FANDOM

† Gerard Van de Caveye
Seizoenen 234 Gerard
Eerste verschijning Aflevering 172 - 24 november 1992
Laatste verschijning Voorjaar 1995
Gespeeld door Eddy Asselbergs
Kinderen An-Sofie Van de Caveye en Mario Van de Caveye
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Gerard Van de Caveye is een nevenpersonage dat van 24 november 1992 tot en met 1995 vertolkt werd door Eddy Asselbergs.

Familie en Liefdesleven

Gerard is de vader van An-Sofie Van de Caveye en Mario Van de Caveye en grootvader van Cédric Van de Caveye. Hij is bij zijn intrede al 10 jaar gescheiden van zijn vrouw Claire, een bekende Vlaamse theateractrice. Hij had een tijdlang een affaire met Marie-Rose De Putter en probeerde ook Babette Van Tichelen en Chantal te veroveren.

Beroepsleven

Gerard is een Belgische modegigant die zich gespecialiseerd heeft in confectie en haute couture. Hij ontmoet Marie-Rose De Putter en Veronique Van den Bossche op reis in Zwitserland. Hij wordt de zakenpartner van Marie-Rose en richt samen met haar Maison Marie-Rose op. Twee jaren lang waren hij en Marie-Rose zakenpartners. Zij zette echter de samenwerking stop, omdat ze het modebedrijf wilde uitbreiden in Italië met de hulp van modebarones Bianca Parducci.

Verhaallijnen

Aflevering 172 15.44.09

Ontmoeting met Marie-Rose

Gerard is samen met zijn dochter An-Sofie op reis in Zwitserland en logeert in hetzelfde hotel als Marie-Rose en Veronique. Gerard en Marie-Rose botsen letterlijk tegen elkaar en raken aan de praat als ze beseffen dat ze allebei van België zijn. Wanneer Marie-Rose plots haar reis vroegtijdig moet stopzetten, hoopt Gerard dat ze elkaar nog kunnen terugzien.

Aflevering 181 19.11.56

Zakelijk voorstel

Terug in België contacteert Gerard Marie-Rose om samen af te spreken. Gerard heeft een groot modebedrijf en wil graag met Marie-Rose in zee gaan. Hij ziet veel potentieel in haar zakelijk talent en doet haar een voorstel om partners te worden. Marie-Rose moet nadenken over dit idee, maar geeft toe dat ze al lang droomt van een eigen zaak.

Jaren later wordt duidelijk dat Gerard ondertussen overleden is en dat hij ook een zoon had: Mario Van de Caveye. Bianca stelt Veronique aan Mario voor en de twee worden verliefd op elkaar. Mario en Veronique stappen in het huwelijksbootje en krijgen samen één zoon: Cédric Van de Caveye. Na jaren huwelijksproblemen te hebben, beslist het koppel om te scheiden.

Trivia

  • Bij de intrede van Gerard spreekt hij enkel over zijn dochter An-Sofie en wordt er geen enkel woord gesproken over een eventuele zoon (Mario).

Foto's