FANDOM

Johan-De Paepe
Johan De Paepe
 is een Vlaams acteur. Hij is vooral bekend als Paul Jacobs uit de VTM-soap Familie. Naast het acteren is hij ook werkzaam als leraar Nederlands.

Johan speelt al toneel van zijn dertien jaar. Hij is kandidaat in de rechten en studeerde af als licentiaat Germaanse Filologie (minor theaterwetenschappen) aan de UIA. Sinds '89 was hij vast verbonden als dramaturg aan het KJT. Naast het leveren van stapels tekstmateriaal bij producties, het redigeren van persmappen en het samenstellen van pedagogische mappen, kreeg hij af en toe de kans om zijn talenten als acteur met het Antwerps publiek te delen. Zo speelde hij o.a. Peter in De Golf, modeontwerper Baziel in De nieuwe kleren van Meneer de Keyzer, Toni in Touw, collega in De Wonderbaarlijke Nacht en Jacques in Jacques en zijn meester.

Hij deed de regie van De les/de wonderbaarlijke nacht (met Bart Van Avermaet) en De Taalschrapper. Daarnaast deed hij talloze regie-assistenties en productiedramaturgieën. Naast al deze bezigheden ziet hij af en toe nog de kans om toneelstukken te schrijven, regies te doen, toneelles te geven aan jonge mensen en zelf zangles te volgen.