FANDOM

Herwig Verleyen
Seizoenen 927 Herwig Portret S27
Eerste verschijning Najaar 1999
Laatste verschijning Aflevering 6087 - 11 januari 2018
Gespeeld door Geert Willems
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenMisdrijvenGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Herwig Verleyen is een gastpersonage dat van het najaar van 1999 tot en met het voorjaar van 2000 en van 5 januari 2018 tot en met 11 januari 2018 vertolkt wordt door Geert Willems.

Familie en Liefdesleven

Herwig heeft een tijdje een relatie met Veronique Van den Bossche. Maar ook Cathérine Misotten is geïnteresseerd in hem.

Beroepsleven

Veronique wilde Herwig aan het hoofd van VDB Electronics na de dood van Guido Van den Bossche, maar Vincent Misotten kreeg uiteindelijk de leiding.

Verhaallijnen

Herwig is een tijdje de vriend van Veronique Van den Bossche. Na de dood van Guido Van den Bossche wordt hij door haar naar voren geschoven om de nieuwe algemeen directeur bij VDB Electronics te worden. Uiteindelijk gaat die job naar Vincent Misotten. Intussen verbiedt Veronique het Herwig om nog langer met Vincents zus, Cathérine Misotten, om te gaan nadat die hem meermaals heeft proberen inpalmen. Wanneer blijkt dat hij niet van plan is zich hieraan te houden, komt er een einde aan de relatie.

Jaren geleden heeft Veronique begrafenisondernemer De Gendt 1 miljoen Belgische frank gegeven voor zwijgplicht ten opzichte van de familie, maar hij eist nu nog eens 25 000 euro als schadevergoeding voor het verpesten van zijn professionele reputatie. Herwig verneemt de chantage van De Gendt en rekent met hem af. Peter informeert bij Ruth Delaet en komt te weten dat er destijds een proces-verbaal is opgemaakt geweest omdat er een bladzijde uit het autopsierapport van Guido ontbrak. Dit was uitgerekend de pagina met de eindconclusie van de wetsdokter. Herwig maakt Veronique duidelijk dat zij hem de opdracht gaf Guido te vermoorden, omdat ze hem dood wilde.

Misdrijven

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de relatie van Herwig en Veronique, zie hier.