FANDOM

† Jasper Schoukens
Seizoenen JoG&E27 Durfal-JachtOpGuidoEnEmma-Profiel
Eerste verschijning JoG&E Aflevering 2 - 3 juli 2017
Laatste verschijning Aflevering 5991 - 30 augustus 2017
Gespeeld door Aäron Roggeman
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend en † mevr. Schoukens
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Jasper Schoukens is een gastpersonage dat van 3 juli 2017 tot en met 30 augustus 2017 vertolkt wordt door Aäron Roggeman.

Familie en Liefdesleven

Jaspers ouders maakten veel ruzie. Zijn vader kwam vaak dronken thuis en gebruikte fysiek geweld naar Jaspers moeder toe. Als Jasper waagde hem tegen te houden, kreeg hij ook rake klappen te verduren. Op 5-jarige leeftijd werden hij en zijn moeder in de steek gelaten door Jaspers vader. Hij groeide op bij zijn moeder en kreeg toen veel steun van Ronald Perenboom. Ronald is als een vaderfiguur voor Jasper, die op meerdere vlakken werd gesteund door de man. Na de dood van zijn moeder belandde Jasper in een depressie, waarbij hij zijn polsen over had gesneden. Ronald besliste de rekeningen, waaronder de begrafeniskosten, voor zijn rekening te nemen. In september 2017 wordt duidelijk dat Jasper een lief had. Die vriendin komt in beeld tijdens het 27ste seizoen.

Verhaallijnen

Emma Verdonck en Guido Van den Bossche vertrekken enthousiast op een vakantie naar de Ardennen met hun twee. Guido heeft een wonde aan zijn arm opgelopen door zijn ongeluk, maar hij en Emma kunnen op de hulp rekenen van een jongeman, genaamd Jasper, die in de buurt was. Wanneer Emma de go pro van Guido gaat zoeken op de plaats van het accident, ontdekt ze een voetafdruk en dat het touw waar Guido aan vasthing doorgesneden is.

Guido probeert Emma te kalmeren na haar ontdekking, maar zij maakt hem duidelijk dat de voetafdruk die ze net gezien heeft, zeker niet zijn voetafdruk kan zijn, aangezien die daar te klein voor is. Guido verwijt Emma dat ze er alleen maar een saaie vakantie van wilt maken en daarom gaan ze met de begeleiding van de jongeman een rots beklimmen zonder koorden. Het wordt pas echt gevaarlijk wanneer de twee er een wedstrijdje van maken om om ter eerste boven te geraken, want wanneer Guido boven is, slaakt Emma plots een luide gil.

Emma is van de rots gevallen, maar ze is gelukkig niet hard gewond geraakt. Ze is het echt wel grondig beu en ze wilt terug naar huis. Ze besluit om 's nachts dan maar zogezegd naar Hanne te vloggen, zodat ze iemand heeft waartegen ze kan praten en die haar begrijpt. Ze vertelt haar dat ze zich de vakantie heel anders had voorgesteld, zeker nadat zowel Guido als Emma verschillende dingen gebroken zouden kunnen hebben. Ook had ze gehoopt op een romantische vakantie met alleen zij en Guido, nu Mila er eens niet bij is, en ze vindt het dan ook heel spijtig dat Jasper heel de tijd bij hen blijft, omdat Guido hem zo leuk vindt. Hij heeft hem zelfs gevraagd om zijn tent bij die van hen te zetten. Plots wordt ze in het donkere bos beslopen en loopt er iemand op haar af. Emma slaakt opnieuw een luide gil.

De man die op Emma afliep, was gewoon Guido, die haar wou doen schrikken. Ze beleven een romantisch moment in het bos, maar omdat Emma vreest dat Jasper zal wakker worden en hen zal zien, gaan ze verder in hun tent. Midden in de nacht komt er opeens iemand met een camera op de tenten van Guido, Emma en Jasper afgestapt en met de camera neemt hij/zij zijn/haar tocht op. De persoon stapt binnen in de tent van Guido en Emma, die aan het slapen zijn, tot plots Emma wakker wordt en ze recht in de camera van de mysterieuze persoon kijkt.

De volgende dag beweert Emma dat er iemand in hun tent is binnen geslopen. Guido denkt echter dat het gewoon gaat om een dier dat rond de tent liep. Jasper stelt voor om een boomhut te gaan maken aan een vallei. Guido is zeer enthousiast. Wanneer Emma even alleen terug naar de tent gaat blijkt er iemand hun tent overhoop gehaald te hebben, Emma roept Guido en Jasper om hulp. Jasper zijn tent is ook overhoop gehaald.

Emma begint Jasper te wantrouwen omdat er steeds meer vreemde dingen gebeuren sinds zijn verschijning. Guido is het beu dat Emma hem zwart maakt en zegt dat ze hiermee moet stoppen. Emma blijft bij haar standpunt en beslist om Jasper zijn tent te doorzoeken, ze komt erachter dat hij in een instelling heeft gezeten.

Emma vertelt aan Guido wat ze ontdekt heeft over Jasper. Terwijl Guido haar duidelijk maakt dat Jasper een goede gast is, begint Jasper op iemand te roepen in het bos, hij loopt de persoon achterna.

Guido en Emma laten Jaspers lijk achter in de Ardennen. Terug thuis zien ze op televisie een opsporingsbericht.

Na zijn dood wordt duidelijk dat Jasper een vriendin had, wanneer Stan en Evy Ronald schaduwen.

Ruth maakt Guido duidelijk dat Jasper gestorven is aan een schedelbreuk, door een val in de ravijn.

Trivia

  • Pas tijdens de aflevering van 1 september 2017 wordt duidelijk dat Jaspers achternaam 'Schoukens' is.
  • Het personage komt aan de hand van flashbacks en videobeelden verder in het 27ste seizoen nog in beeld.

Foto's