FANDOM

Jenny Versteven
Seizoenen 242526272829 Familie portret 2019 jenny 01
Eerste verschijning Aflevering 5368 - 22 oktober 2014
Laatste verschijning -
Gespeeld door Hilde Van Haesendonck
Huidig beroep Receptioniste en boekhoudster VDB Holding
Huidige partner -
Kinderen Robyn Versteven en Jonas Versteven
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaQuotesGeneriekGalerijFoto's

Algemene Informatie

Jenny Versteven is een hoofdpersonage dat van 22 oktober 2014 tot en met 9 december 2014, op 12 maart 2015 en sinds 10 september 2015 vertolkt wordt door Hilde Van haesendonck.

Familie en Liefdesleven

Jenny is de moeder van Robyn Versteven en Jonas Versteven. Ze heeft haar kinderen alleen moeten opvoeden en over de vader wordt er niet gesproken.

Op liefdesvlak heeft Jenny al vaak haar oog laten vallen op jongere, knappe mannen. Ze had een boontje voor Rudi Verbiest, Lars De Wulf, Niko Schuurmans en Benny Coppens. Na een weekje vakantie in Tenerife vertelt ze dat ze een relatie heeft met Dieter, een jonge zwarte man die animator was in het hotel waar ze verbleef. De gevoelens waren echter niet wederzijds, en hun liefde is van zeer korte duur.

Benny probeert nadien Jenny te koppelen met Patrick Pauwels, maar de twee blijven gewoon vrienden. Toch lijkt Jenny stiekem wel een oogje te hebben op Patrick, maar hij wil er niet van weten. In september 2018 worden Jenny en Jan Van den Bossche zeer goede vrienden, maar beide beslissen om enkel een vriendschappelijke relatie te hebben.

Beroepsleven

Jenny heeft jarenlang als secretaresse gewerkt, maar ging daarna op pensioen. Omdat ze het werk mist, solliciteert ze voor de job van secretaresse bij BioPro-Made. Maanden later laat Mathias haar de boekhouding doen van Patricks repairatelier.

Wanneer Mathias zijn activiteiten met BioPro-Made wil afbouwen, biedt hij Jenny een parttime job als receptioniste bij VDB Fashion aan. Een week later gaat Jenny aan de slag op de boekhouding, maar tegenwoordig is de onthaalbalie opnieuw haar vaste werkplek geworden.

Verhaallijnen

Familie 5369 003
640px-Familie 5369 004

BioPro-Made

Mathias zoekt een nieuwe secretaresse, omdat het werk bij BioPro-Made te veel wordt om alleen te doen. Na zijn belevenis met de geesteszieke Agnes wil hij het anders aanpakken. Benny helpt hem bij het kiezen en hun keuze valt op Jenny. Ze waren het er allebei over eens dat ze voldoende competenties en de juiste 'looks' heeft om Mathias niet in verleiding te brengen. Hoewel Jenny slechts op sollicitatiegesprek komt, zorgt ze er zelf voor dat Mathias haar aanneemt met haar dominant karakter.

Schermafdruk 2017-04-30 12.45.55
1184b76e2ddf874e6ba3c024453167f6

Moeilijk karakter

Jenny is een streng persoon en wil haar werk zo goed mogelijk doen. Ze maakt dan ook meteen aan Mathias duidelijk dat hij al zijn losse documenten moet klasseren en in geordende bakjes moet steken. Mathias maakt Jenny duidelijk dat hij het liefst heeft dat ze van thuis uit werkt. Wanneer Marie-Rose geopereerd is aan een hallux valgus, wil Jenny haar persoonlijk verzorgen. In 2015 stelt Jenny enkele trucjes voor om de renovatiekosten van Marie-Rose in te brengen bij de belastingen, maar Mathias wil daar niets van weten.

File:Abc.jpg
File:Abc.jpg

De woonsituatie van Mathias

Mathias en Marie-Rose zijn gescheiden en Jenny wil dat Mathias zijn leven terug in handen neemt. Ze wil dat hij een stabiel leven opbouwt met een eigen woning, waar ze samen in alle rust kunnen werken. Benny is niet gediend met Jenny haar zakelijke bezoekjes, aangezien Mathias momenteel bij hem thuis woont. Wanneer Mathias daarna tijdelijk bij de 'Friends' gaat inwonen, vindt Jenny het ongehoord dat een man van zijn leeftijd bij zo'n jonge mensen woont. Ze verandert van mening wanneer ze een halfnaakte Niko ziet rondlopen.

Familie 5622 004-30ehzth3c9pqpg2htpst8q
S26 Stefanie-Jenny ruzie

VDB Fashion

Wanneer VDB Fashion verhuist naar een nieuw gebouw, krijgt Jenny de job van onthaalbediende aangeboden. Jenny gaat aan de slag, maar dat zullen ze bij VDB geweten hebben. Ze gedraagt zich vaak onbeschoft tegenover bezoekers en bovendien kan ze het niet laten om Stefanie voortdurend te commanderen en kritiek op haar werk te leveren. Het gaat zo ver dat ze Stefanie zelfs beledigt en Simon eist dat Jenny ontslagen wordt. Peter wil Jenny nog een kans geven en stuurt haar naar de boekhouding. Daar is Jenny alleen en kan ze in alle stilte werken, wat ze het liefste heeft.

Aflevering 5718-1
932d7b9db3a98b8150920f68d75c0efa

Het seksfilmpje van Evy en Simon

Jenny is aanwezig op de teambuildingsessie van de nieuwe CEO Simon en amuseert zich met de grappen van Trudy. Wanneer Stefanie haar ontslag geeft, springt Jenny weer geregeld in achter de balie. Wanneer er een seksfilmpje van Simon en Evy de ronde doet, heeft ook Jenny haar mening klaarliggen. Dankzij June ontstaat de roddel dat Evy tegen haar zin me Simon naar bed ging en dat is voor Jenny een reden om Simon op zijn plaats te zetten. Wanneer Evy aan haar collega's duidelijk maakt dat ze helemaal niet gedwongen werd, voelt Jenny zich schuldig en biedt ze haar excuses aan bij Simon door een fles wijn cadeau te geven.

BBtTkqT
AAgSh17

Spelletjes van June

Benny krijgt een telefoontje van de gerechtsdeurwaarder en hij beslist een deel van zijn inboedel op te bergen in dozen en op VDB te verstoppen. Hij krijgt hiervoor de hulp van Jenny, maar zij praat haar mond voorbij tegen June. Ondertussen is June erin geslaagd om alle belangrijke werknemers weg te krijgen bij VDB. Jenny waarschuwt Hanne dat ze nog de enige Van den Bossche is die in het bedrijf rondloopt. Jenny blijft één van de weinigen die nog met June samenwerkt en ze heeft niet in de gaten dat ze al maandenlang een vuil spel speelt.

Familie 5770 001
14188301 10154556225512491 4722362506989893502 o

De dood van June

Na de moord op June is iedereen druk bezig met het redden van VDB Fashion. Jenny vindt het natuurlijk erger dat June voor haar dood de nieuwe koffie nog niet had besteld en is in paniek. Later vraagt Evy welke koffie het geworden is waarop Jenny antwoordt dat ze het zelf gekozen heeft en dat ze vanaf nu dan maar haar eigen baas kan spelen. Wanneer Jenny verneemt dat Louise helemaal alleen naar de begrafenis van June moet gaan omdat niemand anders wil gaan, beslist zij haar te vergezellen.

S26 afl5774 032
S26 afl5775 017

Nieuwe CEO

Jenny en Hanne zijn net als de rest van het bedrijf zenuwachtig om hun nieuwe CEO te ontmoeten. Hanne is ervan overtuigt dat het een knappe man is, waarop Jenny weet te bevestigen dat Lars De Wulf inderdaad een knappe man is en geeft toe dat ze hem eens gegoogeld heeft. De nieuwe CEO zorgt meteen voor een paar spannende momenten bij Fashion wanneer Veronique haar bureau moet afstaan aan Simon. Hierdoor moet Veronique zich tot haar grote ergernis in het landschap plaatsen tussen de rest. Jenny weet haar hiermee al meteen te plagen.

S26 afl5775 027
S26 afl5786 022

De controleur

Lars vraagt aan Jenny om heel het bedrijf samen te roepen voor een toespraak. In zijn toespraak belooft Lars iedereen meer vrijheid te geven en zegt dat ze vanaf nu ook vanuit thuis mogen werken. Daarom stelt hij Jenny aan om iedereen te controleren, opnieuw tot grote ergernis van Veronique. Veronique kan het niet begrijpen dat Lars Jenny heeft verkozen tot controleur. Wanneer Veronique de volgende dag beslist om thuis te werken krijgt ze telefoon van Jenny dat ze moet laten weten aan haar als ze van thuis uit werkt.

S26 afl5801 008
S26 afl5801 015

Op hotel

Wanneer Lars op een dag dringend een papier moet ondertekenen en hij al naar huis is, moet Jenny haar dagelijkse avondactiviteit laten vallen om het papier bij Lars zijn thuis te laten ondertekenen. Maar Jenny ondervindt al snel dat het adres dat Lars heeft opgegeven geen huis maar een hotel is. Niet veel later vertrekt Jenny naar het hotel en treft hier Lars aan in zijn blote bovenlijf. Jenny is zeer gefascineerd door het lichaam van Lars en vergeet bijna waarom ze bij hem langskwam. De volgende dag vertelt ze dit alles aan Veronique, die verwondert is dat Lars in een hotel woont.

S26 afl5810 033
S26 afl5811 033

De kuisvrouw

Ten huize Patrick is men op zoek naar een kuisvrouw. Benny vraagt hiervoor de hulp van Jenny, die online een advertentie plaatst. Niet veel later evolueert het gesprek tot intiemere onderwerpen, waarbij Jenny Benny probeert mee uit te vragen naar een sauna in hun blootje. Benny weet niet wat hij hoort en lult zich eruit. Een teleurgestelde Jenny blijft alleen achter in de lift en bedenkt een andere manier om dicht bij Benny te komen. Ze biedt zichzelf ook aan als poetsvrouw, maar Benny kan er zich opnieuw uitpraten.

S26 afl5817 022
Familie 5872 004

Verliefd op Benny

Jenny zorgt ervoor dat verschillende sollicitanten langskomen voor de job van poetsvrouw ten huize Patrick. Wanneer Jenny zelf opduikt, maakt ze duidelijk dat ze héél graag voor Benny wil komen kuisen en zelfs haar job bij VDB hiervoor wil opzeggen. Terwijl Patrick het voorval grappig vindt, probeert Benny haar af te schepen. Een dag later duikt plots Viv, op die op zoek is naar een job. Linda kan Benny overtuigen om Viv aan te nemen als poetsvrouw, tot grote ergernis van een dolverliefde Jenny. Jenny had gehoopt op de job om meer tijd te kunnen spenderen met 'hare' Benny.

Schermafdruk 2017-04-26 13.03.57
Schermafdruk 2017-05-10 12.55.41

Op vakantie

Na zijn karakteranalyse maakt Benny aan Lars duidelijk dat hij andere jobs binnen VDB wilt uitproberen. Als Benny merkt dat Jenny met vakantie is, waagt hij zijn kans aan de onthaalbalie. Maar daar wordt hij al snel terug weggejaagd door Lars. Hij doet ook met opzet zijn job als klusjesman slecht, tot grote ergernis van Jenny, die terug is van vakantie. Op een dag beslist Benny om gewoon te vertrekken bij VDB om op café te gaan. Hij wordt tegengehouden door Jenny en Rudi. Jenny maakt hem duidelijk dat hij aan werkweigering doet, aangezien Rudi hem vroeg het koffieapparaat te herstellen.

Familie 5949 003
Schermafdruk 2017-05-10 20.56.34

Verliefd

Jenny duikt extreem goedgezind op bij VDB, na haar weekje vakantie in Tenerife. Ze vertelt aan Simon dat ze verliefd is. De volgende dag ontdekt Benny dat Jenny verliefd is op een jonge, grote, zwarte man met de naam Dieter. Jenny is helemaal in de wolken van haar minnaar dat ze zelfs niet eens hoort dat Benny haar een cougar noemt. Wanneer Benny verneemt dat ze Dieter heeft ontmoet in het hotel waar hij werkt als animator waarschuwt Benny haar omdat hij waarschijnlijk oudere vrouwen moet animeren. Jenny begint hierdoor te twijfelen aan Dieter en een tijdje later ontdekt ze dat Benny effectief gelijk had.

Schermafdruk 2017-08-29 23.09.32
2017-09-19 (12)
2017-09-23 (22)
2017-10-11 (19)
2017-10-13
2017-10-23 (13)
2017-11-07 (29)
2017-12-22 (9)
Familie 6080 004
2018-01-17 (49)
Familie 6103 001
2018-02-14 (14)
2018-03-01 (5)
2018-03-22 (23)
2018-05-22
Familie 6175 002

Wanneer Peter aan Jenny vraagt om een afspraak te plannen met Stefanie om haar een job aan te bieden, probeert Jenny uit te horen hoe het gaat tussen Veronique en Simon na hun vele aanvaringen. Peter maakt haar echter duidelijk dat dat familie zaken zijn. Niet veel later stelt Jenny de nieuwe account manager van Ninehouse voor aan Lars, Peter en Veronique. Dit is niemand minder dan Marie Devlieger, de ex van Lars.

Benny ontpopt zich tot model nadat mannelijk model Otto laat weten dat hij te laat gaat zijn voor de fotoshoot. Hierdoor komt Rudi op het idee om een social media campagne te starten waarin normale mensen poseren als model. Lars is enthousiast over deze campagne, maar Benny zorgt voor een kink in de kabel omdat hij zich beledigt voelt. Rudi probeert Benny jaloers te maken door Jenny in te schakelen als model, maar door deze actie wil Lars dat Benny en Jenny beiden te zien zijn op de campagne. Jenny haar grote droom komt uit om als model te poseren, in tegenstelling tot Benny. Uiteindelijk kan Jenny hem toch overtuigen de campagne online te zetten.

De volgende dagen genieten Benny en Jenny van het resultaat van de campagne. Jenny wil Benny bedanken om toch akkoord te gaan met de campagne, ze stelt voor om een heel deel films van haar neefje aan hem te geven. Op deze manier probeert ze Benny opnieuw te verleiden.

Jenny vindt dat Benny wat meer plezier moet hebben en stelt voor om eens samen met haar op stap te gaan. Hij zegt haar echter dat hij thuis moet zijn voor Stefanie en gaat passen. Jenny beslist om toch te koken voor hem en maakt witloof in kaassaus. Ze gaat langs ten huize Coppens, maar enkel Patrick is thuis. De twee beslissen om de witloof dan maar samen op te eten. Verrassend genoeg hebben Jenny en Patrick veel plezier en spreken ze af om het de volgende dag nog eens over te doen.

Benny is het beu dat Jenny steeds achter hem aanzit en hij probeert haar aan Patrick te koppelen, zeker nu die twee zich zo goed verstaan. Hij maakt dus beiden wijs dat ze gevoelens hebben voor de ander. Jenny noch Patrick voelen zich in werkelijkheid tot elkaar aangetrokken, dus uit schrik blazen ze hun volgende etentje af.

Op de vijfde verdieping in hetzelfde gebouw als VDB zijn er verbouwingen aan de gang. Een nieuwsgierige Jenny kan het niet laten er een kijkje te gaan nemen. Wanneer Lars hierachter komt, geeft ze haar de geheime opdracht om af en toe koffie te brengen aan de werkmannen boven. Op VDB vermoedt men dat Jenny iets voor hen verbergt. Ze neemt de taak op zich om de verbouwingen te regelen en zet zich hier helemaal voor in. Niet veel later komt ook Mieke achter het geheim.

Lars laat de vijfde verdieping verbouwen omdat hij deze gehuurd heeft en hier gaat wonen. Wanneer de werken tot een einde komen beslissen Mieke en Jenny een verrassingsfeestje voor Lars te houden in zijn gloednieuwe loft en Jenny regelt het zelfs dat Zjef voor hapjes zorgt. Ondertussen ontdekt Jenny dat Peter en Amelie een relatie hebben. Ze vertelt dit door aan alle personeelsleden, inclusief Benny. Peter kan hier echter niet mee lachen.

Jenny is zeer blij omdat haar dochter, Robyn, pas begonnen is als securityagente op Fashion en ze haar nu elke dag kan zien. Benny maakt ook al snel kennis met Robyn. De twee lijken elkaar goed te verstaan. Benny vraagt Robyn zelfs mee uit om iets te gaan drinken en nodigt haar ook meteen uit voor het Kerstfeest. Wanneer Benny en Robyn op het feestje onder de maretak terechtkomen slaat de vonk over. De twee kussen elkaar.

Wanneer Stefanie merkt dat haar vader steeds meer begint te voelen voor Robyn, grijpt ze in. Ze spreekt af met haar en ze vertelt haar dat Benny zijn vorige vrouw maar moeilijk kan vergeten en dat hij nog niet klaar is voor een nieuwe serieuze relatie. Dit is gelogen, maar Stefanie wilt gewoon dat Benny en Viv Neyskens een koppel worden. Robyn besluit om afstand te nemen van Benny, die ondertussen tot over zijn oren verliefd is op haar en dat zelfs al aan Jenny vertelt.

Robyn komt erachter dat Stefanie gelogen heeft en beslist om toch een relatie te starten met Benny. Ze vieren zelfs samen nieuwjaar en Jenny is ook uitgenodigd. De volgende dag maakt Jenny zijn nieuwe schoonzoon duidelijk dat als hij het hart van haar dochter breekt, dat hij er niet goedkoop vanaf zal komen. Benny belooft haar goed te zorgen voor Robyn. Wanneer Benny verneemt dat Robyn nog een broer heeft, doen Robyn en Jenny mysterieus over hem.

Jenny maakt Benny duidelijk dat hij een statement moet maken ten op zichte van Robyn. Benny beslist dus om haar uit te nodigen voor een etentje en hij vraagt haar om bij hem te komen wonen. Robyn weigert en ze laat enkele dagen niets meer van zich horen. Ze worstelt namelijk met demonen uit het verleden. Jenny maakt haar duidelijk dat haar verleden de toekomst niet kapot mag maken. Ondertussen probeert Jenny om Lars tot de orde te roepen, omdat hij de aandelen van Mathias niet wil uitbetalen.

Valentijn komt eraan en Benny wil Robyn verassen, maar weet niet hoe. Hij vraagt raad aan Jenny, maar die helpt hem niet meteen verder. Stefanie komt te weten dar Robyn haar hart verloren heeft aan Italië. Benny denkt eraan samen met haar naar Venetië te reizen. Hij biedt voor een kamer op een veilingssite. Benny heeft te laag geboden en boekt daarom een hotel in Brugge, het Venetië van het Noorden. Robyn kan helaas niet gaan, want ze moet werken.

Jenny stelt voor aan Benny om de geboekte kamer over te kopen, zodat zij met Patrick kan gaan naar Brugge. Uiteindelijk kan Robyn toch meegaan. Jenny vraagt daarom aan Benny om een goed woordje te doen voor haar bij Patrick, zodat ze gewoon iets kan gaan eten met hem. Patrick stemt in, maar enkel vriendschappelijk. Op Valentijn zelf wordt Lars op VDB Fashion verwent door Jenny, Mieke en Marie.

Nu Veronique voor enige tijd in Italië verblijft, neemt Mieke haar job als personeelsdirecteur en HR-Manager tijdelijk over. Mieke wilt een 'feedbackloop' organiseren met de teams binnen VDB om het te hebben over hun functioneren binnen het coreteam en een eventuele loonsverhoging. Als testpersonen gebruikt ze Jenny en Benny. Lars is heel tevreden over Mieke haar project. Ondertussen organiseren Rudi, Trudy en Veronique een kindermodeshow voor het goede doel. Ze vinden echter geen geschikte locatie, totdat Jenny met een idee komt.

Jenny komt af met een mogelijke locatie voor de show: de turnzaal van schooldirectrice Annemie, een vriendin van haar. Rudi is heel enthousiast en gaat akkoord met Jenny haar voorstel. Wanneer Jenny verneemt dat Benny en Robyn gaan bowlen, nodigt ze zichzelf uit om mee te gaan. Ze maakt er zelfs een dubbeldate van en nodigt Patrick ook uit. Ze probeert hem tijdens het bowlen opnieuw te verleiden, maar nog steeds zonder succes.

Op Fashion dringt Jenny zich op bij Quinten, die er sinds kort terug werkt als IT'er. Ze vraagt hem zelfs mee op een picknick. Hij weet er echter onderuit te komen door met Hanne te gaan lunchen. Jenny geeft niet op en blijft Quinten soigneren. Wanneer hij op een dag te laat aankomt op Fashion en Jenny zich weer opdringt, vliegt hij op haar uit. Jenny maakt Hanne duidelijk dat ze alleen maar goed wil doen.

Via Benny verneemt Jenny dat Patrick zijn verjaardag nadert. Ze beslist om samen met Benny een verrassingsfeest te organiseren, maar Patrick laat hen duidelijk weten dat hij geen verrassingen wil. Jenny is koppig en zet haar plan verder. Wanneer het feest aanbreekt, stuurt Patrick iedereen naar huis. Tot teleurstelling van Jenny. De volgende dag krijgt Patrick schuldgevoelens wanneer blijkt dat ook Jenny jarig was en ze eigenlijk ook har verjaardag wou vieren. Daarom organiseert Patrick een feestje voor haar om zich te excuseren.

S28 afl6211 055
Familie 6221 002
Familie 6227 007
Familie 6239 003
2018-10-10 (23)
Familie 6253 004
Familie 6261 002
Familie 6263 002
Familie 6267 002
Familie 6275 002
Familie 6291 001
Familie 6295 001
S28 afl6298 027
Familie 6330 001
Familie 6362 001
Familie 6385 002

Jenny krijgt telefoon dat haar zoon, Jonas na vier jaar vrijkomt uit de gevangenis en hij nog een tijdelijke verblijfplaats zoekt. Ze stelt voor dat Jonas terug bij haar kan intrekken. Hij kan eveneens beginnen werken in het slachthuis. Jenny heeft wel slecht nieuws voor Robyn, want Jonas wil zijn zus nooit meer zien omdat ze ervoor gezorgd heeft dat hij de gevangenis in moest. Ze hoopt echter op een verzoening tussen haar kinderen.

Jenny probeert Jonas en Robyn terug in contact te brengen door stiekem met hen allebei op hetzelfde moment af te spreken in de Foodbar, maar wanneer de twee elkaar zien, gaan ze allebei lopen. Jenny hoopt vurig op een verzoening, maar vreest het ergste. Ondertussen probeert ze opnieuw Patrick te versieren en neemt hem mee naar de Jan en Alleman. Jenny vraagt dat Jan een liedje opzet, zodat ze kan dansen met Patrick. Aanvankelijk ergert Patrick zich aan haar, maar hij lijkt zich toch steeds beter te verstaan met Jenny.

Robyn biecht aan Benny op dat ze Jonas mist. Jenny hoopt vurig op een hereniging tussen haar kinderen. Benny probeert vervolgens een brug te slaan tussen de twee, en met succes. Ondertussen bedankt Jenny Patrick en Jan elk met een cake na een leuke avond in de Jan & Alleman. Robyn confronteert haar hiermee, maar ze ontkent dat er iets meer is dan vriendschap. Wanneer ze ontdekt dat Jan ongezond eet, gaat ze voor hem koken, waarna ze meer met elkaar beginnen afspreken. Toch blijven de twee erbij dat er niets meer is dan vriendschap, ook wanneer ze geconfronteerd worden door Benny en Jonas.

Enkele medewerkers van het slachthuis mishandelen de dieren en Jonas licht op aanraden van Benny de directeur in. Het komt tot een gevecht tussen Jonas en enkele medewerkers, waarna Jonas ontslagen wordt. Hij moet snel op zoek naar werk en Jenny roept iedereen op om te helpen met zijn zoektocht. Jan gaat er niet mee akkoord dat Jonas hem voor heel even vervangt achter de toog in de Jan & Alleman. Jenny is kwaad omdat Jan haar zoon niet vertrouwt en maakt een einde aan hun vriendschap. Door tussenkomst van Robyn komt het echter toch weer goed, nadat Jan zijn excuses heeft aangeboden. Op het laatste nippertje weet Jonas nog net een job te veroveren in de brouwerij van Niko, met de hulp van Jenny.

Wanneer Lars anonieme boodschappen ontvangt nadat hij onterecht beschuldigd is van aanranding, denkt Benny dat Jenny er voor iets tussenzit en licht Lars in. Het blijkt echter om een misverstand te gaan.

Jonas wordt in de Jan & Alleman opgepakt door de politie. Hij wordt ervan verdacht een overval gepleegd te hebben op een krantenwinkel in de buurt. Hij geeft Robyn als vals alibi op, die na lang twijfelen besluit om mee te werken, om Jenny een plezier te doen. Jonas biecht aan Benny op dat een vriend van hem Mick de overval gepleegd heeft en hij vlak daarvoor bij hem was. Hij weigert echter om hem te verraden bij de politie. Benny, Robyn en Jenny zetten hem onder druk om het toch te doen en dreigen ermee anders zelf naar de politie te gaan. Jonas kan niet anders dan Mick aan te geven.

Jenny is het beu om de meid van Jonas te zijn en wil dat hij meehelpt in het huishouden. Jonas heeft hier echter geen oren naar en vindt het vanzelfsprekend dat Jenny voor hem zorgt, net zoals vroeger. Jonas gaat klagen bij Benny en Robyn en die laatste brengt hem op het idee om eens voor Jenny te koken. Jenny gaat op haar beurt klagen bij Jan en net op het moment dat Jonas voor haar gekookt heeft, blijft ze bij Jan eten. Jonas wil alleen gaan wonen, maar heeft niet genoeg geld en krijgt ook nog geen opslag van Niko. Hij heeft het idee op bij Patrick, Benny en Robyn te gaan wonen, maar Robyn houdt de boot af.

Door de problemen met Jonas gaat Jenny bij Jan slapen, in de logeerkamer. Ze neemt buiten koken nog enkele andere huishoudelijke taken voor haar rekening en Jan apprecieert haar werk. Wanneer Amelie dit ziet, verspreidt ze een roddel dat de twee een koppel zijn, waarom Jonas en Mieke heftig reageren. Mieke ziet uiteindelijk haar fout in en gaat zich excuseren bij haar vader. Jan en Jenny besluiten om wat minder af te spreken, maar al snel wordt duidelijk dat ze elkaar niet meer kunnen missen. Robyn waarschuwt Jenny voor Jans woelig liefdesverleden. Ze heeft een goed gesprek met hem, waarbij alles wordt uitgeklaard. Wanneer Anna ziet dat Jenny voor Jan zorgt, hoopt ze stiekem dat er meer aan de hand is.

De relatie tussen Jan en Jenny blijft gewoon vriendschappelijk. Ze spreken nog vaak af. Wanneer Guido en Emma met hun kinderen langskomen bij Jan als ook Jenny daar is, jaagt hij haar buiten. Jenny is op haar tenen getrapt. Jan ziet al snel in dat hij fout was en excuseert zich bij haar. Ondertussen heeft Benny schulden door te gokken, maar enkel Jonas weet hiervan. Ten einde raad biecht Benny alles op aan Robyn, die hem zoveel geld als mogelijk leent. Ze raadt hem aan de rest van Patrick te lenen, maar dat wilt hij niet. Jonas heeft nog een laatste plan om aan geld te geraken en pleegt een gewapende overval met een nepwapen op een tankstation met Benny als chauffeur.

Benny en Jonas gaan hun schuld afbetalen. Niet veel later wordt Jonas opgepakt voor de overval op het tankstation. Jenny is er kapot van en weigert Jonas te bezoeken. Robyn bezoekt hem wel en Jonas liegt hem voor dat hij degene was met schulden. Hij raadt Benny aan niets te vertellen. Die heeft echter last van een schuldgevoel en vertelt uiteindelijk alles aan Patrick en Robyn. Die laatste is verbijsterd en vertrekt. Wanneer ook Jenny hierachter komt is ze razend op Benny en wil ze dat hij zich gaat aangeven. Jan nodigt Jenny en Robyn uit voor het kerstfeest met Anna en Albert, maar ook dat draait uit op een sisser als Anna iets grofs over Jonas zegt. Ze twijfelt om Benny te gaan aangeven, maar Stefanie kan haar tegenhouden.

Benny legt het bij met Jenny. Hij zoekt zo opnieuw contact met Robyn en begint haar meermaals per dag te bellen en berichten te sturen. Robyn wordt dit al snel beu. Op aanraden van Stefanie laat hij Robyn gerust. Op een avond komen Jenny en Robyn terug naar huis van de winkel en staat Benny haar op te wachten om een serenade te zingen voor haar. Robyn is onder indruk, maar maakt hem duidelijk dat ze enkel terug vrienden wilt zijn met hem. Alfons geeft Benny het idee om op een goed blaadje te komen staan bij Jenny en zo terug tot Robyn te komen, maar Jenny doorziet hun plannetje. Robyn biecht ondertussen op aan Jenny dat ze Benny toch erg mist, maar hem nooit zal kunnen vergeven.

Door een serenade te zingen voor Robyn en zeer veel moeite te doen, komt het toch terug goed tussen Benny en Robyn en worden ze terug een koppel. Jenny is dolblij. Wanneer Niko en Mathias de Jan & Alleman overkopen van de bomma om te investeren in hun bier is Jan razend. Het café wordt al snel een trekpleister voor jongeren en volgens Jan jaagt dat alle vaste klanten weg. Hij zoekt troost bij Jenny, maak ook die lijkt zich te amuseren met de nieuwe eigenaars van het café. Op Fashion moeten Quinten en Hanne hun vrije dag opofferen om te werken. Veronique steekt een handje toe, maar Quinten staat er nog steeds helemaal alleen voor. Hij brengt Jenny en andere collega's bij elkaar en samen spreken ze af om het werk neer te leggen tot Lars tot inzicht komt. Lars wil echter niet meteen toegevingen doen en pakt Quinten, Jenny en de rest hard aan. Veronique gaat praten met Quinten en Jenny en kan Lars tot inkeer brengen. Hij besluit zijn excuses aan te bieden.

Familie 6432 001
S29 afl6441 007

Jonas op penitentiair verlof

Jenny en Robyn krijgen het goede nieuws dat Jonas op penitentiair verlof mag en hij definitief kan vrijkomen, als hij snel een job vindt. Jonas beslist om bij Benny, Robyn en Patrick te logeren, tot grote spijt van Jenny, die hem liever bij haar had gehad. Ze duimt voor hem wanneer hij op sollicitatiegesprek mag bij VDB. Er is een nieuw circulatieplan in Mechelen en dat valt niet bij iedereen in goede aarde. Het plan is nog in de testfase en Jenny start een petitie tegen het plan. Ondertussen ontdekt ze dat Hanne zwanger is.

Trivia

  • Aanvankelijk dook Jenny slechts sporadisch op in de reeks als secretaresse van BioPro-Made en wat later van het repairatelier van Patrick en Mathias. Gedurende het najaar van 2015 wordt haar rol vergroot en vervoegt ze de vaste cast omdat haar personage erg populair bleek bij de kijkers.
  • In november 2017 wordt Jenny opgenomen in de nieuwe generiek, waardoor ze behoort tot de hoofdcast.
  • Pas 3 jaar na haar intrede komen we te weten dat Jenny een dochter heeft en dus niet kinderloos is. In december 2017 maakte Robyn Versteven dan ook haar opwachting in de soap. In september 2018 maakt ook de zoon van Jenny, Jonas Versteven, zijn opwachting. Hun gezin krijgt vanaf het 28ste seizoen dan ook nog meer diepgang en hun eigen verhaallijnen.
  • Omdat Hilde Van haesendonck niet fulltime werkt bij Familie, mogen de makers haar slechts 7 scenes per week schrijven.

Quotes

Jenny en Evy bespreken de moord op June Van Damme

Jenny: En ze ging juist beslissen welk merk van koffie ik moest bestellen. Allez, wat moet ik nu doen?
... Evy: En, wat hebt ge beslist?

Jenny: Ik heb de lekkerste gekozen...Ik zou dat gewoon kunnen worden, zo mijn eigen baas zijn.
Veronique Van den Bossche moet verplicht in het landschap werken van Lars
Jenny: Wat krijgen we nu? Madame Veronique bij het gewone volk. Wat gaan we hier nog allemaal meemaken?

Generiek

Galerij

Foto's