FANDOM

Julie De Deyn
Seizoenen 20 ProfielJulies20
Eerste verschijning Aflevering 4578 - 21 maart 2011
Laatste verschijning Aflevering 4656 - 20 juni 2011
Gespeeld door Daphne Paelinck
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Julie De Deyn is een gastpersonage dat van 21 maart 2011 tot en met 20 juni 2011 vertolkt wordt door Daphne Paelinck.

Familie en Liefdesleven

Julie heeft één jonger broertje. In het verleden werd ze seksueel misbruikt door een oudere man.

Verhaallijnen

Trudy Tack de Rixart de Waremme gaat in het Algemeen Ziekenhuis aan de slag als ervaringsdeskundige en komt zo in contact met het jonge meisje Julie, dat al een tijdje verslaafd is aan drugs en nu opgenomen is. In het verleden werd ze misbruikt door een oudere man. De eerste ontmoetingen verlopen zeer stroef, omdat Julie zich afstandelijk opstelt en niet geholpen wil worden. Trudy geeft niet snel op en probeert het vertrouwen van haar te winnen. Na verloop van tijd bloeit Julie helemaal open en vertrouwt ze Trudy met haar problemen.

Wanneer Evy Hermans als stagaire aan de slag gaat, helpt ze ook Trudy met haar behandeling voor Julie. Maar voor Julie is Evy een buitenstaander die zich met haar leven wil bemoeien en ze duwt Evy van haar weg. Evy wil Julie helpen om werk te vinden en stelt voor om het sollicitatiegesprek in te oefenen, maar Julie wil haar niet vertrouwen. Trudy probeert het ijs te breken tussen de twee, maar de situatie gaat van kwaad naar erger wanneer Evy aangevallen wordt in de kleedkamer van het ziekenhuis. Mieke Van den Bossche had bovendien Julie al eens betrapt in de kleedkamer en sinds enkele weken is er een dief actief in het ziekenhuis. Julie wordt al snel met de beschuldigde vinger aangewezen. Trudy blijft in haar onschuld geloven en brengt dokter Victor Praet op de hoogte. De echte dief blijkt één van de verpleegsters te zijn.

Trudy wil Julie een weekend mee naar huis brengen, omdat ze er zeker van is dat ze klaar is voor de echte wereld. Julie kan het goed vinden met Louise Van den Bossche en dat vindt roommate Mieke gevaarlijk. Het weekend is een succes en Trudy en Evy kunnen Julie klaarstomen om het ziekenhuis definitief te verlaten. Enkele dagen later wordt ze echter weer opgenomen omdat ze hervallen is. Nadien besluit Julie zich in te schrijven bij Centrum voor Begeleid Wonen. Trudy maakt haar duidelijk dat daar veel controle is, wat Julie net beschouwd als een voordeel om van de drugs af te kunnen blijven.

Foto's