FANDOM

Generieken
1 2 3 4 5 6 7 8 Generiek 9

Tijdens Seizoen 29 op 4 november 2019 wordt er een nieuwe generiek ingevoerd. Er wordt afgestapt van het vorige concept en de personages worden nu weer 1 per 1 (of soms per 2) voorgesteld met telkens de namen van de desbetreffende acteurs.

Niels Destadsbader (ooit nog Pim Mariën in Familie) schreef de titelsong samen met Miguel Wiels en zong hem in. “Het is een leuk nummer dat meteen blijft plakken. Dit wordt een hit, zeker weten.” De buitenopnames van de begingeneriek vonden plaats in Antwerpen, hoewel Familie zich nog altijd grotendeels in Mechelen afspeelt. Sommige personages worden ook in hun vertrouwde omgeving gezet.

Songtekst

Je hoofd zit vol met vragen
Je weet het antwoord niet
Je hebt zo van die dagen
Dat je geen uitweg ziet
Zet dan alles maar even opzij
Want m'n deur staat altijd open
Je bent welkom hier bij mij

Als we samen zijn
Dan is een blik niet nodig
Ik ken je angsten en je pijn
Als we samen zijn
Dan zijn woorden overbodig
Ons krijgen ze niet klein
En we lachen en we drinken
We dansen en we zingen
Meer hebben wij niet nodig
Als we samen zijn

Versies

4 november 2019 - ...

Bab Buelens (Emma Verdonck), Lien Van de Kelder (Marie Devlieger) en Felix Jamaels (Jelle Van den Bossche) worden uit de generiek verwijderd. David Cantens (Jonas Versteven) en Janine Bischops (Brigitte De Wulf) krijgen voor het eerst een plaatsje. Quinten Godderis is voor het eerst fysiek te zien in de generiek, zijn vertolker Maxime De Winne werd al eerder vermeld.

De nieuwe generiek van Familie! Seizoen 29-1

Achter de Schermen

Trivia

  • Op 26 en 27 maart 2020 werd er een nieuwe versie van generiek uitgebracht getiteld Als we weer samen zijn, waar de cast van Familie een variant bracht aangepast aan de corona situatie. Deze speciale intro werd bedacht door Kürt Rogiers en Jo Hens.
Als we weer samen zijn

Als we weer samen zijn