FANDOM

† Geert Van Loo
Seizoenen 18 Portret-geertVanloo
Eerste verschijning Aflevering 4054 - 11 maart 2009
Laatste verschijning Aflevering 4122 - 29 mei 2009
Gespeeld door Govert Deploige
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Geert Van Loo is een gastpersonage dat van 11 maart 2009 tot en met 29 mei 2009 vertolkt wordt door Govert Deploige.

Beroepsleven

Geert Van Loo is ingenieur van opleiding en gaat aan de slag bij VDB Electronics. Voordien werkte hij twee jaar als ingenieur bij het Japanse bedrijf Jet.

Verhaallijnen

Geert Van Loo komt als ingenieur een revolutionair project aanbieden bij VDB Electronics. Directeur Peter Van den Bossche is dolenthousiast en neemt hem meteen in dienst. Samen met Bart Van den Bossche werkt hij de plannen uit, maar eens alles klaar is en de dag van de persvoorstelling aanbreekt, is er van Geert geen spoor meer te bekennen. Eén dag later wordt Bart gearresteerd wegens bedrijfsspionage: de plannen zouden gestolen zijn. De Van den Bossches komen te weten dat Geert 2 jaren bij Jet heeft gewerkt voordat hij aangenomen werd bij VDB.

Intussen is Van Loo - in werkelijkheid een mannetje van Xavier Latour - een nieuw leven begonnen in Argentinië. Wanneer Bart weer vrijkomt, komt hij Van Loo op het spoor en reist hij hem achterna. Latour krijgt weet van de situatie en volgt Bart, met als doel hem uit te schakelen. Hij raakt Bart echter kwijt en krijgt enkel Van Loo te zien. Latour krijgt een ingeving en schiet hem dood, waarna Bart verdacht wordt van moord en opnieuw achter de tralies belandt.

Trivia

Foto's