FANDOM

Mila Van den Bossche (voorheen Milou Van Bellingen)
Seizoenen 2526272829 MilaS28
Eerste verschijning Aflevering 5599 - 5 november 2015
Laatste verschijning Aflevering 6528 - 10 januari 2020
Gespeeld door Anna-Lucia Schouten (voorheen Manon Rodriguez en Oona Mahieu)
Kinderen -
Ouders Lucas Van Bellingen en † onbekend (biologisch), Guido Van den Bossche en Emma Verdonck (voogden)
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilieVerhaallijnenGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Mila Van den Bossche is een gastpersonage dat sinds 5 november 2015 vertolkt wordt door diverse kinderen. Anna-Lucia Schouten vertolkt de rol van 1 mei 2018 tot en met 10 januari 2020. Voordien werd Mila o.a. gespeeld door Manon Rodriguez en Oona Mahieu.

Familie

Mila is de dochter van Guido Van den Bossche en Emma Verdonck en de kleindochter van Jan Van den Bossche, Linda Desmet en Frank Verdonck. Guido en Emma kozen Linda als meter en Frank als peter van de pasgeboren Mila.

In 2018 komt aan het licht dat Mila na de geboorte omgewisseld is in het ziekenhuis met Milou Van Bellingen. Mila is dus in principe de biologische dochter van Lucas Van Bellingen en is geboren als Milou Van Bellingen. Er wordt een regeling getroffen waarbij zowel Mila als Milou elke week bij één van de gezinnen is. Sindsdien zijn Guido en Emma de officiële voogden van Mila. In juni 2019 verhuist Mila naar Afrika met Emma, Lucas en Milou.

Verhaallijnen

12194849 10153794663287491 8033403981929508893 o
Familie 5635 004-30hp3mbptj39pghmbcmozu
Familie 5679 001
Familie 5685 004
13308216 10154302152342491 2295751339652734853 o

Mila is geboren op 4 november 2015. De familie wist al dat Guido en Emma's dochter als tweede naam Olivia ging krijgen, maar het koppel heeft nog een verrassing: als derde naam geven ze hun dochtertje Jan, uit eerbetoon voor haar grootvader. Jan Van den Bossche is superblij. Ondertussen is Linda Desmet ook ontzettend blij wanneer Jan zijn peterschap opgeeft om haar meter te laten worden voor hun kleinkind. Voor Mila's geboorte kregen Guido en Emma schrik om ouders te worden en maakten ze veel ruzie. Emma koos voor een thuisbevalling en beviel er van een gezonde dochter.

Oorspronkelijk wonen Guido, Emma en Mila nog in bij Frank Verdonck, maar in 2016 nemen ze hun intrek in het huis van de 'Friends'. Vooral Evy Hermans heeft het hier moeilijk mee omdat ze juist zelf haar ongeboren kindje verloren heeft. Toch geniet ze op één of andere manier van de gezelschap van het kindje en neemt ze vaak enkele verantwoordelijkheden over van Emma.

Guido en Emma stellen een planning op om Mila af te gaan halen bij de crèche, omdat Emma haar meerdere keren vergat op te gaan halen. Tijdens de examenperiode wordt ze constant afgeleid door haar dochtertje Mila. Emma zit zodanig met haar hoofd bij haar schoolwerk dat ze een cruciale fout maakt: Emma Verdonck vergat haar dochter Mila bij haar grootvader af te zetten en laat haar een tijd alleen in de auto. Wanneer ze tijdens haar presentatie een telefoontje van Jan Van den Bossche krijgt, beseft Emma wat ze haar dochtertje heeft aangedaan. Ze is in alle staten wanneer Mila wordt opgenomen in het Algemeen Ziekenhuis. Ondanks deze dramatische gebeurtenis steunt Guido Van den Bossche haar. Jan keurt het gedrag van zijn schoondochter niet goed. Emma en Guido zijn gelukkig wanneer de dokter hen vertelt dat Mila buiten levensgevaar is.

Niet veel later licht Emma haar vader Frank in over de voorbije gebeurtenissen. Ze vertelt hem dat ze nog steeds bezorgd is en denkt er zelfs aan om haar studies op te geven. Dat is echter buiten Frank gerekend. Hij kan zijn dochter terug overtuigen om verder te blijven studeren en laat kleindochter Mila bij hem studeren terwijl Emma zich in de examenperiode bevindt. Frank vertelt Emma dat ze haar vroeger op het strand van Koksijde ook ooit eens kwijtgeraakt was. Olivia De Smaele heeft dit echter nooit geweten. Wat later nodigt Emma haar vader uit om te blijven eten. Frank merkt op dat er veel drukte is in het huis van de friends en stelt zich ook vragen omtrent de veiligheid die er heerst, aangezien onlangs ex-gevangene Stan in hetzelfde huis als Emma en Mila verbleef...

Emma en Guido hadden beslist om hun dochtertje Mila een tijdje bij grootvader Frank te laten logeren, zodat Emma in alle rust en alle stilte kon studeren voor haar examens. Wanneer Frank Emma en de friends bezoekt tijdens 'het spitsuur', begint hij zich af te vragen of het huis niet te druk is voor het gezin van haar dochter. Wat later krijgt Emma te horen dat ze alsnog 7 herexamens heeft en begint te twijfelen aan haar eigen kunnen. Door de herexamens zal ze Mila nog meer moeten missen, omdat Emma en Guido hun dochtertje dan nog langer bij Frank moeten achterlaten. Emma is woedend wanneer haar vader alsmaar zijn gsm niet opneemt. De friends beslissen het huis wat te versieren voor de terugkomst van Mila. Wat later staat Frank, zonder Mila, voor de deur. Hij is van mening dat het huis van de friends geen goede plaats is om een kind op te voeden en eist het hoederecht over zijn Mila...

Binnenkort.

Familie 5818 005
Familie 5877 003
16487546 10155071732842491 8752651842477354436 o
16602524 10155071732837491 2347317666150332198 o

Emma gaat de confrontatie aan met haar vader Frank en eist Mila terug. Frank is nog er nog altijd van overtuigd dat het huis van de friends geen goede plaats is om een kind op te voeden. Hij steekt het dan ook niet onder stoelen of banken dat hij zelfs via de rechtbank het hoederecht zou aanvechten. Frank weigert Mila terug mee te geven aan haar dochter, die niet veel later huilend aankomt ten huize Jan en Linda. Jan en Guido schakelen onmiddelijk de politie in, waardoor later op de dag Mila terug naar haar ouders wordt gebracht. Nadien zoekt Frank Emma op om zich te verontschuldigen. Hij biecht haar dochter op dat hij haar en Mila enorm mist, maar Emma gooit hem alsnog buiten. Ook aan Linda vertelt Frank dat hij zich eenzaam voelt zonder zijn familie in huis, dat hij dagenlang tegen niemand kan praten. Zij is dan ook een grote steun voor Frank. Door de moed die hij van Linda krijgt, probeert Frank zich opnieuw te verzoenen met Emma en vraagt opnieuw of ze met haar gezin terug thuis komt wonen. Wanneer zij Frank voor eens en altijd duidelijk maakt dat ze haar eigen leven is begonnen, dreigt hij alweer met een rechtszaak en vertrekt.

Frank stuurt een deurwaarder op Emma en Guido af. Opeens staat Frank aan de deur om met zijn dochter te praten. Wanneer Stan plots verschijnt in hetzelfde huis als waar Mila woont, maakt Frank foto's als bewijsmateriaal van een slechte omgeving en slaat op de vlucht. Emma en Guido zijn razend op Evy. Nadien kan Emma alsnog Frank overtuigen om de rechtszaak te laten vallen. Emma belooft dat ze zeker 2 zondagen per maand bij hem op bezoek zal komen.

De eerste verjaardag van Mila nadert. Emma is teleurgesteld dat niemand van de familie of vrienden aan de verjaardag van haar dochter heeft gedacht, zelfs vader Guido niet. Maar in werkelijkheid heeft Guido hen opgetrommeld om stiekem een verassingsfeestje te organiseren in de Jan & Alleman. Emma's geluk kan niet op wanneer ze er al haar vrienden en familie treft. Ze hebben met z'n allen samengelegd voor een groot poppenhuisje voor de kleine Mila. Niko zit in zak en as nadat Mieke hem totaal negeerde op het verjaardagsfeestje van Mila. Ondertussen spreekt Lars met zijn nieuwe directiesecretaresse Mieke af in de hotelbar van Dolce. Het gesprek evolueert al snel tot flirten, maar toch gebeurt er niets tussen de twee. Nadien blijft Mieke alsmaar flirten met Lars op de werkvloer. Hij laat haar op haar vrije dag opdraven naar VDB Fashion, waar de twee van bil gaan in Lars' kantoor.

Emma krijgt te horen dat de crèche niet in orde is met de brandveiligheid en dus moet toeblijven. Ze zoekt verwoed naar opvang voor Mila. Frank, Linda en Jan vangen tijdelijk hun kleindochter afwisselend op. Ook Stan biedt zich aan als babysit-voor-één-dag. Guido slaat in paniek wanneer hij zowel Stan als Mila niet thuis aantreft. Niet veel later wordt hem duidelijk dat zijn dochtertje mee was met Stan naar VDB om de server te herstellen.

Emma's selfie met Mila is een hit op Instagram. Ze is van 150 naar 2000 volgers gegaan in 1 dag tijd. Guido blijft zich verzetten tegen de situatie tussen Jan, Viv en Linda. Linda gaat er aan kapot. Evy en Stan willen er een artikel aan wijden.

Familie 5990 extra 007
Familie 5994 004
Familie 6060 002

De strijd met Ronald

Ronald Perenboom is vrijgekomen uit de gevangenis en wil wraak nemen op Guido en Emma. Wanneer zijn handlanger Jasper Schoukens hen lastigvalt in de Ardennen komt hij ten val en sterft hij. Daarna zien ze op zijn gsm een foto van Ronald met Mila in de Jan & Alleman. Ze bellen Stan op om Mila te gaan redden, maar daar lijkt geen vuiltje aan de lucht te zijn. Jan vertelt hem dat er een dag eerder een man geweest is die beweerde dat hij een vriend van Guido was en een foto nam met Mila. Ronald terroriseert Guido en Emma, waarna Guido de wacht gaat houden voor de Foodbar, terwijl Emma daar aan het werk is en ook Mila daar de hele dag verblijft. Wanneer Emma op een avond met Mila alleen in de Foodbar is, krijgt ze het bezoek van Ronald, die haar duidelijk maakt dat ze zullen boeten voor de dood van Jasper, die als een zoon voor hem was. Uiteindelijk wordt Ronald na vele weken doodgeschoten en zijn Guido, Emma en Mila eindelijk van hem af. Niet veel later komt Sinterklaas langs bij de friends voor Mila en amuseert ze zich met Arthur op het kerstfeest van de familie.

Familie 6158 002
Familie 6165 004

Bloedgroepenonderzoek

Er vindt een bloedinzameling van het Rode Kruis plaats in de Jan & Alleman. Na de bloedinzameling doet Mieke echter een schokkende ontdekking. Ze ontdekt aan de hand van de bloedgroepen dat Mila onmogelijk een kind van Guido kan zijn. Guido beschuldigt Kobe ervan Emma zwanger gemaakt te hebben. Jan geeft Guido ongelijk, maar biedt zijn zoon onderdak aan. Hanne heeft opzoekwerk gedaan over bloedgroepen en vertelt Emma dat de bloedgroep van baby's kunnen veranderen. Voor Emma breekt een belangrijk moment aan. Ze krijgt namelijk de resultaten van Mila's bloedgroep te horen en komen tot de conclusie dat hun dochter na de geboorte werd verwisseld met Mila.

Familie 6169 004
Familie 6174 003
Familie 6179 003
Familie 6181 005

De babywissel

Mieke doet er alles aan om Emma en Guido te helpen met hun zoektocht naar de waarheid. Anna komt Emma een troostende schouder bieden. Ze probeert zich te herpakken en plaatst een oproep op Localscoop. Ondertussen krijgen Emma en Guido meer info van Katrien, de pediater en ex-collega van Mieke van het Algemeen Ziekenhuis. Ze ontvangen van haar een lijst van alle kinderen die gelijk met Mila in het ziekenhuis verbleven en stuiten op de dochter van een zekere Els Jacobs. Emma en Guido beslissen om hun zoektocht naar Els Jacobs stop te zetten en Mila te aanvaarden als hun echte dochter, totdat Els hen komt opzoeken in de Foodbar om te zeggen dat ze met rust gelaten wil worden en zeker is dat haar Mila wel degelijk haar dochter is. Emma en Guido zoeken daarom opnieuw contact met Els via Facebook in de hoop dat ze wil afspreken met hen. Els doet toch een DNA-test en ze is wel degelijk de moeder van haar Mila. Emma belt uit wanhoop alle ouders van de lijst, die ze van Katrien kregen, af. Op een dag staat een zekere Lucas bij hun voor de deur, die vertelt dat hij onlangs heeft vernomen dat zijn dochter, Milou, niet zijn biologische dochter is. Hij kent iemand die in een labo werkt en laat een DNA-test uitvoeren, waaruit blijkt dat hij wel degelijk de vader is van Mila en Guido en Emma de ouders zijn van Milou.

Familie 6189 001

De kennismaking met Lucas

Emma en Guido maken kennis met Milou. Ze voelen echter geen klik met hun biologische dochter. Lucas heeft echter wel een goede klik met Mila en stelt zelfs voor om haar mee naar zee te nemen en er te logeren. Voor Guido gaat het allemaal wat snel, maar ze gaan toch akkoord met het voorstel. Ook Jan maakt kennismaking met zijn kleindochter en die twee lijken wel een goede band te hebben.

Familie 6199 004

Mila en Milou

Guido en Emma hebben de grootste moeite om afstand te nemen van Mila. Guido biecht op dat hij geen band heeft met Milou. Emma en Guido krijgen een voorstel van Lucas. Voor Guido gaat het allemaal te snel. Guido vertrouwt Lucas niet, wat tot strubbelingen met Emma leidt. Lucas wil meer tijd doorbrengen met Mila. Guido voelt zich niet goed bij de situatie. Emma probeert Guido te overtuigen om in te gaan op Lucas' voorstel. De beslissing valt hen allebei zwaar.

Familie 6201 004
Familie 6204 001

Deadline

Guido is zwaar gekwetst door Emma's leugens. Emma stelt hem en Lucas voor om te kiezen voor co-ouderschap. Lucas ziet dit echter niet zitten en zet hen onder druk door een uiterste keuzedatum vast te leggen: vrijdag 29 juni 2018. Emma gaat Lucas confronteren, maar gaat zwaar over de schreef wanneer ze zijn overleden vrouw beledigt. Lucas wilt naar de rechter stappen, waardoor de kloof tussen Guido en Emma steeds groter wordt. Beiden zijn bang om Mila kwijt te spelen. Lucas wilt niet dat Guido en Emma nog in de buurt van Milou komen.

S27 afl6208 060
Familie 6208 seizoensfinale kranten 005

Emma ontvoert Milou

Emma gaat naar de school van Milou om Milou af te halen achter de rug van Lucas. Samen met Mila gaan de drie naar Planckendael. Lucas - volledig in paniek wanneer ze hem vertellen dat Milou door Emma is meegenomen - belt naar Guido. Die kan Emma niet overtuigen om terug naar huis te keren en gaat haar achterna. Eenmaal in Planckendael, lukt het Emma om zonder Guido weg te rijden. Guido probeert haar te volgen, maar mislukt hierin. Voor Lucas is dit de druppel, hij belt de politie. Emma geniet ondertussen van een zonnige dag met haar twee dochters. Later is Emma Milou kwijt en duikt ze in een nabijgelegen meer. Ze komt echter niet meer boven...

S28 afl6209 020
S28 afl6209 275
S28 afl6210 025

Co-ouderschap

Emma duikt in paniek het water in, op zoek naar Milou. Nadat ze hopeloos terug het water uit klimt, ziet ze plots Milou voor haar neus verschijnen. Ze is slechts even gaan plassen in de bosjes. Emma is opgelucht en brengt de meisjes terug naar het café van Jan. Guido is blij haar terug te zien en brengt Lucas op de hoogte. Die is daarentegen alles behalve blij en belt de politie. Hij dient klacht in voor kidnapping, waarop Emma wordt meegenomen naar het politiekantoor. Guido laat Lucas naar hem komen en probeert hem te overtuigen van de goede bedoelingen van Emma en dat de ruil misschien toch geen goed idee is. Uiteindelijk gaat Lucas gedeeltelijk akkoord. Emma komt terug thuis en hij deelt aan haar en Guido mee dat hij de klacht intrekt. Hij wil co-ouderschap; een week de meisjes bij hem en een week de meisjes bij Emma en Guido.

S28 afl6259 053
S28 afl6259 052

Verjaardag

Het co-ouderschap van Mila en Milou verloopt vlekkeloos en Lucas, Guido en Emma komen goed overeen. Ze gaan samen op uitstap en ze beslissen om in de vakanties de meisjes elk de helft van de vakantie te houden. In november zijn Mila en Milou jarig en dat wordt samen met Lucas gevierd bij Guido en Emma thuis. De meisjes mogen cupcakes eten voor hun verjaardag. 's Nachts krijgt Milou last van koortsaanvallen en rode plekken. Ze blijkt na een kort verblijf in het ziekenhuis allergisch te zijn aan peren. Ze mag gelukkig al snel weer naar huis, want Mila mist haar al.

S28 afl6296 044

Kerstmis

Op 6 december is bij de friends Sinterklaas langs geweest voor Mila en Milou. Guido en Emma missen Mila en Milou tijdens de kerstdagen, aangezien ze die week bij Lucas zijn. Guido belt Lucas op met de vraag of ze naar hen kunnen komen zodat ze hun cadeautjes al kunnen afgeven, maar Lucas maakt hem duidelijk dat het zijn week is. Op het kerstfeest duikt Lucas plots om met de meisjes.

Familie 6282 005
S28 afl6320 051

Affaire van Emma en Lucas

Emma en Lucas hebben al wekenlang een affaire en wanneer Guido dit te weten komt, worden de kinderen hier de dupe van. Ze zijn getuige van verschillende ruzies tussen hun ouders. Guido wil niets meer met Lucas te maken hebben en vecht met hem in het bijzijn van Mila en Milou. Op school zijn Mila en Milou ondertussen onhandelbaar geworden. Ze lijden onder de situatie thuis en volgens de leerkracht heeft dit een negatief effect op hun gedrag. Emma doet haar best om het beter te maken voor haar kinderen en ze probeert de problemen met Guido op te lossen. De twee gaan samen op weekend om over hun relatie te praten en Guido vraagt Emma ten huwelijk.

Familie 6392 003
S28 afl6313 005

Spanje of niet?

Lucas krijgt een aanbieding om in Sevilla aan de slag te gaan en wil er samen met de kinderen naartoe. Emma en Guido gaan niet akkoord, omdat Lucas een regeling wil treffen waardoor de kinderen om de week op het vliegtuig moeten stappen om het co-ouderschap te respecteren. Emma en Guido stellen voor dat de kinderen in België blijven en tijdens de vakanties naar Spanje kunnen komen. Lucas wil dit niet en is bereid om naar de rechtbank te stappen om het hoederecht aan te vechten.

Familie 6399 001
Familie 6418 007
S28 afl6428 202

Verdwenen naar Afrika

Emma, Guido en Lucas komen niet tot een compromis, maar Lucas stelt Emma wil iets anders voor. Hij wil met haar en de kinderen naar Afrika vluchten om een nieuw leven te beginnen. Emma is van slag door het voorstel, maar overweegt het toch. Haar affaire met Lucas begint opnieuw, en ze beseft dat dit misschien de enige manier is om bij haar kinderen te blijven. Op de dag van haar huwelijk met Guido vertrekt Emma met Mila, Milou en Lucas naar Zaventem om op het vliegtuig naar Namibië te stappen. Guido is in alle staten en wil zijn vriendin en kinderen terug. De ambassade kan niet helpen en ook de politie niet, omdat Emma in vrije wil op het vliegtuig gestapt is. Guido komt te weten dat Emma en de kinderen ondertussen op weg zijn naar de hoofdstad van Congo. Guido vliegt er zelf naartoe en confronteert Emma in hun hotel...

Aflevering 6429 17.17.08
Aflevering 6429 17.19.08

Het afscheid

In Namibië komt Guido oog in oog te staan met Emma. Hij eist dat ze onmiddellijk terugkeert naar huis met de kinderen. Emma gaat akkoord, maar wil terugkeren naar Lucas zodra er een overeenkomst is voor de meisjes. Guido maakt zelf de moeilijke beslissing om Emma en de kinderen los te laten. Het komt tot een emotioneel afscheid met Mila en Milou. Guido geeft Emma de toestemming om in het buitenland te blijven met de kinderen, maar wil wel een goede regeling voor het bezoekersrecht. Twee maanden later wordt duidelijk dat Mila en Milou twee weken bij Guido gelogeerd hebben.

Galerij

Foto's

Lees Meer