FANDOM

Artiest Guillaume Devos
Guillaume Devos
(Ronse, 9 februari 1982) is een Vlaams acteur en zanger. Guillaume stond op de lijst van Open Vld in Ronse bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Guillaume raakte verkozen.

Opleiding

Devos studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Brussel. Tijdens zijn periode aan het conservatorium speelde hij mee in verschillende theaterstukken waaronder "De ziekte die jeugd heet" en "Slechte invloed".

Carrière

Na zijn opleiding speelde hij mee in Dracula, de musical en in het toneelstuk Amadeus. Ook had hij een gastrol in Spring als Ben het ex-vriendje van Jo (gespeeld door Timo Descamps), De Kotmadam en Mega Mindy. Later kreeg hij een rol in Familie als Pierrot Van den Bossche, een rol die hij van september 2006 tot april 2012, in 2013 en in 2014 vertolkte. Hij is ook te zien in de kortfilm La Vie en Jaune (2007) samen met tegenspeelster Leah Thys, die tevens zijn docente was aan het conservatorium.

In de zomer van 2007 begon hij met optreden met de tv-band, een collectief van bekende en minder bekende acteurs/actrices. Ze brengen covers van verschillende artiesten. Soms solo, maar soms ook in groep.

In januari 2012 speelde hij Horatio in Hamlet in het Fakkeltheater in Antwerpen, een productie van Loge10 Theaterproducties. Van 2013 tot 2014 dook Devos voor een korte periode terug in de huid van zijn Familie-personage Pierrot.

Steracteur/Sterartiest

Guillaume was één van de deelnemers in het tweede seizoen van Steracteur Sterartiest. Hierin namen een reeks bekende en minder bekende acteurs/actrices het tegen mekaar op in de fameuze zangwedstrijd. Aan elke bekende kop werd ook nog eens een goed doel gekoppeld. Door te stemmen op hun favoriete acteur, konden de mensen thuis dan hun steentje bijdragen om de kas te spijzen.

Voor Devos liep het allemaal niet echt van een leien dakje. Tijdens de repetities van het programma kreeg hij een spot op zijn hoofd, waarna enkele hechtingen gezet moesten worden. Uiteindelijk heeft hij vier keer op de pijnbank gezeten. Langzaam maar zeker groeide hij uit tot één van de publiekslievelingen. In volgorde versloeg hij in een harde strijd Hein Blondeel, Daisy Thys en Mark Tijsmans, allemaal tot op een bepaald moment de topfavorieten voor de overwinning. Wie dacht dat zijn laatste uren geteld waren had het wederom mis. Vooraleer de finale te halen verwees hij ook Eline De Munck, dé absolute topfavoriete, naar de juryzetel. Zo mocht hij het dus in de finale opnemen tegen Free Souffriau. Guillaume eindigde zijn Steracteur Sterartiest-avontuur spetterend en werd tweede. Hiermee bevestigde hij zijn status als rijzende ster in Vlaanderen. Dankzij zijn deelname en tweede plaats kon hij een mooi bedrag van € 17306,15 inzamelen voor zijn goede doel, Hartekamp