FANDOM

Generieken
Generiek 1 2 3 4 5 6 7 8 9

De eerste generiek van Familie werd gebruikt van seizoen 1 op 30 december 1991 (aflevering 1) tot halverwege seizoen 6 op 4 januari 1997 (aflevering 1083). Ter gelegenheid van een tijdsprong werd deze generiek afgevoerd. De muziek werd ingezongen door Jacky Lafon, die in de serie de rol van Rita Van den Bossche vertolkt.

Songtekst

Fa-mi-lie
Fa-mi-lie
De hechte band van een familie
Is puur maar broos en erg gauw stuk

Fa-mi-lie
Een beste vriend zou beter wezen
Dat is niet waar
Geef mij toch maar
Fa-mi-lie

Versies

30 december 1991 - 7 september 1992 (seizoen 1)

We zien de foto van Anna Dierckx en wijlen Pierre Van den Bossche op de kast staan naast wat andere foto's. In het fotokader verschijnen de verschillende personages van de serie, met daaronder de naam van de acteur. Soms worden er stukjes tussen twee personages vertoond voor een overgang te maken. Bijvoorbeeld tussen Guido Van Den Bossche en Marie-Rose De Putter zien we een shot met de twee samen in één scene.

7 september 1992 - 1 september 1993 (seizoen 2)

Op 7 september 1992 (Aflevering 116) wordt de generiek voor het eerst aangepast. Na zijn dood is Pierrot Cockelaere uit de generiek verdwenen. Albert Thielens en Ben Van der Venne vangen zijn leegte op. Alle personages worden een stukje ingekort, nu er een personage meer wordt vertoond.

2 september 1993 - Onbekend (seizoen 3)

De beelden van de blijvende personages in de generiek, zijn grondig opgefrist. Dit zal vanaf nu ook gebeuren per elke nieuwe versie. Ben Van der Venne en François Van den Bossche verschuiven van plaats. Marleen Van den Bossche en Simonne Vercauteren verdwijnen. Didier De Kunst, Liliane Faes en Babette Van Tichelen krijgen een plaats in de generiek. Ook nu weer wordt er een personage meer vertoond, waardoor iedereen weer een stukje worden ingekort. Karel Deruwe wordt niet meer bij naam genoemd, maar op het einde van de generiek komt er de boodschap ... EN GUIDO.

Onbekend - mei 1994 (seizoen 3)

Guido Van Den Bossche keert als volwaardig personage terug in de generiek, helemaal op het einde. De rest van de beelden is onveranderd gebleven.

September 1994 - 1995

Guido Van Den Bossche wordt weer naar het begin verschoven. Veronique Van den Bossche, Mieke Van den Bossche en Ben Van der Venne verdwijnen. Nieuwkomers zijn Sarah De Kunst en Alex Le Croix. Er wordt een personage minder vertoond vanaf deze generiek, waardoor de stukjes per personages weer een klein stukje langer worden. Vanaf nu zal deze hoeveelheid personages zo blijven.

1995

Uit de generiek verdwijnen Sarah De Kunst en Liliane Faes. Claire De Ruyter en Hugo Beckers komen er dan weer bij. Rita Van den Bossche verschuift van plaats. Opmerkelijk is dat Marie-Rose De Putter het moet doen met dezelfde stukjes en dat dit de eerste verandering is van de generiek die niet gebeurt aan de start van een nieuw seizoen. Dit is ook het geval bij de volgende wijziging.

1995

We nemen afscheid van  Alex Le CroixClaire De RuyterHugo Beckers en Babette Van Tichelen worden naar het begin verschoven. Ook Jan Van den BosscheRita Van den Bossche en François Van den Bossche krijgen een nieuwe plaats. Nieuw is Henk Terjonck en Mieke Van den Bossche keert terug. Vanachter wordt nog geplaatst 'En Peter....' Omdat hij nu in de sekte zit en daar weinig tot geen scènes heeft.

1995 - Januari 1997

We nemen afscheid van Peter Van den Bossche. Nadat hij definitief dood is verklaart.

Video

Onderstaande video is de eerste versie van de generiek, gebruikt in seizoen 1.

Familie intro 1

Familie intro 1

Onderstaande video is de tweede versie van de generiek, gebruikt in seizoen 2 .

Familie intro 1 versie 2

Familie intro 1 versie 2