FANDOM

Maxim De Pauw (voorheen Maxim Vermeulen)
Seizoenen 232021 Maxim Reeks 21
Eerste verschijning Aflevering 208 - 3 februari 1993
Laatste verschijning Aflevering 4672 - 6 september 2011
Gespeeld door Hans Wellens
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Maxim De Pauw (voorheen Maxim Vermeulen) is een nevenpersonage dat van 3 februari 1993 tot en met voorjaar 1994 en van 3 juni tot en met 6 september 2011 vertolkt werd door Hans Wellens

Familie en Liefdesleven

Maxim is homoseksueel en heeft een relatie met Tony. Op een dag is Tony verdwenen en heeft hij zelfs hun meubels meegenomen. Nadien wordt duidelijk dat hij op de vlucht was voor een deurwaarder van zijn ex-vriend en Tony en Maxim komen terug samen.

Studies en Beroepsleven

Maxim was in de beginjaren de vaste hoofdontwerper voor het het modehuis Maison Marie-Rose. Nadien begon hij een carrière in Italië, totdat jaren later Veronique Van den Bossche hem als ontwerper voor MVM vraagt. In 2011 vertelt Maxim dat hij in het verleden assistent is geweest bij Versace in het kader van een stage.

In het najaar van 2011 wilt Veronique Maxim ontslaan wanneer ze constateert dat hij alsmaar niet vernieuwend uit de hoek kan komen. Maxim biecht op dat hij voor zijn job bij MVM al anderhalf jaar werkloos was, maar Veronique toont geen begrip en ontslaat hem alsnog op staande voet.

Verhaallijnen

Aflevering 208 20.50.53
Aflevering 212 19.00.17

De start van Maison Marie-Rose

Excentrieke modeontwerper Maxim ‘Dumoulin’ Vermeulen gaat aan de slag bij kersvers modehuis Maison Marie-Rose. Hij wil onmiddellijk zijn stempel op het bedrijf drukken, en krijgt van zaakvoerdster Marie-Rose volledige carte blanche. Maxim gelooft vooral in artistieke creaties en bijzondere ontwerpen, maar vindt in kuisvrouw Julienne zijn muze voor de ‘Family Fashion’-lijn. De samenwerking met de rest van het personeel gaat goed, alleen tussen hem en secretaresse Babette botert het niet altijd even goed. Zeker wanneer ze overduidelijk te veel haar best doet om baas Gerard Van de Caveye te plezieren. Tussen Maxim en Gerard is er wel een goede verstandhouding.

Aflevering 230 16.04.01
Aflevering 231 17.25.09

De eerste modeshow

Maxim werkt dag en nacht aan de voorbereidingen van de eerste modeshow. Hij is aanwezig wanneer Gerard telefoon krijgt over het overlijden van zijn dochter. Maxim vreest dat dit het einde van de show is, maar Gerard wil het niet afblazen. De dag voor de modeshow staat Maxim vol paniek bij Marie-Rose aan de deur omdat zijn hele collectie verdwenen is. Er zit niets anders op dan de modeshow af te lassen en alle genodigden persoonlijk op te bellen. Het blijkt nadien een stunt van Babette en Chantal te zijn zodat de collectie tijdens de show vanuit een geheime locatie kan arriveren. De show kan dus gewoon doorgaan en is bovendien een bijzonder groot succes. De eerste geïnteresseerden duiken al op, waaronder zelfs Monique Stevens.

Aflevering 243 13.43.04
Aflevering 248 13.53.42

Onvrede over Gerard

Maxim heeft veel connecties in het buitenland, waaronder ook modegoeroe Giancarlo Parducci uit Milaan. De naam Gerard Van de Caveye zegt Giancarlo niets en Maxim begint te vrezen dat Gerard helemaal niet de modegigant is die hij zelf beweerd te zijn. Maxim hoopt op een samenwerking met het modehuis van Giancarlo, maar daar wil Marie-Rose niets van weten. Maxim is ontevreden en dreigt ermee op te stappen. Gerard probeert Maxim te paaien, maar het is uiteindelijk Gerard die zelf op het matje wordt geroepen door Marie-Rose omdat hij Veronique probeerde aan te randen. Gerard geeft Marie-Rose vervolgens de keuze om hem volledig uit te kopen.

Aflevering 257 18.39.51
Aflevering 260 14.03.15

Liefdesproblemen

Maxim heeft al een tijdje problemen met zijn vriend Tony en hij vreest dat hun relatie aan een zijden draadje hangt. Maxim geeft aan Veronique toe dat het niet makkelijk is om een relatie te houden als homo. Op een dag is Tony ervandoor en zijn bovendien ook alle meubels van hun appartement verdwenen. Maxim zit in zak en as en zoekt steun bij zijn collega’s en vrienden van Het Vissershuis. Iedereen wil een handje helpen en Maxim krijgt verschillende tweedehandsspulletjes om zijn appartement terug te vullen. Een tijdje later keert Tony plotseling terug en heeft hij een duidelijk verklaring. Hij ging op de vlucht voor de schuldeisers van zijn vorige vriend en nam de meubels mee om te verstoppen voor de deurwaarder.

Aflevering 280 16.14.41
Aflevering 281 08.40.48

Een nieuwe wind

Door het vertrek van Gerard waait er duidelijk een nieuwe wind binnen Maison Marie-Rose. Marie-Rose wil vooral de puntjes op de i zetten bij haar personeel en Maxim is hier het grootste slachtoffer van. Ze wil dat hij stopt met zijn creatieve akkefietjes en enkel nog betaalbare en draagbare ontwerpen maakt voor de Family Fashion. Maxim gaat niet akkoord en wil zijn ontslag geven. Een tijdje later komt Maxim met hangende pootjes terug en gaat hij alsnog akkoord met het voorstel van Marie-Rose, op voorwaarde dat hij tijdens zijn vrije uurtjes nog steeds creatieve vrijheid krijgt. Op vraag van Marie-Rose regelt Maxim vervolgens een stageplaats bij Giancarlo voor Veronique.

Aflevering 302 om 18.54.09
Aflevering 306 om 10.00.25

Rots in de branding

Dankzij de ontvoering van Guido heeft Marie-Rose weinig tijd en energie om aan het hoofd van Maison Marie-Rose te staan. Maxim leeft als goede vriend met haar mee en regelt haar zaakjes op kantoor. Wanneer Marie-Rose een televisieoptreden moet doen in opdracht van de ontvoerders, zorgt Maxim ervoor dat ze er stralend uitziet om niet te laten opvallen dat ze al wekenlang niet geslapen heeft. Vervolgens trekt Maxim naar Milaan, waar hij afgesproken heeft met Veronique en Giancarlo. Een week later staat Maxim terug in België, tot groot ongenoegen van Babette die nu niet meer gewoon haar eigen zin kan doen. Van Chantal krijgt Maxim te horen dat Babette nog altijd contact heeft met Gerard en hem zelfs bedrijfsinformatie doorspeelt.

Jaren later hebben Veronique Van den Bossche en Marie-Rose De Putter opnieuw de handen in elkaar gesloten en is modehuis MVM een feit. Na het vertrek van ontwerper Mario Van de Caveye blijft er een leegte over en Mathias Moelaert wil die opvullen door jong talent Axel De Meester aan te nemen. Veronique gaat niet akkoord, omdat Axel voor F@C werkt, een confectieketen. Veronique wil tegenwicht bieden en haalt Maxim De Pauw terug in huis. Het wordt haar al snel duidelijk dat Maxim zijn pluimen al lang verloren is en dat zijn talent niet meer is zoals vroeger.

Bij Veronique Van den Bossche stapelen de frustraties zich op wanneer ontwerper Maxim met niet vernieuwende ontwerpen blijft afkomen Ze ontslaat hem op staande voet wanneer ze ontdekt dat Maxim een ontwerp van Axel De Meester geïmiteerd heeft op de paspop in plaats van zelf iets te creëren.

Trivia

  • Maxim is het eerste homoseksuele personage van de reeks.
  • Tijdens het tweede en derde seizoen had Maxim de achternaam 'Vermeulen' en had hij als artiestennaam 'Maxim Dumoulin'. Bij zijn korte terugkeer in 2011 werd hij plots Maxim De Pauw genoemd.
  • Vanaf het einde van het tweede seizoen heeft Maxim altijd een kanariepietje op zijn schouder, die hij zijn 'lieve Zsa Zsa' noemt. Waarschijnlijk een verwijzing naar actrice (en beroemd Gay icoon) Zsa Zsa Gábor.

Foto's