FANDOM

Joris Leffun
Seizoenen 2728 ProfielJoris28
Eerste verschijning Aflevering 6162 - 26 april 2018
Laatste verschijning Aflevering 6282 - 06 december 2018
Gespeeld door Bram De Maere
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Joris Leffun is een gastpersonage dat van 26 tot en met 27 april en van 13 september tot en met 6 december 2018 vertolkt werd door Bram De Maere.

Familie en Liefdesleven

In november 2018 wordt duidelijk dat Joris getrouwd is met Tania.

Verhaallijnen

Zjef leest over een project voor daklozen in Parijs en is hierdoor gemotiveerd om zo'n goodwillproject te organiseren in de Foodbar. Zijn gratis koffie trekt vele daklozen aan. Wanneer enkele niet-daklozen, waaronder Joris Leffun, het Zjef moeilijk maken, proberen Rudi en Trudy hem toch aan te sporen om zijn project verder te zetten. Lars laat hem hiermee echter stoppen, maar belooft hem met VDB Fashion organisaties voor daklozen financieel te steunen.

S28 afl6223 027

Stefanie kijkt uit naar haar eerste dag bij de brandweer. Haar mannelijke collega's lachen echter met haar en ze krijgt alleen maar simpele en saaie taken. Ze besluit meer van zich af te bijten en confronteert commandant Joris Leffun, maar die houdt voet bij stuk. Haar stiefmoeder Robyn raadt haar aan om geduldig af te wachten. Uiteindelijk biecht Joris haar op dat in het verleden één van zijn stagiaires om het leven is gekomen bij een interventie en hij daarom bang is om opnieuw een collega te verliezen.

De brandweer wordt opgeroepen voor een brand in de Foodbar. Stefanie vermoedt dat Emma nog binnenzit en loopt tegen het protocol in naar binnen. Ze vindt Emma en redt haar uit het brandende gebouw. Joris wil het voor één keer door de vingers zien. Na het slagen voor haar examens, wordt Stefanie omgedoopt tot brandweervrouw in de Jan & Alleman.

Trivia

  • Tijdens het 27ste seizoen was Bram De Maere in april 2018 in twee afleveringen te zien als ontevreden klant van de Foodbar. In oktober 2018 wordt opgehelderd dat dit toen ook al het personage Joris Leffun was.

Galerij

Foto's