FANDOM

Hans Deschutter
Seizoenen 2228 ProfielHansS28
Eerste verschijning Aflevering 5005 - 7 februari 2013
Laatste verschijning Aflevering 6307 - 10 januari 2019
Gespeeld door Jenne Decleir
Kinderen -
Ouders Diane Deschutter en onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Hans Deschutter is een gastpersonage dat van 7 februari tot en met 8 maart 2013 en van 3 tot en met 10 januari 2019 vertolkt werd door Jenne Decleir.

Familie en Liefdesleven

Hans is de zoon van Diane. Zijn vader is reeds overleden.

Als jonge tiener had Hans een relatie met Liesbeth, tot zij er een punt achter zette en verliefd werd op Benny. Jaren later worden Hans en Liesbeths dochter Stefanie een koppel, ondanks het grote leeftijdsverschil. Uiteindelijk speelt dit verschil hen toch parten en gaan ze uit elkaar.

In 2018 woont Hans bij zijn nieuwe vriendin en heeft hij zijn moeder ondergebracht in een rusthuis. Wanneer Hans vindt dat zijn vriendin 'te veel zaagt', verlaat hij haar.

Verhaallijnen

Stefanie verkondigt aan haar familie dat ze een nieuwe relatie heeft, maar de verbazing bij haar ouders is groot wanneer Hans voor hun neus staat. Hans is namelijk een jeugdvriend van Liesbeth en Benny en bovendien waren Hans en Liesbeth een tijdje een koppel, voor Benny met haar ging lopen. Vooral Benny kan de relatie van zijn dochter niet aanvaarden, maar Stefanie is smoorverliefd en wil niet naar haar ouders luisteren. Wanneer Stefanie een uiterst romantisch cadeautje van Hans krijgt met valentijn, is Liesbeth merkbaar niet onder de indruk van Benny's cadeau. Dit zorgt voor nog meer jaloezie tussen de twee jeugdvrienden en Stefanie wil hier iets aan veranderen. Ze stuurt haar vader met Hans naar de Jan & Alleman om bij te praten, maar zonder veel succes.

De moeder van Hans, Diane, komt zich met de situatie bemoeien. Ze brengt een bezoekje bij Benny en Liesbeth om over de relatie van hun kinderen te praten. Groot is Diane's verbazing wanneer ze Benny ziet, omdat hij als kleine gast vaak kwam piepen wanneer Diane in de badkamer zat. Stefanie en Hans vinden het gedrag van Benny degoutant en laten dat ook duidelijk merken. Voor Benny is dit de druppel en hij wil dat Stefanie er onmiddellijk een einde aan maakt.

Stefanie merkt dat haar vader haar relatie nooit zal aanvaarden en maakt een drastische beslissing. Ze pakt haar spullen en trekt in bij Hans. Enkele dagen later staat ze plotseling terug voor de deur, want hun relatie is alsnog kapot gegaan. Het leeftijdsverschil was toch te groot en Stefanie heeft er een einde aan gemaakt.

Hans ontmoet Alfons in het rusthuis waar zijn moeder Diane sinds kort verblijft. Hij werkt er ook deeltijds als kapper. Wanneer Alfons zijn zoon Benny wil opbeuren, nodigt hij Hans bij hen thuis uit om te kaarten. Zowel Benny als Patrick zijn niet blij met de terugkeer van Hans en Benny maakt hem dit duidelijk. Samen met Alfons kan Hans de twee heren toch overtuigen om een spelletje te spelen.

De volgende dag wordt duidelijk dat Hans is blijven slapen. Hij is weggegaan bij zijn vriendin en zoekt een nieuwe verblijfplaats. Benny maakt Hans duidelijk dat hij zo snel mogelijk weg moet en niet kan blijven. Alfons herinnert Benny aan hun goede vriendschap vroeger en zegt dat hij terug onder de mensen moet komen. Benny neemt daardoor Hans mee naar de Jan & Alleman. De twee vliegen in de drank en lijken hun meningsverschillen te vergeten. Stefanie maakt haar vader duidelijk dat Hans snel een slechte invloed zal hebben op hem en spoort Benny aan om zijn leven terug op de rails te krijgen. Benny besluit vervolgens zijn vriendschap met Hans weer op te bergen.

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de relatie van Hans en Stefanie, zie hier.