FANDOM

Laurens Gebreurs
Seizoenen 2829 LaurensS28
Eerste verschijning Aflevering 6390 - 7 mei 2019
Laatste verschijning Aflevering 6453 - 27 september 2019
Gespeeld door Pieter Van Keymeulen
Huidig beroep Brandweerman
Huidige partner -
Kinderen -
Ouders Bert Gebreurs en onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Laurens Gebreurs is een gastpersonage dat van 7 mei 2019 tot 27 september 2019 vertolkt werd door Pieter Van Keymeulen.

Familie en Liefdesleven

Laurens is vrijgezel, maar heeft een boontje voor Stefanie.

Beroepsleven

Laurens is een brandweerman en werd overgeplaatst naar de kazerne waar Stefanie werkt.

Verhaallijnen

Familie 6390 007

Geheimzinnige overplaatsing

Stefanie ontfermt zich over haar nieuwe collega Laurens, die net overgeplaatst werd. Stefanie stelt Laurens ook voor aan Hanne en de andere huisgenoten. Stefanie is vooral nieuwsgierig naar het privéleven van Laurens, omdat hij hier nooit iets over vertelt. Zelfs als hij al iets zegt, is het telkens zeer geheimzinnig.

Familie 6409 003

De pyromaan

In de buurt is er al een tijdje een pyromaan aan het werk die auto's in brand steekt. Ook Stefanie wordt hier slachtoffer van, maar Stefanie vindt het vreemd dat dit uitgerekend bij haar gebeurt. Ze zoekt steun bij Laurens en is bang dat de pyromaan het persoonlijk op haar gemunt heeft. Wanneer er enkele dagen later opnieuw een voertuig in brand staat, verliest Stefanie bijna de controle over het vuur en wordt ze nog net op tijd gered door Laurens die toevallig in de buurt woont.

Familie 6414 003

Laurens versus Elias

Stefanie en haar nieuwe huisgenoot, Elias, kunnen het heel goed met elkaar vinden en dat merkt ook hun omgeving op. Ze gaan meermaals op date en er lijkt iets te groeien tussen hen. Laurens is echter ook verliefd op Stefanie en probeert haar voor zicht te winnen. Zij is echter niet geïnteresseerd en denkt dat hij haar stalkt. Hij ontkent dat echter in alle talen.

Familie 6423 001

Valse beschuldiging

Stefanie vindt het gedrag van Laurens raar en ontvangt niet veel later een anoniem bericht met de link naar een artikel over ene Bert Gebreurs die als brandweerman zelf een pyromaan was. Stefanie neemt Elias in vertrouwen en wanneer ook diens auto in brand wordt gestoken, stapt ze met haar vermoedens naar de politie. Laurens wordt een paar uur later echter alweer vrijgelaten en hij maakt aan Stefanie duidelijk dat hij niet de dader is, hoewel zijn vader dat vroeger wel was. Hij beslist om op zoek te gaan naar de echte pyromaan om aan Stefanie te bewijzen dat hij het niet is.

Foto's