FANDOM

763 (1) 23
Jeroen Van Dyck (1980) is een Vlaams acteur.

Van Dyck studeerde in 2002 af aan het Herman Teirlinck Instituut (afdeling kleinkunst).

Hij speelde Frederik - Fré - Van Rooy in Het eiland en Ruben Lenaerts in De Smaak van De Keyser. Daarnaast had hij een gastrol in Zone Stad. Hij speelde mee in de kortfilms De Twijfelaar en The Sunflyers en in de film Suspect van Guy Lee Thys.

In het theater stond hij op de planken met Feesten, TV versus Artist, VHS en Stopcontact bij de gezelschappen HETPALEIS en BRONKS. Hij is ook lid van de beatbox muziekgroep Off The Record. In die hoedanigheid werd hij ook geïnterviewd en trad hij op in Zomer 2008.

Van Dyck trouwde in 2007 met actrice Nathalie Meskens. Vanaf 18 september 2009 waren ze samen te zien in de telenovelle David op VTM. Toen Meskens en Van Dyck de hoofdrollen aangeboden kregen waren ze op doorreis in Azië. In een hotelkamer hebben ze twee scènes uit het script gespeeld en gefilmd en geüpload naar YouTube, waarna de makers van de serie het filmpje bekeken en de twee lieten weten dat de rollen voor hen waren. De telenovelle telde meer dan 200 afleveringen. Ze speelden ook samen een gastrol in de één-reeksen Goesting en Witse. Van Dyck en Meskens gingen in 2016 uit elkaar. Sinds 2019 vertolkt hij de rol van Peter Timmers in de Ketnet-reeks #Likeme.

Sinds februari 2020 vertolkt hij Tony Bertels in Familie.