FANDOM

Lientje Coomans
Seizoenen 24 S24 Lientje-profiel
Eerste verschijning Aflevering 5431 - 19 januari 2015
Laatste verschijning Aflevering 5457 - 24 februari 2015
Gespeeld door Gitte Wens
Kinderen -
Ouders Monique Coomans en onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieLiefdesleven en FamilieVerhaallijnenSlideshow

Algemene Informatie

Lientje Coomans is een gastpersonage dat van 19 januari 2015 tot en met 24 februari 2015 vertolkt wordt door Gitte Wens.

Liefdesleven en Familie

De moeder van Lientje heet Monique Coomans. Wanneer Monique om gezondheidsredenen tijdelijk niet meer in staat is om Lientje op te voeden, zal Rita Van den Bossche via Xelios een tijdje de verantwoordelijkheid van opvangouder op zich nemen.

Verhaallijnen

Familie 5433 001

Terwijl Rita aan het poetsen is bij Peter Van den Bossche, overhoort ze een telefoongesprek tussen Peter en Vera, de vrouw die bij Xelios werkt. Ze vraagt aan Peter of hij nog eens een kindje wil opvangen, maar Peter moet het weigeren omdat hij het als alleenstaande ouder niet zou kunnen. Rita krijgt het idee om zich zelf als opvangouder aan te bieden en maakt een afspraak met Vera.

Familie 5434 002

Alles gaat goed, tot ze gaat praten met Jan Van den Bossche en Linda Desmet. Jan vertelt perongeluk dat Rita al jarenlang kampt met een alcoholverslaving. Rita is woedend op haar broer en beseft nu dat haar kansen plots heel klein zijn. Patrick Pauwels kan het verdriet van Rita maar moeilijk aanzien en gaat met Vera praten om haar te overtuigen. Wanneer Rita bij Marie-Rose De Putter is, komt Vera persoonlijk het goede nieuws meedelen dat ze opvangouder mag worden.

Familie 5438 005

Enkele dagen later ontmoet ze Lientje, haar opvangkindje. Het meisje heeft speciale verzorging nodig omdat ze het syndroom van Down heeft. Jan en Anna Dierckx vragen zich luidop af of Rita deze verantwoordelijkheid wel aankan, maar Rita is er zeker van dat ze voor Lientje kan zorgen. Het is dankzij Lientje dat Rita weer helemaal openbloeit en geniet van het leven. Bovendien komt ze te weten dat Lientje een fascinatie voor boten heeft. Wanneer het meisje ontdekt dat 'mama' Rita ooit op een cruise gezongen heeft, wil Lientje hetzelfde doen. Rita krijgt het idee om een reisje met een cruiseschip te boeken en de week nadien vertrekt ze met Lientje.

Op het cruiseschip beleven Rita en Lientje de tijd van hun leven. Dankzij Erik, de kapitein van het schip, mag Lientje zelfs even achter het stuur staan. Een ook dankzij het zangduo Dave & Daisy beleven de twee veel plezier. Tot de twee zangers hun show moeten afblazen door stemproblemen van Daisy. Lientje is enorm teleurgesteld omdat ze elke avond uitkijkt naar hun show. Dave komt met het voorstel of Rita Daisy wil vervangen, en Rita aanvaardt het aanbod om Lientje gelukkig te maken.

Slideshow