FANDOM

† Jean-Michel Le Croix
Seizoenen 34 ProfielJeanMichelS3
Eerste verschijning Aflevering 312 - 28 september 1993
Laatste verschijning Voorjaar 1995
Gespeeld door Luc Springuel
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Jean-Michel Le Croix is een nevenpersonage dat van 28 september 1993 tot en met voorjaar 1995 vertolkt werd door Luc Springuel.

Familie en Liefdesleven

Jean-Michel is de oudere broer van Alex Le Croix. Aanvankelijk had Jean-Michel een affaire met Marie-Rose De Putter tijdens de afwezigheid van Guido, maar ze beginnen nadien ook echt een relatie.

Beroepsleven

Jean-Michel werkt als advocaat bij het bureau Chevalier, Laporte & Partners, maar hij geeft zijn beroep op om met Marie-Rose in het zakenleven te stappen. Samen richten ze het modellenbureau Illusions op.

Verhaallijnen

Aflevering 315 om 09.33.29
Aflevering 319 om 09.27.33

Ontmoeting met Marie-Rose

Jean-Michel gaat als advocaat aan de slag bij Marie-Rose om het contract van de aannemer - dat Guido vlak voor zijn ontvoering nog getekend had - aan te vechten. Hij slaagt er niet in om veel te betekenen voor Marie-Rose, want het contract is waterdicht. Marie-Rose neemt Jean-Michel vervolgens wel in vertrouwen over de geheimzinnige schaakstukken die ze gekregen heeft. Ze geeft toe dat ze begint te twijfelen aan de onschuld van haar echtgenoot en zoekt een troostende schouder bij Jean-Michel. De twee ontdekken dat ze veel gemeenschappelijk hebben en worden goede vrienden. Tijdens een innig moment worden ze echter betrapt door Rita.

Nadien hebben Jean-Michel en Marie-Rose toch nog een relatie en worden ze ook zakenpartners. Marie-Rose start een modellenbureau met de hulp van Jean-Michel. Jean-Michel heeft ook een broer Alex Le Croix die vanaf seizoen 3 ook in kennis komt met de familie Van den Bossche en in het bijzonder Marie-Rose. Alex heeft namelijk een oogje op Marie-Rose en doet er alles aan om haar voor zich te winnen. Hij schakelt Didier De Kunst in om Jean-Michel om te brengen. Wanneer Jean-Michel gaat jagen met enkele vrienden, wordt hij getroffen door een schot van Didier. Hij sterft ter plaatse.

Trivia

Foto's