FANDOM

Tour de Zjef Koorts Spoorloos '88

Lien Van de Kelder zien we tijdens de kerstvakantie terug met een speciale webserie rond haar personage Marie in Familie. De webserie "Koorts" draait rond een ijldroom van Marie waarin ze overal Evy ziet opduiken… Dat belooft!

'Koorts' bevat 9 spannende afleveringen, die van 25 december tot en met 2 januari online te zien is.

Verhaallijnen

Familie webserie koorts 002

Marie ontwaakt van een nachtmerrie met hoge koorts. Tot haar grote verbazing ziet ze Evy. Ze maakt haar duidelijk dat ze niet zomaar weg zal komen met de moord op haar. Cédric maakt zich zorgen door de hoge koorts van Marie en wordt bijna door haar neergestoken wanneer Marie zich probeert te verdedigen tegen de ingebeelde Evy. Evy verzekert Marie dat ze haar zal blijven achtervolgen tot ze alles bekent.

Familie webserie koorts 001

Koorts afl3 18

Cédric gaat naar een lezing in Amsterdam, waardoor Marie een hele dag alleen thuis is. Wanneer hij vertrekt, duikt Evy opnieuw op. De deurbel gaat en Evy maakt Marie bang door te zeggen dat het de politie is. Ze neemt haar mee naar de nacht dat Marie Evy's lijk in het bos gaan dumpen is. Evy doet Marie geloven dat ze bewijsmateriaal heeft achtergelaten door een stukje van haar sjaal en dat er een getuige voorbij gelopen is. Het is echter maar de vraag of dit allemaal wel echt gebeurd is.

Koorts afl4 09

Het is niet de politie, maar Mathias die aan de deur staat. Ze gaan samen naar de Foodbar, maar ook daar ziet Marie Evy overal opduiken. Terwijl Mathias met Mieke aan het praten is, draait ze plots helemaal door en vlucht ze. Thuis gaat ze opzoek naar de sjaal die volgens Evy sporen heeft achtergelaten, maar ze vindt hem niet. Evy suggereert dat Marie hem misschien niet meer aanhad op het moment dat ze thuiskwam.

Koorts afl5 22

Marie gaat in het bos op zoek naar haar sjaal. Zonder sjaal keert ze terug naar huis, waar ze Evy opnieuw tegen het lijf loopt en ze haar sjaal terugvindt in één van haar jassen. Evy praat haar een schuldgevoel aan, waarna Marie ook hallucinaties van Hanne en Mieke ziet, die Evy steunen. Samen proberen ze Marie aan te zetten de moord op Evy op te biechten of het toch tenminste op te schrijven.

Koorts afl6 18

Marie droomt dat ze in de gevangenis zit. Ze bekende de moord op Evy en heeft er rust gevonden. Ze voedt er haar kind op, maar wanneer Cédric haar komt bezoeken, keert plots alles. Cédric verbreekt hun relatie en laat Evy nu hun kind opvoeden, die volgens hem wel een goede moeder is. Marie draait volledig door.

Koorts afl7 25

Marie ontwaakt van haar nachtmerrie. Daar herinnert ze zich iets over het schrijven van een brief aan Mieke. In de brief zou ze de moord op Evy bekennen. Ze gaat op zoek naar de brief en slaagt er na lang wachten in om hem te pakken te krijgen. Hoewel Evy haar probeert tergen te houden, steekt ze de brief in brand.

Koorts afl8 27

Marie gaat op zoek naar het lichaam van Evy in het bos. Zo kan ze voor zichzelf uitmaken dat Evy echt dood is en dus enkel een fantasie is in haar hoofd. Na het lijk gevonden te hebben, valt ze bij het thuiskomen bewusteloos neer op de grond. Cédric is terug thuis en belt de ambulance. Voor ze afgevoerd wordt, probeert Evy haar de moord op haar te doen bekennen tegen Cédric. Ze zegt dan ook: "Ik heb het gedaan."

Koorts afl9 13

Marie ontwaakt in het ziekenhuis met Cédric naast haar bed. Ze beweert zich niets meer te herinneren van wat ze allemaal gedaan heeft die dag. Dat verbaast Cédric niets, aangezien ze 40 graden koorts had toen ze werd opgenomen. Plots ziet Marie Evy als verpleegster voorbijlopen en ze gaat erachteraan. Het blijkt uiteindelijk iemand anders te zijn.

Personages

Terugkerende Personages

Webisodes

Zie hier.

Foto's

Trivia

  • Deze webserie werd grotendeels gefilmd op de set van Familie zelf, meer bepaald in het huis van Veronique. Ook de Foodbar, de gevangenis en het ziekenhuis komen in beeld.
  • Hoewel Evy op het moment van de webserie al meer dan 3 weken dood is, duikt ze plots opnieuw op als ijldroom van Marie.