FANDOM

† Gust Stuyvens
Seizoenen 25 GustS25
Eerste verschijning Aflevering 5623 - 9 december 2015
Laatste verschijning Aflevering 5655 - 22 januari 2016
Gespeeld door Door Van Boeckel
Kinderen Tom Stuyvens
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Gust Stuyvens is een gastpersonage dat van 9 december 2015 tot en met 22 januari 2016 vertolkt wordt door Door Van Boeckel.

Familie en Liefdesleven

Gust was getrouwd met een zekere Christine en samen hebben ze één zoon: Tom. Hun huwelijk liep op de klippen omdat Gust zich te veel focuste op zijn brouwerij en ook met zijn zoon heeft hij al even geen contact meer. Tom schaamt zich voor zijn vader sinds het faillisement van de brouwerij. Doordat Niko Schuurmans Brouwerij Stuyvens terug leven geeft, ziet Gust hem een beetje als een tweede zoon.

Beroepsleven

Gust was de eigenaar van Brouwerij Stuyvens. Deze brouwerij werd over meerdere generaties steeds overgenomen door iemand van de familie Stuyvens. Gust stopte met de zaak aangezien er te veel concurrentie op de markt was en zijn brouwerij hierdoor failliet ging. Wanneer Niko Schuurmans zijn brouwerij wilt overnemen, beslist hij hem te helpen met de praktische regelingen.

Verhaallijnen

Wanneer Niko Schuurmans op zoek gaat naar een kraakpand voor Max en de andere daklozen, beslist hij in te breken in een leegstaand pand. Eens ingebroken ontdekt Niko dat hij in een oude brouwerij is beland. Al snel duikt Gust, de huidige eigenaar van Brouwerij Stuyvens, op en wilt de politie bellen om hem aan te geven. Niko kan hem echter op andere gedachten brengen. Gust vertelt hem dat hij indertijd gestopt was met de zaak omdat hij failliet ging door de concurrentie van grotere ondernemingen. Hij heeft zijn hele leven gewerkt in de brouwerij. Momenteel moet Gust leven van de OCMW. Gust vertelt Niko dat de brouwerij aangeslagen is door de bank, die op zoek is naar potentiële kopers.

Gust beslist om de geïnteresseerde Niko warm te maken voor het idee om zijn brouwerij over te nemen. Hij vertelt hem dat hij gespecialiseerd is in zwaardere bieren en biedt hem een cursus bier proeven en bier brouwen aan, aangezien hij toch niks te doen heeft. Hij is blij om zijn kennis over bier door te geven aan een jong persoon zoals Niko. Mieke is in het begin echter niet te spreken over het idee, maar gaat uiteindelijk er wel mee akkoord.

Niko en Gust beginnen samen aan de praktische regelingen om de brouwerij zo snel mogelijk te kunnen openen. Wat Gust voor Niko verzwegen heeft, is dat hij in 2 jaar tijd reeds enkele hartklachten heeft gehad. Na een nachtje door werken aan het papierwerk, krijgt Gust een hartaanval en wordt hij overgebracht naar het ziekenhuis. Daar overlijdt hij echter. Niko is ten einde raad na de dood van zijn goede vriend.

Trivia

  • Door Van Boeckel speelde tijdens het 21ste seizoen al eens mee in de soap. Hij vertolkte zelfs een gelijkaardig personage met de naam Jef

Foto's