FANDOM

Mila Van den Bossche
Seizoenen 25NL262728 MilaS28
Eerste verschijning Aflevering 5599 - 5 november 2015
Laatste verschijning -
Gespeeld door Diverse kinderen
Huidig beroep -
Huidige partner -
Kinderen -
Ouders Guido Van den Bossche en Emma Verdonck
Huidige categorie Huidige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilieVerhaallijnenGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Mila Van den Bossche is een gastpersonage dat sinds 5 november 2015 vertolkt wordt door diverse baby's.

Familie

Mila is de dochter van Guido Van den Bossche en Emma Verdonck en de kleindochter van Jan Van den Bossche, Linda Desmet, Frank Verdonck en Olivia De Smaele. Guido en Emma kozen Linda als meter en Frank als peter van de pasgeboren Mila.

In 2018 komt aan het licht dat Mila na de geboorte omgewisseld is in het ziekenhuis met Milou Van Bellingen en dat Mila dus eigenlijk de dochter van Lucas Van Bellingen is.

Verhaallijnen

12194849 10153794663287491 8033403981929508893 o
Familie 5635 004-30hp3mbptj39pghmbcmozu
Familie 5679 001
Familie 5685 004
13308216 10154302152342491 2295751339652734853 o

Mila is geboren op 4 november 2015. De familie wist al dat Guido en Emma's dochter als tweede naam Olivia ging krijgen, maar het koppel heeft nog een verrassing: als derde naam geven ze hun dochtertje Jan, uit eerbetoon voor haar grootvader. Jan Van den Bossche is superblij. Ondertussen is Linda Desmet ook ontzettend blij wanneer Jan zijn peterschap opgeeft om haar meter te laten worden voor hun kleinkind. Voor Mila's geboorte kregen Guido en Emma schrik om ouders te worden en maakten ze veel ruzie. Emma koos voor een thuisbevalling en beviel er van een gezonde dochter.

Oorspronkelijk wonen Guido, Emma en Mila nog in bij Frank Verdonck, maar in 2016 nemen ze hun intrek in het huis van de 'Friends'. Vooral Evy Hermans heeft het hier moeilijk mee omdat ze juist zelf haar ongeboren kindje verloren heeft. Toch geniet ze op één of andere manier van de gezelschap van het kindje en neemt ze vaak enkele verantwoordelijkheden over van Emma.

Guido en Emma stellen een planning op om Mila af te gaan halen bij de crèche, omdat Emma haar meerdere keren vergat op te gaan halen. Tijdens de examenperiode wordt ze constant afgeleid door haar dochtertje Mila. Emma zit zodanig met haar hoofd bij haar schoolwerk dat ze een cruciale fout maakt: Emma Verdonck vergat haar dochter Mila bij haar grootvader af te zetten en laat haar een tijd alleen in de auto. Wanneer ze tijdens haar presentatie een telefoontje van Jan Van den Bossche krijgt, beseft Emma wat ze haar dochtertje heeft aangedaan. Ze is in alle staten wanneer Mila wordt opgenomen in het Algemeen Ziekenhuis. Ondanks deze dramatische gebeurtenis steunt Guido Van den Bossche haar. Jan keurt het gedrag van zijn schoondochter niet goed. Emma en Guido zijn gelukkig wanneer de dokter hen vertelt dat Mila buiten levensgevaar is.

Niet veel later licht Emma haar vader Frank in over de voorbije gebeurtenissen. Ze vertelt hem dat ze nog steeds bezorgd is en denkt er zelfs aan om haar studies op te geven. Dat is echter buiten Frank gerekend. Hij kan zijn dochter terug overtuigen om verder te blijven studeren en laat kleindochter Mila bij hem studeren terwijl Emma zich in de examenperiode bevindt. Frank vertelt Emma dat ze haar vroeger op het strand van Koksijde ook ooit eens kwijtgeraakt was. Olivia De Smaele heeft dit echter nooit geweten. Wat later nodigt Emma haar vader uit om te blijven eten. Frank merkt op dat er veel drukte is in het huis van de friends en stelt zich ook vragen omtrent de veiligheid die er heerst, aangezien onlangs ex-gevangene Stan in hetzelfde huis als Emma en Mila verbleef...

Emma en Guido hadden beslist om hun dochtertje Mila een tijdje bij grootvader Frank te laten logeren, zodat Emma in alle rust en alle stilte kon studeren voor haar examens. Wanneer Frank Emma en de friends bezoekt tijdens 'het spitsuur', begint hij zich af te vragen of het huis niet te druk is voor het gezin van haar dochter. Wat later krijgt Emma te horen dat ze alsnog 7 herexamens heeft en begint te twijfelen aan haar eigen kunnen. Door de herexamens zal ze Mila nog meer moeten missen, omdat Emma en Guido hun dochtertje dan nog langer bij Frank moeten achterlaten. Emma is woedend wanneer haar vader alsmaar zijn gsm niet opneemt. De friends beslissen het huis wat te versieren voor de terugkomst van Mila. Wat later staat Frank, zonder Mila, voor de deur. Hij is van mening dat het huis van de friends geen goede plaats is om een kind op te voeden en eist het hoederecht over zijn Mila...

Binnenkort.

Familie 5818 005
Familie 5877 003
16487546 10155071732842491 8752651842477354436 o
16602524 10155071732837491 2347317666150332198 o

Emma gaat de confrontatie aan met haar vader Frank en eist Mila terug. Frank is nog er nog altijd van overtuigd dat het huis van de friends geen goede plaats is om een kind op te voeden. Hij steekt het dan ook niet onder stoelen of banken dat hij zelfs via de rechtbank het hoederecht zou aanvechten. Frank weigert Mila terug mee te geven aan haar dochter, die niet veel later huilend aankomt ten huize Jan en Linda. Jan en Guido schakelen onmiddelijk de politie in, waardoor later op de dag Mila terug naar haar ouders wordt gebracht. Nadien zoekt Frank Emma op om zich te verontschuldigen. Hij biecht haar dochter op dat hij haar en Mila enorm mist, maar Emma gooit hem alsnog buiten. Ook aan Linda vertelt Frank dat hij zich eenzaam voelt zonder zijn familie in huis, dat hij dagenlang tegen niemand kan praten. Zij is dan ook een grote steun voor Frank. Door de moed die hij van Linda krijgt, probeert Frank zich opnieuw te verzoenen met Emma en vraagt opnieuw of ze met haar gezin terug thuis komt wonen. Wanneer zij Frank voor eens en altijd duidelijk maakt dat ze haar eigen leven is begonnen, dreigt hij alweer met een rechtszaak en vertrekt.

Frank stuurt een deurwaarder op Emma en Guido af. Opeens staat Frank aan de deur om met zijn dochter te praten. Wanneer Stan plots verschijnt in hetzelfde huis als waar Mila woont, maakt Frank foto's als bewijsmateriaal van een slechte omgeving en slaat op de vlucht. Emma en Guido zijn razend op Evy. Nadien kan Emma alsnog Frank overtuigen om de rechtszaak te laten vallen. Emma belooft dat ze zeker 2 zondagen per maand bij hem op bezoek zal komen.

De eerste verjaardag van Mila nadert. Emma is teleurgesteld dat niemand van de familie of vrienden aan de verjaardag van haar dochter heeft gedacht, zelfs vader Guido niet. Maar in werkelijkheid heeft Guido hen opgetrommeld om stiekem een verassingsfeestje te organiseren in de Jan & Alleman. Emma's geluk kan niet op wanneer ze er al haar vrienden en familie treft. Ze hebben met z'n allen samengelegd voor een groot poppenhuisje voor de kleine Mila. Niko zit in zak en as nadat Mieke hem totaal negeerde op het verjaardagsfeestje van Mila. Ondertussen spreekt Lars met zijn nieuwe directiesecretaresse Mieke af in de hotelbar van Dolce. Het gesprek evolueert al snel tot flirten, maar toch gebeurt er niets tussen de twee. Nadien blijft Mieke alsmaar flirten met Lars op de werkvloer. Hij laat haar op haar vrije dag opdraven naar VDB Fashion, waar de twee van bil gaan in Lars' kantoor.

Emma krijgt te horen dat de crèche niet in orde is met de brandveiligheid en dus moet toeblijven. Ze zoekt verwoed naar opvang voor Mila. Frank, Linda en Jan vangen tijdelijk hun kleindochter afwisselend op. Ook Stan biedt zich aan als babysit-voor-één-dag. Guido slaat in paniek wanneer hij zowel Stan als Mila niet thuis aantreft. Niet veel later wordt hem duidelijk dat zijn dochtertje mee was met Stan naar VDB om de server te herstellen.

Emma's selfie met Mila is een hit op Instagram. Ze is van 150 naar 2000 volgers gegaan in 1 dag tijd. Guido blijft zich verzetten tegen de situatie tussen Jan, Viv en Linda. Linda gaat er aan kapot. Evy en Stan willen er een artikel aan wijden.

Familie 5990 extra 007
Familie 5994 004
Familie 6060 002
Aflevering 6074-16
Familie 6158 002
Familie 6165 004
Familie 6169 004
Familie 6174 003
Familie 6179 003
Familie 6181 005
Familie 6189 001
Familie 6199 004
Familie 6201 004
Familie 6204 001
Familie 6208 seizoensfinale kranten 005

Ronald Perenboom is vrijgekomen uit de gevangenis en hij laat Jasper Schoukens, één van zijn handlangers, Guido en Emma achtervolgen op hun vakantie naar de Ardennen. Daar slagen ze er uiteindelijk in om hem te overmeesteren en hij valt door een stom ongeluk van een berg, waardoor hij op slag dood is. Hij krijgt echter wel nog een berichtje op zijn gsm van Ronald. Guido en Emma zien een foto van Ronald met Mila in de Jan & Alleman op de gsm verschijnen en ze haasten zich dan ook meteen naar daar. Eerst bellen ze nog Stan op om Mila te gaan redden, maar wanneer hij in het café aankomt, blijkt er helemaal niets aan de hand te zijn. Jan vertelt hem dat er een dag eerder wel een man geweest was die zei dat hij een vriend van Guido was. Dat was Ronald en die had Mila dan even op zijn schoot gepakt en gevraagd aan Jan om er een foto van te nemen. Niet veel later arriveren ook Guido en Emma bij Jan en Linda thuis en kunnen ze dan ook niet wachten om Mila terug veilig en wel in hun armen te sluiten. Ze beloven dan ook meteen om haar nooit meer zo lang alleen te laten.

Op straat merken Evy en Emma op dat ze gevolgd worden door een zwarte Mercedes en ze melden dit dan ook meteen aan Stan en Guido. Samen proberen ze ervoor te zorgen om het terreur van Ronald te stoppen, al lijkt dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ondertussen houdt Guido de wacht voor de Foodbar, terwijl Emma daar terug aan het werk is en ook Mila blijft een hele dag daar bij hen. De mensen in hun omgeving beginnen zich dan ook al snel vragen te stellen bij de vreemde situatie.

Wanneer Emma op een avond alleen met Mila in de Foodbar is, krijgt ze het bezoek van Ronald. Die maakt hen duidelijk dat Jasper als een zoon voor hen was en dat zij en Guido zullen boeten voor zijn dood. Hij maakt haar ook duidelijk dat hij Mila hierbij niet zal sparen, aangezien zij de dochter is van Guido en Emma. Na een lange tijd geterroriseerd te worden door Ronald en zijn handlangers, wordt hij doodgeschoten door de politie en zijn Guido, Emma en Mila eindelijk van hem af.

De friends maken hun huis helemaal klaar voor Sinterklaas. Iedereen zet zijn schoen, maar alles draait vooral rond Mila en haar schoen. Die beleeft zo de tijd van haar leven. De volgende dag is Sinterklaas langs geweest en heeft Mila allemaal snoep en cadeautjes gekregen.

Op Kerstmis gaan ook Guido, Emma en Mila naar het kerstfeest van de familie in de Jan en Alleman. Eerst vieren ze thuis nog de verjaardag van Guido met de friends, waarna ze naar het kerstfeest van de familie vertrekken. Daar wordt de verjaardag van Guido ook even gevierd en amuseert Mila zich met Arthur.

Er vindt een bloedinzameling van het Rode Kruis plaats in de Jan & Alleman. Na de bloedinzameling doet Mieke echter een schokkende ontdekking. Ze ontdekt aan de hand van de bloedgroepen dat Mila onmogelijk een kind van Guido kan zijn. Guido beschuldigt Kobe ervan Emma zwanger gemaakt te hebben.

Jan geeft Guido ongelijk, maar biedt zijn zoon onderdak aan. Hanne heeft opzoekwerk gedaan over bloedgroepen en vertelt Emma dat de bloedgroep van baby's kunnen veranderen. Voor Emma breekt een belangrijk moment aan. Ze krijgt namelijk de resultaten van Mila's bloedgroep te horen en komen tot de conclusie dat hun dochter na de geboorte werd verwisseld met Mila.

Mieke doet er alles aan om Emma en Guido te helpen met hun zoektocht naar de waarheid. Anna komt Emma een troostende schouder bieden. Ze probeert zich te herpakken en plaatst een oproep op Localscoop. Ondertussen krijgen Emma en Guido meer info van Katrien, de pediater en ex-collega van Mieke van het Algemeen Ziekenhuis. Ze ontvangen van haar een lijst van alle kinderen die gelijk met Mila in het ziekenhuis verbleven en stuiten op de dochter van een zekere Els Jacobs.

Emma en Guido beslissen om hun zoektocht naar Els Jacobs stop te zetten en Mila te aanvaarden als hun echte dochter, totdat Els hun komt opzoeken in de Foodbar om te zeggen dat ze met rust gelaten wil worden en zeker is dat haar Mila wel degelijk haar dochter is. Ondertussen krijgt Emma de hele tijd anonieme telefoontjes en ze denkt dat dit ook Els is, maar al snel blijkt dat dit om een misverstand ging. Emma en Guido zoeken daarom opnieuw contact met Els via Facebook in de hoop dat ze wil afspreken met hun.

Els doet toch een DNA-test en ze is wel degelijk de moeder van haar Mila. Emma belt uit wanhoop alle ouders van de lijst, die ze van Katrien kregen, af. Het ziekenhuis komt hier echter achter en Katrien wordt onmiddellijk ontslagen en het ziekenhuis dient klacht in tegen Emma en Guido. Op een dag staat een zekere Lucas bij hun voor de deur, die vertelt dat hij onlangs heeft vernomen dat zijn dochter, Milou, niet zijn biologische dochter is. Hij kent iemand die in een labo werkt en laat een DNA-test uitvoeren, waaruit blijkt dat hij wel degelijk de vader is van Mila en Guido en Emma de ouders zijn van Milou.

Emma en Guido maken kennis met Milou. Ze voelen echter geen klik met hun biologische dochter. Lucas heeft echter wel een goede klik met Mila en stelt zelfs voor om haar mee naar zee te nemen en er te logeren. Voor Guido gaat het allemaal wat snel, maar ze gaan toch akkoord met het voorstel. Ook Jan maakt kennismaking met zijn kleindochter en die twee lijken wel een goede band te hebben.

Guido en Emma hebben de grootste moeite om afstand te nemen van Mila. Guido biecht op dat hij geen band heeft met Milou. Emma en Guido krijgen een voorstel van Lucas. Voor Guido gaat het allemaal te snel. Guido vertrouwt Lucas niet, wat tot strubbelingen met Emma leidt. Lucas wil meer tijd doorbrengen met Mila. Guido voelt zich niet goed bij de situatie. Emma probeert Guido te overtuigen om in te gaan op Lucas' voorstel. De beslissing valt hen allebei zwaar.

Guido is zwaar gekwetst door Emma's leugens. Emma stelt hem en Lucas voor om te kiezen voor co-ouderschap. Lucas ziet dit echter niet zitten en zet hen onder druk door een uiterste keuzedatum vast te leggen: vrijdag 29 juni 2018. Emma gaat Lucas confronteren, maar gaat zwaar over de schreef wanneer ze zijn overleden vrouw beledigt. Lucas wilt naar de rechter stappen, waardoor de kloof tussen Guido en Emma steeds groter wordt. Beiden zijn bang om Mila kwijt te spelen. Lucas wilt niet dat Guido en Emma nog in de buurt van Milou komen.

Emma gaat naar de school van Milou om Milou af te halen achter de rug van Lucas. Samen met Mila gaan de drie naar Planckendael. Lucas - volledig in paniek wanneer ze hem vertellen dat Milou door Emma is meegenomen - belt naar Guido. Die kan Emma niet overtuigen om terug naar huis te keren en gaat haar achterna. Eenmaal in Planckendael, lukt het Emma om zonder Guido weg te rijden. Guido probeert haar te volgen, maar mislukt hierin. Voor Lucas is dit de druppel, hij belt de politie. Emma geniet ondertussen van een zonnige dag met haar twee dochters. Later is Emma Milou kwijt en duikt ze in een nabijgelegen meer. Ze komt echter niet meer boven...

S28 afl6209 020
S28 afl6209 275
S28 afl6210 025
S28 afl6259 052
S28 afl6296 044

Emma duikt in paniek het water in, op zoek naar Milou. Nadat ze hopeloos terug het water uit klimt, ziet ze plots Milou voor haar neus verschijnen. Ze is slechts even gaan plassen in de bosjes. Emma is opgelucht en brengt de meisjes terug naar het café van Jan. Guido is blij haar terug te zien en brengt Lucas op de hoogte. Die is daarentegen alles behalve blij en belt de politie. Hij dient klacht in voor kidnapping, waarop Emma wordt meegenomen naar het politiekantoor.

Jan deelt met Guido iets wat hem opviel. Lucas nam onmiddellijk Milou in de armen, maar Mila niet. Guido laat Lucas naar hem komen en probeert hem te overtuigen van de goede bedoelingen van Emma en dat de ruil misschien toch geen goed idee is. Uiteindelijk gaat Lucas gedeeltelijk akkoord. Emma komt terug thuis en hij deelt aan haar en Guido mee dat hij de klacht intrekt. Hij wil co-ouderschap; een week de meisjes bij hem en een week de meisjes bij Emma en Guido.

Twee maanden later

Het co-ouderschap van Mila en Milou verloopt vlekkeloos en Lucas, Guido en Emma komen goed overeen. Ze gaan samen op uitstap en ze beslissen om in de vakanties de meisjes elk de helft van de vakantie te houden.

Mila en Milou zijn jarig en dat wordt samen met Lucas gevierd bij Guido en Emma thuis. De meisjes mogen cupcakes eten voor hun verjaardag. 's Nachts krijgt Milou last van koortsaanvallen en rode plekken. Ze blijkt na een kort verblijf in het ziekenhuis allergisch te zijn aan peren. Ze mag gelukkig al snel weer naar huis, want Mila mist haar al.

Op 6 december is bij de friends Sinterklaas langs geweest voor Mila en Milou. Guido en Emma missen Mila en Milou tijdens de kerstdagen, aangezien ze die week bij Lucas zijn. Guido belt Lucas op met de vraag of ze naar hen kunnen komen zodat ze hun cadeautjes al kunnen afgeven, maar Lucas maakt hem duidelijk dat het zijn week is. Op het kerstfeest duikt Lucas plots om met de meisjes.

Galerij

Foto's

Lees Meer