FANDOM

† Joe Bonduono
Seizoenen 69111213141617 DownloadJoe
Eerste verschijning Najaar 1996
Laatste verschijning Aflevering 3634 - 4 september 2007
Gespeeld door Manuel Cauchi
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Joe Bonduono is een nevenpersonage dat van najaar 1996 tot en met 4 september 2007 vertolkt wordt door de Maltese acteur Manuel Cauchi. Het personage dook slechts periodes op in de serie, omdat Joe in Malta woonde. Hij leert de familie Van den Bossche kennen door zijn samenwerking en vriendschap met Guido Van den Bossche.

Familie en Liefdesleven

Joe was in het verleden getrouwd. Net voor zijn dood had hij een relatie met Marie-Rose De Putter.

Beroepsleven

De Maltese Joe komt voor het eerst in beeld bij een professionele samenwerking met het bedrijf van Guido Van den Bossche uit België.

Verhaallijnen

Guido is in Malta begonnen met de bouw van een zusterbedrijf voor VDB: de Peter Van den Bossche Plant, vernoemd naar zijn overleden zoon. Guido krijgt er hulp van de Maltese zakenman Joe. Op de officiële opening in Malta slaat de gevaarlijke huurmoordenaar de Cobra toe. Hij beslist een gifpijltje te gebruiken om Guido te vermoorden. Het pijltje komt echter in de nek van Claire terecht, waardoor ze naar beneden valt van op een toren in de armen van Guido. Hoewel Claire de val niet overleeft, is Guido nog in leven maar blijkt volledig verlamd te zijn.

Peter lijkt toch nog te leven. Guido heeft grote plannen met VDB en Malta speelt hier een grote rol in. Opnieuw krijgt hij hulp van Joe. Peter en Femke vertrekken naar Malta maar worden achtervolgd door twee sekteleden van Salomon. Guido beslist ook naar Malta te reizen om zijn zoon te helpen. Enkele dagen later krijgt de familie te horen dat Guido werd neergestoken en overleden is aan zijn verwondingen. Ook Joe is hierdoor aangedaan.

Wanneer Peter en Trudy trouwen op Malta is ook Joe aanwezig.

Op Malta wacht Joe Bonduono vol spanning de komst van de boot af.

Marie-Rose De Putter, Peter Van den Bossche en Veronique Van den Bossche gaan naar Malta om de dood van Guido Van Den Bossche te herdenken. Joe Bonduono onthaalt ze op een hartelijke manier en leert zo Marie-Rose beter kennen. De twee worden een koppel.

Wanneer de familie Van den Bossche terug oog in oog komt te staan met hun grootste vijand: Xavier Latour, geeft Peter de schuld hiervan aan Joe, omdat hij Boardman heeft geïntroduceert. Dit komt zwaar bij hem aan en hij vertrekt naar een hotel. In het hotel Ve huurt Joe een kamer. Xavier ligt hem op de loer, maar dat weet hij niet. Joe besluit een onstlagbrief te schrijven. Deze actie wordt abrupt onderbroken, wanneer er op de deur wordt geklopt. Xavier slaat Joe neer en gebruikt de brief als een zelfmoordbrief.

Joe is door het raam gegooid door Xavier Latour. Als Marie-Rose De Putter en Peter Van den Bossche dit vernemen haasten ze zich naar het ziekenhuis. Nog geen dag later ontwaakt Joe weer. Maar als Marie-Rose hem vraagt waarom hij zelfmoord pleegde, krijgt hij een hartstilstand. Hij sterft in het bijzijn van Marie-Rose. Die strooit zijn assen uit op Malta.

Foto's