niet te vertellen dat hij homo is, en wanneer de twee op bezoek komen, stelt hij Hannah Van den Bossche voor als zijn vriendin. Op aanraden van Zjef blijft Hannah het spelletje meespelen en Fons en Francine nodigen het 'koppel' uit om iets te gaan eten. Tijdens het etentje krijgt Hannah het moeilijk wanneer Francine over trouwen en kindjes begint en ze loopt weg. Bovendien krijgt Rudi terug last van zijn ogen door de stress en hij beseft dat het zo niet langer kan. Hij nodigt zijn ouders opnieuw uit voor een etentje, maar stelt deze keer Zjef voor als zijn vriend. Zowel Fons als Francine reageren zeer goed, want ze willen alleen maar dat hun zoon gelukkig is.

Peter treft op VDB het lijk van June aan. Ondertussen komt Rudi terug thuis aan nadat hij zijn schetsen is gaan stelen op het kantoor van VDB. Wanneer hij onmiddelijk naar boven rent, gaat Zjef hem achterna en houdt een persoonlijk verhoor. Hoofdinspecteur Delaet en commissaris Mortier openen het onderzoek naar de dader van de moord op June en starten met de ondervragingen. Enkele maanden later vinden Stef en Ruth vinden eindelijk de schoenen waarnaar ze op zoek waren. De twee krijgen Zjef zo ver dat hij toegeeft dat Rudi op de avond van de moord op June wel degelijk kort op VDB Fashion verbleef om zijn ontwerpen te gaan stelen. Rudi vertelt de commissaris dat hij de persoon is die de bewakingscamera's heeft uitgeschakeld door de prise uit te trekken. Nadien hoorde hij een schot en vond het lijk van June terug in haar kantoor. Stef gelooft Rudi zijn verhaal niet en gaat op onderzoek uit. Hij hoort familie en vrienden uit over Rudi's gedrag gedurende de laatste jaren.

Stef beslist het spel hard te spelen en zet Rudi onder druk door Zjef bij de zaak te betrekken. Stef gebruikt hem om Rudi tot bekentenissen te doen overgaan. Wanneer Rudi bekent dat hij June heeft vermoord, gelooft Stef hem niet meer en denkt zelfs dat Rudi iemand anders in bescherming neemt. Ondertussen herrinert Guido zich informatie die ervoor zorgt dat Zjef de gevangenis mag verlaten. Sindsdien eet Zjef niet meer en valt hij plots flauw in de Foodbar. Wanneer er een tijdje later uit onverwachte hoek volledige bekentenissen komen van Cédric voor de moord op June, mag Rudi de gevangenis verlaten. Zjef vindt het ongelooflijk schoon van zijn vriend dat hij Cédric in bescherming nam.

Binnenkort.

Foto's