FANDOM

Generieken
1 2 3 4 5 6 7 Generiek 8 9

Tijdens seizoen 27 op 6 november 2017 (aflevering 6039) wordt er een nieuwe generiek ingevoerd. Het concept van generiek 8 blijft behouden, maar er is een volledige opfrissing van de stijl, de beelden én het logo.

Na 6 jaar en 2 generieken is er weer nieuwe muziek. Het liedje dat gebruikt wordt is de originele versie van 'Hemel voor ons twee', gezongen door Stan Van Samang. Het liedje is speciaal voor de generiek gemaakt. Het nummer was echter al bekend voor de generiek gelanceerd werd, omdat het een geheim moest blijven. Opvallend is dat er geen enkele keer het woord 'familie' in de tekst voorkomt. Net als bij de vorige generiek is er ook van deze generiek een winter- en een zomerversie.

Net als bij de vorige generiek, krijgt de kijker ook in deze generiek een belangrijk aandeel. Aan het begin van de generiek is er een beeld te zien waarin er iemand op haar gsm zit in de zetel van Lars' loft. Daarnaast verschijnt dan elke dag het leukste twitterbericht of de leukste Facebookpost over de aflevering van de dag voordien met de hashtag #vtmfamilie. Daarnaast lijkt het ook alsof de kijker zich in de generiek zelf bevindt en zijn/haar ogen de camera zijn.

Songtekst

Eindeloze nachten zonder wachten op de tijd
De toekomst, het verleden verdwijnen in vergetelheid

Met jou op m'n schouder kan ik de hele wereld aan
Ik win onverwacht van de zwaartekracht en de wind die neemt me mee
Op weg naar mijn moment met jou alleen
Een hemel voor ons twee

Versies

6 november 2017 - 25 december 2017

In deze generiek zijn Hilde Van Wesepoel (Linda Desmet), Hilde De Baerdemaeker (Liesbeth Pauwels) en Braam Verreth (Simon Feyaerts) volledig verdwenen. Personages Benny CoppensLeen Van den Bossche, Faroud Kir, Cédric Van de Caveye, Viv Neyskens, Jenny Versteven en Wout Raaffels zijn fysiek niet te zien in de generiek, maar worden wel vermeld.

Personages Amelie De Wulf, Marie Devlieger en Alfons Coppens krijgen voor het eerst fysiek een plaatsje in de generiek en ook hun respectievelijk acteurs worden vermeld. Opvallend is dat Silvia Claes (Trudy Tack de Rixart de Waremme) nog steeds een plaats krijgt, al keert ze pas in 2018 terug. Ook opvallend is dat Gunther De Batselier (Peter Van den Bossche) niet langer bij zijn artiestennaam vernoemd wordt, zoals in de voorgaande generieken. 

26 december 2017 - 15 januari 2018

Deze tweede versie heeft enkele kleine aanpassingen. Zo wordt nu ook Jits Van Belle (Robyn Versteven) vernoemd in de generiek en wordt Bas Van Weert vervangen door de nieuwe vertolker van Cédric Van de Caveye, Yanni Bourguignon.

16 januari 2018 - 9 maart 2018

De derde versie heeft opnieuw enkele kleine aanpassingen. Jits Van Belle (Robyn Versteven) is weer weggehaald bij Ludo Hellinx (Patrick Pauwels) en Jaak Van Assche (Alfons Coppens) en toegevoegd op de plaats van Ini Massez (Viv Neyskens), die na haar vertrek uit de soap verwijderd is. Ook Cathérine Kools (Leen Van den Bossche) en Begir Memeti (Faroud Kir) zijn verwijderd. In de plaats van hen is Felix Jamaels (Jelle Van den Bossche) toegevoegd, die op deze dag zijn entree maakt in de soap.

12 maart 2018 - 13 april 2018

Vincent-Laurens Seys (Wout Raaffels) wordt uit de generiek geschrapt.

16 april 2018 - 29 juni 2018

De generiek is opgefrist met lentebeelden. Verder is Adams Mensah (Ayo Buhari) toegevoegd aan de generiek. Actrices Hilde Van Haesendonck en Jits Van Belle zijn nu ook fysiek te zien en acteur Roel Vanderstukken krijgt zijn plaats terug, na een afwezigheid door zijn operatie. Personages Cédric en Jelle zijn nog steeds fysiek niet te zien, maar worden wel vermeld. 

27 augustus 2018

Bij de start van seizoen 28 is Adams Mensah (Ayo) verdwenen. Hoewel Kristof Verhassel (Stan Lauwers) niet langer te zien is, blijft zijn naam toch aanwezig in de generiek.

28 augustus 2018 - 2 november 2018

In de tweede aflevering van seizoen 28 wordt de generiek opnieuw aangepast. Deze keer wordt de naam van Kristof Verhassel (Stan Lauwers) wel verwijderd, al blijft hij nog wel fysiek te zien in de generiek.

5 november 2018 - 19 april 2019

In november wordt de generiek opnieuw aangepast naar de wintergeneriek. Alle beelden van het vorige seizoen zijn behouden, enkel aan de start van de generiek is het beeld van Mieke vervangen door een nieuw beeld met Benny en is het stukje met Stan vervangen door een nieuw beeld van Robyn. Tenslotte wordt Maxime De Winne (Quinten Godderis) voor het eerst vermeld.

22 april 2019 - 1 november 2019

Naar goede gewoonte wordt in april overgeschakeld naar de zomergeneriek. Er is een mix gebruikt van nieuwe en oude beelden. Silvia Claes (Trudy) en Sarah-Lynn Clerckx (Louise) zijn beide fysiek en met hun naam uit de generiek geschrapt. Het personage Evy Hermans werd geschrapt, maar Iris Massant werd toegevoegd (allebei vertolkt door Marianne Devriese). Voor het eerst zijn ook Yanni Bourguignon (Cédric) en Felix Jamaels (Jelle) fysiek te zien.

Officiële persfoto's

Achter de Schermen

Winter

Zomer

Video

Onderstaande video is de eerste versie die sinds 6 november 2017 wordt gebruikt.

Dit is de eerste versie van generiek 8 die vanaf 6 november wordt gebruikt

Dit is de eerste versie van generiek 8 die vanaf 6 november wordt gebruikt.