FANDOM

Doorheen de jaren zijn er vele politieinspecteurs en agenten gepasseerd bij meerdere soorten zaken in Familie.

Tot en met 2009 behoorden de politie-inspecteurs tot de vaste nevencast, hadden ze een eigen decor, kwamen hun privékwesties in beeld en spraken ze de familie Van den Bossche en hun entourage zelfs met de voornaam aan. Vanaf 2010 wordt er een nieuwe weg ingeslagen in de serie en duiken steeds andere politieinspecteurs en agenten sporadisch op.

Vanaf 2016 lijkt lijkt het erop dat de eerder geziene politiemedewerkers meermaals terugkeren en dit voor meer dan één aflevering (in tegenstelling tot de voorgaande jaren). Er wordt ook iets meer gefocust op het privéleven (familie, liefdesleven, seksuele voorkeur, beroepsgeschiedenis ...) van de medewerkers. De voorgaande jaren werd er meer de focus op de zaak zelf gelegd, hadden de personages minder diepgang en was er een bepaalde professionaliteit en afstandelijkheid tussen hen en de (vaste) cast.

Agenten en inspecteurs per seizoen

Behandelde Zaken

Screenshot 2019-04-25 at 11.37.34

Bedreigingen bij Guido Van Den Bossche
Reden: Guido krijgt dreigbrieven in de brievenbus, er wordt een dode kat achtergelaten aan de voordeur en de paardenstallen worden in brand gestoken. De politie onderzoekt de zaak en het blijkt om een ex-werknemer van VDB Electronics te gaan die wraak wil nemen.

Screenshot 2019-05-31 at 16.16.42

De arrestatie van Peter Van den Bossche
Reden: Een feestje bij Peter thuis loopt uit de hand. Picasso en Mohammed stappen naar de politie en beweren dat Peter de verkrachting van Birgit Van den Sompel op zijn geweten heeft.

Vlcsnap-2011-06-17-11h44m05s6

De verdwijning van Rita Van den Bossche
Reden: Pierrot komt bij inspecteur Anita Degeling aangifte gaat doen over de onrustwekkende verdwijning van zijn moeder Rita. Ze start een onderzoek, maar boekt maar weinig resultaat. Rita zit echter al wekenlang bij Bert, die haar wil gebruiken in zijn ultieme plan om zich te wreken op de familie.

Schermafbeelding 2019-12-28 om 13.46.47

Brand bij VDB Electronics en moord op Rob Gerrits
Reden: Inspecteur Anita Degeling en onderzoeksrechter Lepez onderzoeken de brandstichting bij VDB en de moord op Rob Gerrits. Dankzij de getuigenissen van Marie-Rose en Bert wordt al snel Rita opgepakt als de schuldige.

Familie afl4876 01

Gewapende overval
Reden: Niko wordt gearresteerd op verdenking van medeplichtigheid bij een bankoverval. In realiteit wordt Niko gechanteerd door Glenn De Bock en worden Niko en Mieke onder politiebewaking geplaatst.

S29 afl6434 023

Het verkeersongeval van Jan Van den Bossche
Reden: Dankzij het nieuwe circulatieplan van Mechelen rijdt Jan met zijn auto een eenrichtingsstraat in langs de verkeerde kant. Hij botst frontaal op de auto van Cédric Van de Caveye met de dood van Kasper Van de Caveye tot gevolg. Jan wordt niet gearresteerd omdat het verkeersbord dat de eenrichtingsstraat moest aanduiden, gestolen was.

6509 01

Partnergeweld bij Peter Van den Bossche
Reden: Tussen Peter Van den Bossche en Gloria Theunynck lopen de ruzies vaak uit de hand en Gloria komt agressief uit de hoek. Tijdens een zoveelste ruzie belt Gloria naar de politie om Peter aan te geven voor partnergeweld. De politie neemt een verklaring af van de twee en politieagent Goris volgt de zaak verder op.