FANDOM

Inspecteur Hoste
Seizoenen 24 S24-hoste-portret
Eerste verschijning Aflevering 5392 - 25 november 2014
Laatste verschijning Aflevering 5427 - 13 januari 2015
Gespeeld door Frederik Imbo
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenFoto's

Algemene informatie

Hoste is een politie-inspecteur die werkt voor de sectie Drugs. Hij komt voor het eerste in beeld op 25 november 2014 wanneer hij Peter Van den Bossche ondervraagt nadat iemand tijdens een feestje in zijn loft in elkaar is gestuikt door een overdosis. Het personage is voor het laatst te zien op 13 januari 2015.

Verhaallijnen

June Van Damme huurt model Floor Hintjens in om Peter Van den Bossche een hak te zetten. Ze betaalt haar om te solliciteren bij Fashion Agency en vertrouwelijke informatie door te spelen. Floor slaagt er van bij de eerste ontmoeting in om Peter in te palmen en wordt aangenomen. Wanneer ze hem drogeert en daarvan foto's op het internet verspreidt, reageert de familie geschokt.

Wanneer June inziet dat de vorige klus van Floor niet veel effect heeft gehad, broedt ze op een nieuw plannetje. Floor organiseert een feestje in de loft van Peter en drogeert één van de aanwezigen tot een overdosis. Dit nieuws komt al snel bij Airfree terecht waardoor de deal niet doorgaat. Ondertussen komt inspecteur Hoste over de vloer om hem te verhoren over de overdosis in zijn de loft van Peter. Peter kan niet veel kwijt, want hij kent het slachtoffer niet. Hoste vertelt dat Peter verantwoordelijk is voor de feiten. Dit komt al snel bij de pers terecht waardoor Peter zijn ontslag als CEO wil geven bij VDB. Mathias Moelaert en Thomas Van den Bossche kunnen hem ompraten om te blijven. Ondertussen zoekt de politie verder naar andere sporen en worden ook andere aanwezigen verhoord door inspecteur Hoste, onder andere Floor.

Na de gebeurtenissen omtrent drugs in zijn loft, heeft Peter eventjes genoeg van feestjes. Een tijdje later krijgt Peter, net voordat hij een persconferentie wil geven over de voorbije gebeurtenissen, bezoek van inspecteur Hoste met het nieuws dat die man van in zijn loft net overleden is. Peter krijgt de schuld van zijn dood en wordt verhoord op het politiebureau. De persconferentie wordt afgelast. Hij beslist een stap opzij te zetten bij VDB en duidt Thomas aan als vervangend CEO.

Floor eist een vergoeding van June in ruil voor geheimhouding van haar plannetje. June laat haar het afgesproken bedrag bij Veronique Van den Bossche afhalen. Wat Veronique en Floor niet weten, is dat ze gefilmd worden. Ook krijgt Veronique te horen dat June een bankrekening heeft geopend op haar naam en daarmee stortingen heeft gedaan naar Floor. June contacteert ondertussen drugsdealer Dario Rinaldi voor een volgende stap in haar masterplan. Ze wil met hem in zee gaan om Veronique een hak te zetten. June laat haar stoffen bestellen bij Dario, maar weet niet dat er ook een koerier langs de woonst van June gaat om Dario's drugs af te leveren. Ondertussen wordt Veronique gefilmd bij het ondertekenen en bekijken van de bestelde stoffen.

Wanneer Veronique een tijdje later bezoek krijgt van inspecteur Hoste, is ze verbaasd. Marie-Rose en Peter hebben haar naam laten vallen in een gesprek met Hoste. Veronique is bang dat haar levenswerk Vero Bello ten onder zal gaan, omdat het onderzoek naar de drugszaak in de richting van haar bedrijf wijst. Ze wil zo snel mogelijk van June af. Dit blijft onmogelijk waardoor June Veronique volledig in haar macht heeft.

Floor krijgt het benauwd rondom de hele zaak en kan niet meer blijven leven met de constante leugens. Ze heeft namelijk moord op haar geweten. Wanneer Floor op weg is naar de politie om te bekennen, en dus de onderlinge verhandelingen van drugs tussen haar, Dario en June, wordt ze aangereden.

Foto's