FANDOM

Iljo
Seizoenen 1819 Michaelvercauteren
Eerste verschijning Aflevering 4004 - 12 januari 2009
Laatste verschijning Aflevering 4273 - 25 januari 2010
Gespeeld door Michaël Vercauteren
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenGeneriek

Algemene Informatie

Iljo is een hoofdpersonage dat van 12 januari 2009 tot en met 25 januari 2010 vertolkt wordt door Michaël Vercauteren.

Verhaallijnen

IljoNikoDrissKenny-Flashback-2009

Iljo komt in beeld als lid van de straatbende van Niko Schuurmans. Niko is de vijand van de bende van Sasha. Pierrot probeert de ruzie tussen de twee bendes op te lossen door ze tegelijkertijd op het rechte pad te krijgen. Pierrot ontdekt dat zowel Malika als Niko een passie voor muziek hebben. Hij komt met het idee om samen met hen een muziekgroepje op te richten, namelijk The Project.

Na lang te hebben getwijfeld, besluiten zowel Malika, Niko als Iljo om in het project te stappen. Niko als pianist, Iljo als bassist en Malika als zangeres. Sasha kan hier helemaal niet mee overweg en ze maken een einde aan hun relatie. Iljo voegt zich toe bij de muziekgroep.

Malika, Pierrot, Niko, Evy en Iljo storten zich volledig op de voorbereidingen van hun eerste optredens. Tino gaat aan de slag als hun manager. Hij probeert zelfs Malika voor hem te winnen door haar te overhalen als solozangers voor zijn firma te komen werken.

Wanneer blijkt dat Tino niet deugd, gaan ze opnieuw met hun vijven verder. Ze mogen in een paar cafés gaan optreden. Ze hebben gematigd succes, maar willen nog meer. De groepsleden van The Project maken kennis met Alain, die voor hen een optreden regelt. Al snel blijkt dat Alain zijn ogen gericht heeft op Malika. Wanneer hij haar een lift aanbiedt naar huis, probeert Alain Malika te verkrachten. Niko en Iljo laten dit niet zomaar gebeuren en beslissen hem in elkaar te slaan.

Door de intense samenwerking tussen Pierrot en Malika, krijgen ze gevoelens voor elkaar en belanden ze op een avond samen in bed. Pierrot voelt zich ontzettend schuldig tegenover zijn vriendin Evy en besluit om alles op te biechten. Evy wil Malika niet langer zien, en zet haar uit het Studentenhuis. 

Terwijl Pierrot en Evy hun problemen proberen op te lossen, gaan Malika, Niko en Iljo verder met The Project, maar het is niet meer zoals vroeger. Er zijn duidelijk veel problemen binnen de groep. Malika komt ook terug in contact met Sasha, die zijn ruzie met Niko kan oplossen. Malika en Sasha besluiten hun relatie nog een tweede kans te geven. 

Het wordt al snel duidelijk dat The Project nooit zal doorbreken. Malika besluit de groep te verlaten en samen met Sasha vertrekt ze naar het buitenland om een nieuw leven te beginnen. Ze laten Pierrot, Evy, Niko en Iljo achter.

Generiek

Binnenkort