FANDOM

Liesbeth Thielens (voorheen Nicole Thielens)
Seizoenen 218 LiesbethThielens
Eerste verschijning Aflevering 207 - 2 februari 1993
Laatste verschijning Aflevering 4001 - 8 januari 2009
Gespeeld door Katrien Devos (voorheen Francine Vijlders)
Kinderen Gwendy Thielens
Ouders Albert Thielens en † onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Liesbeth Thielens (voorheen Nicole Thielens) is een gastpersonage dat van 2 februari 1993 tot 1993 vertolkt werd door Francine Vijlders en van 7 tot en met 8 januari 2009 door Katrien Devos.

Familie en Liefdesleven

Liesbeth is een van de twee dochters van Albert Thielens, naast Rina Thielens. Het is niet bekend in welke mate beide zussen contact hebben met elkaar. Uit een eerste huwelijk heeft Liesbeth een dochter, genaamd Gwendy Thielens. In de 4000ste aflevering blijkt dat ze inmiddels van haar man gescheiden is zich heeft verloofd met ene Bruno Bostoen. Het is niet bekend of de twee uiteindelijk getrouwd zijn, noch of ze überhaupt nog samen zijn.

Verhaallijnen

Trivia

  • Tijdens het tweede seizoen maken we kennis met de twee dochters van Albert: Rina Thielens en Nicole Thielens. Tijdens het 18de seizoen is de naam van Nicole veranderd naar Liesbeth om een onbekende reden.
  • Bij de comeback van Liesbeth in 2009 wordt maar weinig rekening gehouden met de manier waarop ze in de beginjaren werd voorgesteld. Ze was toen een deftig voorkomende, stijf geklede dame. In 2009 is ze plots een extravert en ietwat marginaal persoon met de bijhorende stereotiepe kledingstijl, een eigenschap die ze kennelijk ook aan haar dochter heeft doorgegeven. Ook lijkt het alsof ze behalve Anna nog nooit iemand van de familie Van den Bossche heeft ontmoet, terwijl het tegendeel waar is.

Foto's