FANDOM

Marie-Louise 'Milou' Van Bellingen (geboren als Mila Van den Bossche)
Seizoenen 272829 Milou Portret SF27
Eerste verschijning Aflevering 6184 - 28 mei 2018
Laatste verschijning Aflevering 6429 - 26 augustus 2019
Gespeeld door Nina Vaes
Kinderen -
Ouders Guido Van den Bossche en Emma Verdonck (biologisch), Lucas Van Bellingen (voogd)
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilieVerhaallijnenFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Milou Van Bellingen is een gastpersonage dat van 28 mei 2018 tot en met 26 augustus 2019 vertolkt werd door Nina Vaes.

Familie

Marie-Louise 'Milou' Van Bellingen wordt in 2015 geboren als Mila Van den Bossche, de dochter van Guido Van den Bossche en Emma Verdonck. In het ziekenhuis worden de twee kindjes Mila en Milou door een fout van een verpleegster omgewisseld. Sindsdien gaat Mila als Milou door het leven en wordt ze opgevoed door Lucas Van Bellingen. In 2018 komt deze fout aan het licht. Sindsdien hebben Guido, Emma en Lucas een regeling getroffen waarbij ze om de week de zorg voor zowel Mila en Milou voor zich nemen. In juni 2019 verhuizen Milou, Mila, Emma en Lucas naar Namibië.

Verhaallijnen

Familie 6183 extra 006
Familie 6187 003

De babywissel

Na een bloedinzameling ontdekt Mieke dat Guido onmogelijk de vader van Mila Van den Bossche kan zijn, aangezien hun bloedgroepen niet overeenkomen. Na enkele onderzoeken wordt duidelijk dat hun dochter Mila na de geboorte verwisseld werd met iemand anders. Er volgt een lange zoektocht tot er op een dag een zekere Lucas Van Bellingen voor de deur van Guido en zijn vriendin Emma staat. Hij vertelt dat hij onlangs heeft vernomen dat zijn dochter, Milou, niet zijn biologische dochter is. Hij kent iemand die in een labo werkt en laat een DNA-test uitvoeren, waaruit blijkt dat hij wel degelijk de vader is van Mila en Guido en Emma de ouders zijn van Milou.

2018-06-01 (24)

De kennismaking met Guido en Emma

Emma en Guido maken kennis met Milou. Ze voelen echter geen klik met hun biologische dochter. Lucas heeft echter wel een goede klik met Mila en stelt zelfs voor om haar mee naar zee te nemen en er te logeren. Voor Guido gaat het allemaal wat snel, maar ze gaan toch akkoord met het voorstel. Ook Jan maakt kennismaking met zijn kleindochter en die twee lijken wel een goede band te hebben.

2018-06-08 (27)

Mila en Milou

Guido en Emma hebben de grootste moeite om afstand te nemen van Mila. Guido biecht op dat hij geen band heeft met Milou. Emma en Guido krijgen een voorstel van Lucas. Voor Guido gaat het allemaal te snel. Guido vertrouwt Lucas niet, wat tot strubbelingen met Emma leidt. Lucas wil meer tijd doorbrengen met Mila. Guido voelt zich niet goed bij de situatie. Emma probeert Guido te overtuigen om in te gaan op Lucas' voorstel. De beslissing valt hen allebei zwaar.

Familie 6201 004

Deadline

Guido is zwaar gekwetst door Emma's leugens. Emma stelt hem en Lucas voor om te kiezen voor co-ouderschap. Lucas ziet dit echter niet zitten en zet hen onder druk door een uiterste keuzedatum vast te leggen: vrijdag 29 juni 2018. Emma gaat Lucas confronteren, maar gaat zwaar over de schreef wanneer ze zijn overleden vrouw beledigt. Lucas wilt naar de rechter stappen, waardoor de kloof tussen Guido en Emma steeds groter wordt. Beiden zijn bang om Mila kwijt te spelen. Lucas wilt niet dat Guido en Emma nog in de buurt van Milou komen.

S27 afl6208 060
Familie 6208 seizoensfinale kranten 005

Emma ontvoert Milou

Emma gaat naar de school van Milou om Milou af te halen achter de rug van Lucas. Samen met Mila gaan de drie naar Planckendael. Lucas - volledig in paniek wanneer ze hem vertellen dat Milou door Emma is meegenomen - belt naar Guido. Die kan Emma niet overtuigen om terug naar huis te keren en gaat haar achterna. Eenmaal in Planckendael, lukt het Emma om zonder Guido weg te rijden. Guido probeert haar te volgen, maar mislukt hierin. Voor Lucas is dit de druppel, hij belt de politie. Emma geniet ondertussen van een zonnige dag met haar twee dochters. Later is Emma Milou kwijt en duikt ze in een nabijgelegen meer. Ze komt echter niet meer boven...

Familie 6209 k 008
S28 afl6209 275
S28 afl6210 025

Co-ouderschap

Emma duikt in paniek het water in, op zoek naar Milou. Nadat ze hopeloos terug het water uit klimt, ziet ze plots Milou voor haar neus verschijnen. Ze is slechts even gaan plassen in de bosjes. Emma is opgelucht en brengt de meisjes terug naar het café van Jan. Guido is blij haar terug te zien en brengt Lucas op de hoogte. Die is daarentegen alles behalve blij en belt de politie. Hij dient klacht in voor kidnapping, waarop Emma wordt meegenomen naar het politiekantoor. Guido laat Lucas naar hem komen en probeert hem te overtuigen van de goede bedoelingen van Emma en dat de ruil misschien toch geen goed idee is. Uiteindelijk gaat Lucas gedeeltelijk akkoord. Emma komt terug thuis en hij deelt aan haar en Guido mee dat hij de klacht intrekt. Hij wil co-ouderschap; een week de meisjes bij hem en een week de meisjes bij Emma en Guido. Het co-ouderschap van Mila en Milou verloopt vlekkeloos en Lucas, Guido en Emma komen goed overeen. Ze gaan samen op uitstap en ze beslissen om in de vakanties de meisjes elk de helft van de vakantie te houden.

S28 afl6259 052
S28 afl6260 028

Perenallergie

Mila en Milou zijn jarig en dat wordt samen met Lucas gevierd bij Guido en Emma thuis. De meisjes mogen cupcakes eten voor hun verjaardag. 's Nachts krijgt Milou last van koortsaanvallen en rode plekken. Guido en Emma brengen haar meteen naar spoed en ook Lucas haast zich naar daar. Na onderzoek blijkt het een allergie te zijn. In de cupcakes zaten peren en dus hebben ze al een vermoeden, maar om zeker te zijn, wordt het nog eens getest. Deze testen zijn gevaarlijk en Emma zoekt troost bij Lucas. Dat kan Guido maar moeilijk verkroppen. Uiteindelijk blijkt dat Milou inderdaad een allergie voor peren heeft.

S28 afl6296 044

Kerstmis

Op 6 december is bij de friends Sinterklaas langs geweest voor Mila en Milou. Guido en Emma missen Mila en Milou tijdens de kerstdagen, aangezien ze die week bij Lucas zijn. Guido belt Lucas op met de vraag of ze naar hen kunnen komen zodat ze hun cadeautjes al kunnen afgeven, maar Lucas maakt hem duidelijk dat het zijn week is. Op het kerstfeest duikt Lucas plots om met de meisjes.

Familie 6282 005
S28 afl6320 051

Affaire van Emma en Lucas

Emma en Lucas hebben al wekenlang een affaire en wanneer Guido dit te weten komt, worden de kinderen hier de dupe van. Ze zijn getuige van verschillende ruzies tussen hun ouders. Guido wil niets meer met Lucas te maken hebben en vecht met hem in het bijzijn van Mila en Milou. Op school zijn Mila en Milou ondertussen onhandelbaar geworden. Ze lijden onder de situatie thuis en volgens de leerkracht heeft dit een negatief effect op hun gedrag. Emma doet haar best om het beter te maken voor haar kinderen en ze probeert de problemen met Guido op te lossen. De twee gaan samen op weekend om over hun relatie te praten en Guido vraagt Emma ten huwelijk.

Familie 6392 003
S28 afl6314 003

Spanje of niet?

Lucas krijgt een aanbieding om in Sevilla aan de slag te gaan en wil er samen met de kinderen naartoe. Emma en Guido gaan niet akkoord, omdat Lucas een regeling wil treffen waardoor de kinderen om de week op het vliegtuig moeten stappen om het co-ouderschap te respecteren. Emma en Guido stellen voor dat de kinderen in België blijven en tijdens de vakanties naar Spanje kunnen komen. Lucas wil dit niet en is bereid om naar de rechtbank te stappen om het hoederecht aan te vechten.

Familie 6399 001
Familie 6418 007
S28 afl6428 202

Verdwenen naar Afrika

Emma, Guido en Lucas komen niet tot een compromis, maar Lucas stelt Emma wil iets anders voor. Hij wil met haar en de kinderen naar Afrika vluchten om een nieuw leven te beginnen. Emma is van slag door het voorstel, maar overweegt het toch. Haar affaire met Lucas begint opnieuw, en ze beseft dat dit misschien de enige manier is om bij haar kinderen te blijven. Op de dag van haar huwelijk met Guido vertrekt Emma met Mila, Milou en Lucas naar Zaventem om op het vliegtuig naar Namibië te stappen. Guido is in alle staten en wil zijn vriendin en kinderen terug. De ambassade kan niet helpen en ook de politie niet, omdat Emma in vrije wil op het vliegtuig gestapt is. Guido komt te weten dat Emma en de kinderen ondertussen op weg zijn naar de hoofdstad van Congo. Guido vliegt er zelf naartoe en confronteert Emma in hun hotel...

Aflevering 6429 17.17.08
Aflevering 6429 17.19.08

Het afscheid

In Namibië komt Guido oog in oog te staan met Emma. Hij eist dat ze onmiddellijk terugkeert naar huis met de kinderen. Emma gaat akkoord, maar wil terugkeren naar Lucas zodra er een overeenkomst is voor de meisjes. Guido maakt zelf de moeilijke beslissing om Emma en de kinderen los te laten. Het komt tot een emotioneel afscheid met Mila en Milou. Guido geeft Emma de toestemming om in het buitenland te blijven met de kinderen, maar wil wel een goede regeling voor het bezoekersrecht. Twee maanden later wordt duidelijk dat Mila en Milou twee weken bij Guido gelogeerd hebben.

Galerij

Foto's

Lees Meer