FANDOM

Margot
Seizoenen 24 S24-margot-portret
Eerste verschijning Aflevering 5370 - 24 oktober 2014
Laatste verschijning Aflevering 5381 - 10 november 2014
Gespeeld door Githa Hermans
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Margot is een gastpersonage dat van 24 oktober 2014 tot en met 10 november 2014 vertolkt wordt door Githa Hermans.

Beroepsleven

Margot is een Nederlandse vrouw die werkt als freelance model. In het verleden werd ze vaak opgeroepen voor opdrachten bij modellenburau Casters Agency. Na de dood van Elise Casters en de overname van Casters Agency door VDB, maken Margot, Sofia en de andere modellen mee de doorstart naar Fashion Agency.

Margot kan het goed vinden met directeur Peter Van den Bossche en maakt hem wegwijs in de modellenwereld achter de schermen. Hun band wordt aangetast door de komst van Floor Hintjens, een model en handlanger die June Van Damme heeft ingeschakeld voor haar wraakplan. June wil dat Floor Margot haar plaats inneemt en haar dus buitenspel zet. Op aanraden van June doet Floor iets in het drinken van Margot in de Foodbar, waardoor ze dronken lijkt. Zo verprutst ze een fotoshoot en wordt Margot ontslagen door Peter.

Verhaallijnen

Familie 5370 002
Familie 5370 003
Familie 5378 001
Familie 5381 002
Familie 5381 001
Familie 5381 003
Familie 5381 004
Familie 5381 005

June Van Damme kan de breuk tussen haar en Peter Van den Bossche niet verwerken. De lieve June is veranderd in een wraakzuchtige June. Ze ziet de concurrentie tussen Vero Bello en VDB Fashion als een strijd om Peter kapot te maken. Om dit waar te kunnen maken, gebruikt ze meestal haar geld en charmes om anderen om te kopen. Zo kocht ze Andrea De Praetere om.

Wanneer het slecht gaat met Casters Agency, het voormalig modellenbureau van de reeds overleden Elise Casters, neemt Peter na enkele maanden het modellenbureau van zijn geliefde over door deze onder te brengen in de VDB Holding. Sindsdien heeft het bedrijf de naam Fashion Agency en werken de modellen enkel nog voor VDB Fashion. Niet veel later solliciteert Stefanie Coppens bij Fashion Agency als visagiste en krijgt de job. Cecile, de voormalige directiesecretaresse van Casters Agency, helpt Stefanie op weg met de praktische kant van zaken.

Naast Cecile leert Peter ook de modellen kennen die in het verleden freelance voor Casters Agency werkten. Hij krijgt vooral een goede band met Margot, een Nederlands model die Peter de modellenwereld achter de schermen leert kennen. Hun band wordt aangetast door de komst van Floor Hintjens, een model en handlanger die June heeft ingeschakeld voor haar wraakplan.

June wil dat Floor Margot haar plaats inneemt en haar dus buitenspel zet. Ze betaalt haar om te solliciteren bij Fashion Agency en vertrouwelijke informatie door te spelen. Floor slaagt er van bij de eerste ontmoeting in om Peter in te palmen en wordt aangenomen. Op aanraden van June doet Floor iets in het drinken van Margot in de Foodbar, waardoor ze dronken lijkt. Zo verprutst ze een fotoshoot en wordt Margot ontslagen door Peter.

Nadien zoeken Veronique Van den Bossche en Marie-Rose De Putter naar een manier om June uit te kopen. Wanneer Veronique voorstelt om de villa van Marie-Rose en Mathias Moelaert borg te stellen, gaat haar moeder hiermee akkoord. Peter, die nog steeds ruzie heeft met Veronique en Marie-Rose, is woedend op hen. Hierdoor verliest hij zijn erfdeel. Ondertussen organiseert Floor feestjes in de loft van Peter. Wanneer ze hem drogeert en daarvan foto's op het internet verspreidt, reageert de familie Van den Bossche geschokt.

Wanneer June inziet dat de vorige klus van Floor niet veel effect heeft gehad, broedt ze op een nieuw plannetje. Floor organiseert een feestje in de loft van Peter en drogeert één van de aanwezigen tot een overdosis. Dit nieuws komt al snel bij Airfree terecht waardoor de deal niet doorgaat.

Peter blijft CEO, op aanraden van zijn personeel, en vecht terug. Het slechte imago van Peter en VDB, de dalende verkoopcijfers van VDB Fashion, de haatpagina tegen Peter ... moeten opgelost worden. Tijdens de crisisvergadering wordt er beslist mails te sturen naar de winkels om hen gerust te stellen. Wanneer blijkt dat dit niet voldoende is, organiseert VDB een persconferentie.

Foto's