FANDOM

Kobe Vermiert
Seizoenen 24252627 KobeSeizoen26
Eerste verschijning Aflevering 5400 - 5 december 2014
Laatste verschijning Aflevering 6120 - 27 februari 2018
Gespeeld door Nathan Naenen
Kinderen -
Ouders Louis Vermiert en onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenMisdrijvenFoto's

Algemene Informatie

Kobe Vermiert is een gastpersonage dat sinds 5 december 2014 sporadisch vertolkt wordt door Nathan Naenen.

Familie en Liefdesleven

Kobe is de zoon van Louis Vermiert en een onbekende vrouw. In het najaar van 2015 overlijdt Louis echter aan kanker. Over Kobe's moeder is niets bekend.

Studies en Beroepsleven

Kobe heeft electro-mechanica gestudeerd en was een klasgenoot van Guido Van den Bossche. Wanneer hij afgestudeerd is, gaat hij werken in de zaak van zijn vader. Wanneer zijn vader sterft aan kanker, neemt Kobe de garage over en kan hij Guido overtuigen om mee in de zaak te stappen.

Verhaallijnen

Kobe is een klasgenoot van Guido en samen kopen ze een oude auto, om die daarna te herstellen en door te verkopen. Kobe's vader Louis heeft een garage, en die mogen ze gebruiken om aan de auto te sleutelen. Wanneer de wagen klaar is, wil Kobe een proefritje maken, maar hij heeft geen rijbewijs en Guido ook niet. Kobe kan Guido toch overhalen en de twee stappen in de auto. Kobe rijdt echter veel te snel en let niet op de weg. Ze rijden een fietsend meisje aan, en Kobe pleegt vluchtmisdrijf. Enkele straten verder komen ze tot stilstand en Guido smeekt Kobe om terug te keren, maar hun auto wil niet meer starten. Terwijl Kobe uitstapt om naar de motorkap te kijken, zet Guido zich achter het stuur. Wanneer de politie eraan komt, zet Kobe het op een lopen en wordt Guido opgepakt.

Nadien wordt duidelijk dat zowel Kobe als zijn vader gelogen hebben tegen de politie. Louis vertelt dat zijn zoon heel de dag in de garage aan het werken was, en Kobe vertelt dat Guido met de auto een ritje wou maken. Het slachtoffer, Emma, is in het ziekenhuis opgenomen met een ernstig nekletsel. Guido vreest dat hij naar de gevangenis zal moeten en zijn ouders schakelen een advocaat in. Ondertussen gaat Guido op zoek naar een getuige, die kan bevestigen dat niet hij, maar Kobe achter het stuur zat.

De zoektocht naar getuigen verloopt zeer moeizaam en Guido probeert opnieuw een gesprek aan te gaan met Kobe. Hij blijft echter beweren dat hij niet achter het stuur zat. Linda gaat praten met Hendrik, een getuige die Kobe achter het stuur van de auto zag zitten. Ze hoopt dat hij naar de politie zal stappen met zijn verhaal, maar het blijkt ingewikkelder dan verwacht omdat hij op dat moment naar zijn minnares ging.

Uiteindelijk komen zowel Kobe als Louis tot inkeer en stapt Kobe alsnog naar de politie om zijn verklaring te veranderen. Voor Kobe is dit minder goed nieuws want het zal waarschijnlijk tot een rechtszaak komen. Louis probeert Guido te overhalen om een goed woordje te doen in de rechtbank. Nadien gaat Guido hem opzoeken bij hem thuis en aanvaardt hij zijn excuses.

Een halfjaar later staat Kobe plots in de Jan en Alleman om Guido Van den Bossche en Emma Verdonck proficiat te wensen met de geboorte van hun dochter: Mila Van den Bossche. Hij heeft bovendien een bijzonder voorstel voor Guido. Zijn vader Louis Vermiert is overleden aan kanker en Kobe is nu zaakvoerder van zijn garage. Hij hoopt dat Guido mee in de zaak wil stappen en zijn partner wil worden. Guido moet er even over nadenken, maar gaat in op zijn voorstel.

Guido Van den Bossche werkt nog steeds in de garage van Kobe, maar komt te weten dat Kobe al een tijdje zwartwerk verricht voor Ronald Perenboom. Blijkbaar heeft Ronald in het verleden al zaken gedaan waarbij gestolen auto-onderdelen betrokken waren en daar gaat Guido niet mee akkoord. Wanneer Ronald terug in de garage staat om een deal met Kobe af te sluiten, beslist Guido zelf een overeenkomst te verzinnen: 65% van de opbrengst gaat naar Ronald en 35% naar Kobe en Guido. Hij kan het geld goed gebruiken, omdat hij en Emma Verdonck al een tijdje met geldproblemen zitten.

Guido en Kobe slagen erin om meer dan de helft van de auto-onderdelen van Ronald te verkopen aan een goede prijs. Ondanks het feit dat een klant ermee dreigde om naar de politie te stappen, nemen Guido en Kobe een nieuwe klus aan van Ronald. Tot Guido's grote verbazing vindt Emma het niet erg dat hij zwartwerk verricht want de extra centjes komen goed van pas. Guido is echter bang dat het dit keer nog gevaarlijker wordt want Ronald vraagt steeds meer van de twee jongens.

Guido wil zijn mannetje staan tegenover Ronald en zijn deel van het geld achterhouden. Dat breekt hem echter zuur op, want de handlanger van Ronald komt zeer agressief uit de hoek. Kobe wil dat Guido zich koest houdt en gewoon doet wat Ronald vraagt, om verdere problemen te vermijden.

Nadat Ronald duidelijk gemaakt heeft wie de baas is, blijft het een tijdje stilletjes, tot hij plots terugkeert met een nieuwe opdracht voor Kobe en Guido. Ze moeten een kogelgat opvullen in een autodeur. Voor Kobe is dit een brug te ver en ook Guido voelt de grond onder zijn voeten heet worden wanneer de politie huiszoekingen uitvoert in de buurt om een gestolen auto terug te vinden. Emma komt dit ook te weten en komt met het idee om met de auto naar een afgelegen plek in het bos te rijden, en die daar in brand te steken. Het plan mislukt en de auto wordt gestolen. Kobe is razend op Guido en verplicht hem om alles op te biechten aan Ronald en de schuld op zichzelf te steken.

Guido, Emma, Mila en Kobe duiken onder bij Niko. Plots vertelt Kobe aan Guido en Emma dat hij suikerziekte heeft en zijn insuline op is. Guido trekt naar de garage om insuline bij te halen en kan daar ontsnappen uit de handen van Ronald en Cas. Hij beseft dat het zo niet verder kan. Zeker wanneer Ronald ook Jan bedreigt. Emma heeft een plan. Guido en Kobe lokken Ronald en Cas naar een afgelegen plek. Terwijl Guido de twee afleidt, saboteert Kobe hun wagen. Wanneer de politie plots in aantocht is en hun auto niet start, worden Ronald en Cas opgepakt door de politie.

Wanneer Ronald vrijgelaten wordt door de familie en wraak wil nemen op Guido, heeft Guido maar één keuze: zichzelf aangeven bij de politie. Guido maakt vervolgens geen goede beurt bij de rechter. De procureur eist een geldboete van 32 000 euro voor het helen van gestolen goederen. Guido vraagt aan Kobe om meer uren te kloppen in de garage, zodat hij meer geld kan verdienen om de boete te betalen. Wanneer Guido een aanbod krijgt van de rijke Griet Macharis om voor geld af en toe met haar op stap te gaan, vindt Kobe dat Guido dit zeker moet aanvaarden. Kobe vindt wel dat Guido het beter geheim houdt voor Emma, maar Guido besluit niet te luisteren en vertelt het eerlijk aan haar.

Enkele weken later krijgt Guido te horen dat hij onmogelijk de vader van Mila kan zijn. Guido trekt de verkeerde conclusies en denkt meteen dat Emma hem bedrogen heeft, met Kobe. Hij gaat naar de garage en pakt Kobe hard aan, maar hij zweert dat hij en Emma nooit iets gehad hebben samen. Wanneer Guido kalmeert, probeert Kobe er te zijn voor zijn vriend.

Misdrijven

  • Aanrijding van Emma Verdonck en vluchtmisdrijf.
  • Valse verklaring afleggen bij de politie.
  • Gestolen auto-onderdelen verkopen.
  • Zwartwerk verrichten.

Foto's