FANDOM

Generieken
Generiek 1 2 3 4 5 6 7 8 9

De eerste generiek van Familie werd gebruikt van seizoen 1 op 30 december 1991 (Aflevering 1) tot halverwege seizoen 6 op 4 januari 1997 (Aflevering 1083). Ter gelegenheid van een tijdsprong werd deze generiek afgevoerd. De muziek werd ingezongen door Jacky Lafon, die in de serie de rol van Rita Van den Bossche vertolkt.

Songtekst

Fa-mi-lie
Fa-mi-lie
De hechte band van een familie
Is puur maar broos en erg gauw stuk

Fa-mi-lie
Een beste vriend zou beter wezen
Dat is niet waar
Geef mij toch maar
Fa-mi-lie

Versies

Aflevering 1 tot Aflevering 115

We zien de foto van Anna Dierckx en wijlen Pierre Van den Bossche op de kast staan naast wat andere foto's. In het fotokader verschijnen de verschillende personages van de serie, met daaronder de naam van de acteur. Soms worden er stukjes tussen twee personages vertoond voor een overgang te maken. Bijvoorbeeld tussen Guido Van Den Bossche en Marie-Rose De Putter zien we een shot met de twee samen in één scene. Gedurende het hele seizoen blijven de beelden onveranderd.

​​​​​​
Familie intro 1

Familie intro 1

Aflevering 116 tot Aflevering 293

Op 7 september 1992 (Aflevering 116) wordt de generiek voor het eerst aangepast. Pierrot Cockelaere is uit de generiek geschrapt. Albert Thielens en Ben Van der Venne vangen zijn leegte op. Alle personages worden een stukje ingekort, nu er een personage meer wordt vertoond. De beelden van de overige personages blijven hetzelfde.

Familie intro 1 versie 2-0

Familie intro 1 versie 2-0

Aflevering 294 tot Aflevering 403

De beelden van de personages in de generiek zijn grondig opgefrist. Dit zal vanaf nu ook gebeuren bij elke nieuwe versie. Marleen Van den Bossche en Simonne Vercauteren zijn uit de generiek verdwenen, enkel Simonne blijft nog als personage in de serie, maar in een kleinere rol. Didier De Kunst, Liliane Faes en Babette Van Tichelen krijgen een plaats in de generiek. Ook nu weer wordt er een personage meer vertoond, waardoor iedereen weer een stukje worden ingekort. Karel Deruwe wordt niet meer bij naam genoemd, maar op het einde van de generiek komt er de boodschap ... EN GUIDO.

Er is (voorlopig) geen video beschikbaar van deze versie

Aflevering 404 - Aflevering 507

Guido Van Den Bossche keert als volwaardig personage terug in de generiek, helemaal op het einde. De rest van de beelden zijn onveranderd gebleven.

​​​​​​
Familie intro 1 versie 3-2

Familie intro 1 versie 3-2

September 1994 - 1995

Guido Van Den Bossche wordt weer naar het begin verschoven. Veronique Van den Bossche, Mieke Van den Bossche en Ben Van der Venne verdwijnen. Nieuwkomers zijn Sarah De Kunst en Alex Le Croix. Er wordt een personage minder vertoond vanaf deze generiek, waardoor de stukjes per personages weer een klein stukje langer worden.

Familie intro 1 versie 4-0

Familie intro 1 versie 4-0

1995

Uit de generiek verdwijnen Sarah De Kunst en Liliane Faes. Claire De Ruyter en Hugo Beckers komen er dan weer bij. Opmerkelijk is dat Marie-Rose De Putter het moet doen met dezelfde stukjes en dat dit de eerste verandering is van de generiek die niet gebeurt aan de start van een nieuw seizoen. Dit is ook het geval bij de volgende wijziging.

Familie intro 1 versie 5-1

Familie intro 1 versie 5-1

1995

We nemen afscheid van  Alex Le CroixClaire De RuyterHugo Beckers en Babette Van Tichelen worden naar het begin verschoven. Nieuw is Henk Terjonck en Mieke Van den Bossche keert terug. Vanachter wordt nog geplaatst 'En Peter....'

Familie intro 1 versie 6

Familie intro 1 versie 6

1995 - Januari 1997

We nemen afscheid van Peter Van den Bossche. Nadat hij definitief dood is verklaard.

Familie intro 1 versie 7

Familie intro 1 versie 7

​​​​​