FANDOM

Maaike Verstraeten
Seizoenen NODV26 MaaikeVerstraetenProfielNODV
Eerste verschijning NODV Aflevering 29 - 8 augustus 2016
Laatste verschijning Aflevering 5817 - 3 november 2016
Gespeeld door Onbekende actrice
Kinderen -
Ouders Erik Verstraeten en Myriam De Vos
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Maaike Verstraeten is een gastpersonage dat van 8 augustus 2016 tot en met 3 november 2016 vertolkt wordt door een onbekende actrice.

Verhaallijnen

Erik Verstraeten is de buurman van Niko Schuurmans en Mieke Van den Bossche. Hij komt bij Niko over de vloer nadat hij het nieuws vernam over Mieke's ongeval en brengt wat eten mee voor hem en wenst hem goede moed in deze situatie. Er komt ook nog ter sprake dat hij een dochter genaamd Maaike heeft.

Niko Schuurmans wordt door de politie gezocht in verband met de moord op June Van Damme en hij zoekt naar mogelijke getuigen die zijn onschuld kunnen bewijzen. Hij komt terecht bij buurman Erik Verstraeten die echter niet kan helpen, op de dag van de moord verbleef hij aan zee en was zijn dochter Maaike bij een vriendin genaamd Silke. Niko is ten einde raad en vraagt hem om te liegen tegen de politie. Erik weigert om dit te doen, met als gevolg dat Niko agressief wordt tegenover hem. Erik slaagt erin om hem te kalmeren en geeft Niko zijn woord om het contact tussen hen niet te verklikken bij de politie. Net nadat Niko Eriks huis verlaat, beslist hij toch de politie op te bellen. Erik legt de telefoon neer, omdat Niko hem onder schot houdt met een geladen pistool.

Ondertussen komt Maaike thuis en ziet ze hoe haar vader onder schot gehouden wordt. Ze worden allebei gegijzeld door Niko, maar Maaike kan stiekem naar de politie bellen. Inspecteurs Stef Mortier en Ruth Delaet komen ter plaatse om de situatie onder controle te krijgen. Stef wil echter zelf naar binnen gaan om Niko te kalmeren, omdat hij ondertussen in zijn onschuld gelooft.

Niko Schuurmans is opgepakt. Alle bewijzen wijzen in zijn richting maar hij blijft ontkennen dat hij June Van Damme heeft vermoord. Nadien wordt Niko vervoerd in een politiewagen. Wanneer er een misverstand gebeurd op de weg, ziet Niko zijn kans om te ontsnappen. Nu Niko gezocht wordt, beslist hij zich schuil te houden in een kraakpand. Daar wordt Niko geholpen door een oude bekende: Sasha Verhegstraete. Nu hij opgepakt is, wordt Sasha aan de tand gevoeld door Stef Mortier en Ruth Delaet. Hij wilt echter geen informatie lossen over Niko. Ondertussen probeert Niko zoveel mogelijk bewijsmateriaal bijeen te sprokkelen. Hij zoekt verder naar mogelijke getuigen en komt terecht bij buurman Erik Verstraeten. Wanneer Erik de politie opbelt over zijn bezoek, beslist Niko hem en Maaike te gijzelen. Maar hij heeft niet door dat de politie ondertussen alles kan volgen via Maaikes gsm. Stef en Ruth laten de gsm traceren en de politie is al snel ter plaatse. Maaike moet een verklaring afleggen bij de politie en vertelt hen dat er wel degelijk werd ingebroken in Niko's brouwerij en iemand zijn pistool heeft gestolen.

In november 2017 blijkt dat Maaike volledig contact verbroken heeft met haar vader, nadat ze erachter is gekomen dat hij haar moeder slaag gaf.

Foto's