FANDOM

Jet

Gedurende het achttiende en negentiende seizoen infiltreert het Japanse elektronicabedrijf Jet zich in het beroepsleven van de familie Van den Bossche.

Achtergrond

Op zekere dag komt Geert Van Loo als ingenieur een revolutionaire microchip aanbieden bij VDB Electronics. Directeur Peter Van den Bossche is dolenthousiast en neemt hem meteen in dienst. Samen met Bart Van den Bossche werkt hij de plannen uit, maar eens alles klaar is en de dag van de persvoorstelling aanbreekt, is er van Geert geen spoor meer te bekennen. Eén dag later wordt Bart gearresteerd wegens bedrijfsspionage: de plannen zouden gestolen zijn. De Van den Bossches komen te weten dat Geert 2 jaren bij Jet heeft gewerkt voordat hij aangenomen werd bij VDB.

June Van Damme staat in voor de onderhandelingen tussen Jet en VDB Electronics, maar die verlopen niet altijd even vlot. Door een fout van VDB Electronics, verliest Jet veel geld en June dreigt met een schadeclaim. Op aanraden van zijn advocaat Balencourt, probeert Peter haar te paaien met een etentje. Het charmeoffensief heeft geen effect op haar, maar Peter blijft haar uitnodigen. June heeft uiteindelijk goed nieuws voor hem: Jet heeft de klacht laten vallen.

June is ervan overtuigd dat Bert de lek is binnen VDB en brengt Peter op de hoogte. Peter denkt echter dat Jet achter de informatie zit, om het bedrijf in een slecht daglicht te stellen. Op aanraden van Bert, klaagt Peter Jet aan voor bedrijfsspionage. June voelt zich bedrogen, tot Peter haar een job bij VDB aanbiedt. June wordt aangenomen als commercieel directeur. Na de carrièreswitch verdwijnt Jet uit beeld.

Personeelsleden

In het verleden werkte er in het bedrijf onder andere Geert Van Loo als ingenieur en June Van Damme als general manager. Wanneer Van Loo werd ontslagen, lekte hij het concept van enkele revolutionaire producten bij een ander bedrijf. Na die gebeurtenis, stond June in voor de handelingen tussen beide bedrijven. Uiteindelijk nam June ontslag toen ze een functie kreeg aangeboden in dat bedrijf.

Vorige Personeelsleden

Trivia