FANDOM

Leki
Seizoenen 21 Leki
Eerste verschijning Aflevering 4761 - 9 januari 2012
Laatste verschijning Aflevering 4774 - 26 januari 2012
Gespeeld door Karoline Kamosi
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Leki is een gastpersonage dat van 9 januari 2012 tot en met 26 januari 2012 vertolkt wordt door Karoline Kamosi.

Verhaallijnen

Familie4764
Familie4770

Wanneer Pierrot Van den Bossche en Evy Hermans op reis gaan naar Afrika, leren ze Leki kennen als iemand die werkt bij Vredeseilanden. Pierrot is meteen onder de indruk van haar, omdat ze zich zo hard inzet voor de mensen in Benin.

Terug thuis, blijft Pierrot contact houden met haar via e-mail. Wanneer Leki vraagt of hij terug wil komen naar Afrika, moet Pierrot hier niet eens over nadenken. Niet veel later keert hij terug, dit keer zonder Evy.

Eens in Afrika gekomen, brengt Pierrot heel de dag door samen met Leki. Ze gaan samen van dorp tot dorp om de mensen te bezoeken en te helpen. Samen proberen ze ook de papieren en certificaten in orde te krijgen. Pierrot vertelt ook aan Leontine, een boerin uit de streek die een organisatie leidt voor de arme boeren in Benin, dat er een lading weegschalen op komst is. Leontine vertelt hen dat Fabrice, haar jongste zoontje, een malaria-aanval heeft gehad en momenteel in het ziekenhuis ligt.

Leki en Pierrot beginnen steeds dichter naar elkaar te groeien. Na een wild feestje, worden ze samen wakker in hetzelfde bed... De twee worden smoorverliefd op elkaar en Pierrot wil in Benin blijven. Toch keert hij terug naar België na een boze e-mail van Anna Dierckx.

Trivia

  • Leki is tevens de artiestennaam van actrice Karoline Kamosi in haar werk als zangeres.
  • Ook in het echte leven is actrice Karoline Kamosi nauw betrokken bij de werkzaamheden van Vredeseilanden.
  • https://vtm.be/familie/artikel/pierrot-ziet-leki-terug
  • Het personage wordt reeds vermeld sinds november 2011, maar komt pas in januari 2012 effectief in beeld.

Foto's