FANDOM

Inni20Massez
Ini Massez
(Wetteren, 29 november 1975) is een Vlaamse actrice. Ze is voornamelijk actief in het jeugdtheater maar heeft af en toe televisierollen.

Ze studeerde in 2000 af aan het Herman Teirlinck Instituut, waar ze de Studio acteeropleiding volgde.

Tijdens haar afstudeerjaar stond ze al met theater Malpertuis op de planken met "De knecht van twee meesters" en "Messen in kippen". Met HETPALEIS speelde ze de twee volgende seizoenen van 2000 tot 2002 in het stuk van Arne Sierens "Niet alle Marokkanen zijn dieven" dat ook in het Frans gebracht werd als "Pas tous les Marocains sont des voleurs". Andere Dastheater/HETPALEIS producties waaraan ze meewerkte waren "Romeo en Julia" en "Martino" (ook van Sierens). Met het Publiekstheater speelde ze nog in "De naam". Samen met Marij De Nys schreef en speelde ze in "Het begin van alles" dat gezelschap luxemburg bracht in het seizoen 2006-2007.

Van 2010 tot 2011 kwam ze dagelijks op het televisiescherm in de VTM telenovela Ella waar ze de hoofdrol van kapster Cindy Schatteman vertolkte, de hartsvriendin van Ella. Ook kwam ze enkele keren in de reeks Danni Lowinski waar ze de rol als uitbaatster van een boekenwinkel speelde. Sinds 2003 vertolkte ze ook al een aantal gastrollen, onder meer in beide Team Spirit films, Flikken, Halleluja!, K3 en de kattenprins, het eerste seizoen van Code 37, in de dramareeks Rang 1, en in de negende plopfilm: Plop wordt Kabouterkoning als Luisterdame. Tevens speelde zij een bijrol in Vermist en in Quiz Me Quick. In het najaar van 2012 was ze ook te zien als Bieke Beks, moeder van Merel en uitbaatster van 'De lollypop', in de vtmKzoom-reeks Skilz. In 2013 speelde ze een hoofdrol in de komische reeks Loslopend Wild. Ze had een gastrol in het negende seizoen van Aspe in de aflevering Romeo & Julia en was te zien in Crème de la Crème. In 2015 speelde ze een hoofdrol als lottowinnares in de VTM sitcom Altijd Prijs.

Ze huwde in 2002 Geert Docx. Het echtpaar heeft twee dochters en één zoon.

Sinds oktober 2016 vertolkt Ini Massez de rol van Viv Neyskens in de televisieserie Familie.

Jaar Titel Rol Opmerking Foto
2016-2018 Familie Viv Neyskens Soap - hoofdrol
Familie 6086 004
2017 Zie mij graag Saskia Serie - hoofdrol
Ini-Massez Zie-mij-graag
2015 Altijd Prijs Sandra Deckers Serie - hoofdrol
Ini-Massez Altijd-Prijs
2012-2016 Loslopen Wild (& gevogelte) Verschillende rollen Komedie - hoofdrol
2012 Skilz Bieke Beks Serie - bijrol
Ini-Massez Skilz
2012 Quiz Me Quick Voetbalsupporter Serie - gastrol
2012 Danni Lowinski Uitbaatster boekenwinkel Serie - gastrol
2010-2011 Ella Cindy Schatteman Telenovelle - hoofdrol
Ini-Massez Ella