FANDOM

† Giancarlo Parducci
Seizoenen 34610 S10-giancarlo-avatar
Eerste verschijning 1994
Laatste verschijning 2001
Gespeeld door Walter De Groote (voorheen door een onbekende acteur)
Kinderen -
Ouders Bianca Parducci en onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene informatie

Giancarlo Parducci is een gastpersonage dat van 1994 tot en met 2001 sporadisch opdook. De rol werd in seizoen 3, 4 en 6 vertolkt door een onbekende acteur en in seizoen 10 door Walter De Groote.

Familie en Liefdesleven

Giancarlo is de zoon van Bianca Parducci, een belangrijke vrouw in de Italiaanse modewereld. Hij wordt gekoppeld met de Vlaamse Veronique Van den Bossche om de samenwerking met het modehuis Maison Marie-Rose te verzekeren. Hun huwelijk houdt niet lang stand en ze gaan uit elkaar. 

Verhaallijnen

Maison Marie-Rose, het modehuis van Marie-Rose De Putter, doet het uitstekend en er staat een belangrijke samenwerking voor de deur met de Italiaanse modevrouw Bianca Parducci. Veronique Van den Bossche wordt door Gerard Van de Caveye gekoppeld aan haar zoon, die tevens modeontwerper is: Giancarlo. Veronique kan Giancarlo overtuigen om te investeren in Maison Marie-Rose, waardoor Veronique aan de leiding komt te staan en Marie-Rose een stap opzij moet zetten. Uiteindelijk vertrekt Veronique naar Italië om er bij Giancarlo in te trekken.

In Italië start Veronique haar eigen modehuis met de hulp van Giancarlo en Bianca: Linea Veronica. Veronique en Giancarlo stappen in het huwelijksbootje en de familie maakt hun opwachting op hun trouwfeest in Italië.

Wanneer Veronique scheidt van Giancarlo en niet veel later terug naar België keert, zet Bianca de leiding over het modehuis in Italië alleen verder. Desalniettemin blijven Bianca en Veronique vanop afstand een goede band met elkaar bewaren. Zeker na de dood van Marie-Rose De Putter (pas jaren later zal blijken dat dit doodsbericht een misverstand was), fungeert Bianca meer dan ooit als een surrogaatmoeder voor Veronique.

Na enkele jaren heeft Veronique het alweer gehad in België en keert ze voor onbepaalde tijd terug naar Italië, om er Bianca bij te staan in de leiding van het modebedrijf. Het duo krijgt plots slecht nieuws te verwerken wanneer Giancarlo onthult dat hij seropositief is en intussen al terminaal ziek is geworden. Enige tijd later sterft hij. Veronique blijft tijdlang bij Bianca wonen om haar te helpen het verlies te verwerken. Nadien keert ze opnieuw terug naar België en vertrouwt ze Bianca alweer de leiding over het modehuis toe.

S26 afl5826 002

Tijdens het 26ste seizoen wordt duidelijk dat Veronique Van den Bossche de woning van Bianca en Giancarlo geërfd heeft na de dood van Bianca. Wanneer ze er een tijdje op reis gaat met haar zoon Cédric Van de Caveye, wordt ze gezocht door de politie voor de moord op June Van Damme. Inspecteurs Stef Mortier en Ruth Delaet komen te weten dat de villa van Bianca en Giancarlo was, maar dat ze beiden al jarenlang overleden zijn.

Trivia

  • Hoewel Giancarlo en zijn moeder Bianca Parducci in de reeks rasechte Italianen zijn, spreken ze vloeiend Nederlands, maar met een Italiaanse tongval. 
  • Tijdens het 26ste seizoen wordt duidelijk dat Veronique indertijd Villa Parducci heeft geërfd na de dood van Bianca. Zij en Giancarlo komen ook ter sprake tijdens het moordonderzoek op June Van Damme én er wordt van beiden een foto op 'de verdachtenmuur' geprikt, maar de politie komt er al snel achter dat de twee reeds gestorven zijn.

Foto's